چین 2 برابر کل دنیا ایستگاه اینترنت نسل 5 دارد

به گزارش مجله اندیشه، گزارش ها حاکی است چین با ساخت تقریبا 700 هزار ایستگاه پایه شبکه نسل 5 که بیش از دو برابر کل ایستگاه های 5G نصب شده در جهان است، در صندلی برتر جهان واقع شده است.

چین 2 برابر کل دنیا ایستگاه اینترنت نسل 5 دارد

با ما همراه باشید و با تور ارزان چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری شینهوا، لیو لیه هونگ معاون وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین روز دوشنبه اعلام نمود: تعداد تجهیزات پایانه ای متصل به شبکه اینترنت نسل 5 در چین به بیش از 180 میلیون رسیده است و علاوه براین، زیرساخت های توسعه یافته، راستا به کارگیری هر چه بیشتر اپلیکیشن و برنامه های مبتنی بر شبکه نسل 5 را تسهیل می نمایند.

او گفت: شبکه نسل 5 نقشی مهم به خصوص در زمینه تثبیت سرمایه گذاری، ارتقاء مصرف و پرورش نیروهای محرکه جدید در راستا رشد و توسعه مالی ایفا می نماید.

این مقام چینی با بیان اینکه پیشرفت شبکه نسل 5 چین با نتایج خوبی همراه بوده است اظهار کرد: محموله های مربوط به تلفن های همراه با قابلیت شبکه نسل 5 در طول 10 ماه اول امسال میلادی در چین به 124 میلیون عدد رسید این در حالی است که قرار است مجموعا 183 مدل جدید نیز به بازار بیاید.

چین از سال گذشته که استفاده تجاری از اینترنت نسل 5 (5G) و ساخت شبکه فعلی اینترنت نسل 5 را آغاز کرد تا به امروز پیشرفت زیادی در این حوزه داشته است و می توان گفت سرامد دنیا محسوب می گردد.

5G یا اینترنت نسل پنجم، جدیدترین فناوری همراه است که نسبت به نسل های قبلی و قدیمی خود، نقش موثرتر و مهم تری را در زندگی ما خواهد گذاشت اینترنت نسل پنج نه تنها انسان ها را به یکدیگر متصل می نماید، بلکه ماشین ها و اشیاء را نیز به یکدیگر متصل نموده و آنها را کنترل می نماید این سطح از کارایی و فناوری، باعث افزایش تجربیات کاربر می گردد که می توانند سطح جدیدی از فناوری را به خوبی درک نمایند.

در اینترنت نسل پنجم، تمام فاکتورها نسبت به نسل های گذشته دارای تفاوت بسیار زیادی هستند و از مهم ترین آنها نیز می توان به سرعت و پهنای اینترنت اشاره نمود که در آن چیزی به اسم سرعت لود پائین و کم هیچ معنایی نخواهد داشت و شما می توانید به سادگی تمام و در چند ثانیه فایل های حجیم را دانلود و استفاده نمائید.

از اهداف نسل پنجم، افزایش سرعت انتقال داده تا 20 گیگابیت بر ثانیه (یک گیگابیت بر ثانیه برای هر کاربر)، افزایش ظرفیت سرویس دهی به کاربران شبکه، کاهش تأخیر شبکه و بهینگی بیشتر مصرف توان در تجهیزات شبکه و کاربر مانند گوشی موبایل و نیز پشتیبانی از سرعت بیشتر کاربران در حال حرکت مانند کاربر سوار بر اتومبیل در اتوبان یا قطارهای سریع السیر تعریف شده است.

در این نسل باید حداقل یک میلیون کاربرِ ارتباطات پهن باند سیار در هر کیلومتر مربع بتوانند به شبکه متصل شوند و هر کاربر باید بتواند در شلوغ ترین حالت، حداقل سرعت 100 مگابیت بر ثانیه را تجربه کند که این در استاندارد نسل چهارم قید نشده بود کاهش مصرف انٰرژی هم معیاری است که در این نسل به آن توجه شده است و دستگاه های فرستنده و گیرنده اپراتورها باید در ساعت کم مصرف به حالت صرفه جویی انرژی وارد شده و به سرعت فعال شوند که این معیار هم در نسل چهارم قید نشده بوده است.

در چین به عنوان یکی از کشورهای پیشرو، اینترنت نسل پنجم نقش مهمی در مهار و کنترل اپیدمی ویروس کرونا و از سرگیری تولیدات ایفا نموده است بسیاری از گروه ها ساخت شبکه اینترنتی نسل 5 را یک آغاز مهم در بهینه سازی ساختار سرمایه گذاری ها و تثبیت رشد مالی می دانند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 25 آذر 1399 بروزرسانی: 25 آذر 1399 گردآورنده: andishemag.ir شناسه مطلب: 1350

به "چین 2 برابر کل دنیا ایستگاه اینترنت نسل 5 دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین 2 برابر کل دنیا ایستگاه اینترنت نسل 5 دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید