گشتی در محله چینی های سنگاپور

به گزارش مجله اندیشه، محله چینی ها در سنگاپور جز قدیمی ترین محله های این کشور کوچک است که مهاجران چینی اغلب در این منطقه ساکن هستند، محله ای کوچک اما پر رمز و راز که در گوشه و کنار آن می توانید جاذبه های تاریخی جذابی را مشاهده کنید و یا از مغازه های این محله سوغات سنگاپور را تهیه نمایید. این محله قدیمی پاتوق اغلب گردشگرانی است که در پی خرید سوغاتی از بازارهای محلی سنگاپور هستند. همه چیز در این محله کوچک نمادی از فرهنگ چین و مردم سنتی این کشور است، محله چینی ها در سنگاپور تضاد شدیدی با سایر محله های چینی ها در دیگر کشورهای جهان دارد.

گشتی در محله چینی های سنگاپور

عطر دلپذیر غذاهای سنتی چینی و رنگ های قرمز و طلایی در همه جای این منطقه جاری است، معماری ساختمان های این محله دقیقا مشابه خانه های سنتی مردم در کشور چین می باشد. بسیاری از جشنواره های سنگاپور در دل این محله برگزار می گردد و حقایقی جالب درباره سنگاپور را می توانید در این محله کشف کنید. اگر قصد سفر به کشورهای شرق آسیا را دارید و سنگاپور هم جز مقصدهای سفر شما است، این مقاله از مجله جهانگردی خبرنگاران را تا پایان دنبال کنید تا به شما اطلاعات جالبی در مورد محله چینی ها در سنگاپور بدهیم.

جاذبه های دیدنی محله چینی ها در سنگاپور

محله چینی ها (چاینا تاون) یکی از جاذبه های جهانگردی سنگاپور محسوب می گردد و در ساعت های نزدیک به غروب آفتاب و یا صبح های زود جهانگردان خارجی بسیاری را در گوشه و کنار این محله تاریخی می توانید در حین قدم زدن و دیدن بناهای ارزشمند این محله پیدا کنید که با دوربین و یا موبایل خود در حال عکاسی هستند. این منطقه قدیمی سال های طولانی توانسته اصالت خود را حفظ کند. محله چینی ها در سنگاپور، تنها محله چینی ها در جهان است که در آن معبد بودایی، مسجد، کلیسا و معبد هندو در امتداد یک خیابان واقع شده است.

جهانگردان در زمان سفر به سنگاپور می توانند از مغازه های کوچک و بزرگ این محله انواع لباس های سنتی چینی، غذا، زیورآلات و سایر صنایع دستی کشور چین را تهیه کرده و به عنوان سوغات سنگاپور به خانه ببرند. برای بازدید از جاذبه های دیدنی محله چینی ها در سنگاپور و خوردن یک وعده غذای خوشمزه چینی در اغذیه فروشی ها این محله باید حداقل یک نصف روز از برنامه سفر خود را به این محله اختصاص دهید. در ادامه قصد داریم برخی از معروف ترین جاذبه های دیدنی محله چینی ها در سنگاپور را به شما معرفی کنیم.

1. معبد دندان بودا - Buddha Tooth Relic Temple

معبد دندان بودا (Buddha Tooth Relic Temple) یکی از معروف ترین جاذبه های جهانگردی سنگاپور می باشد که در قلب محله چینی ها واقع شده است. این معبد یکی از بلندترین ساختمان های محله چینی ها در سنگاپور می باشد و شما از هر سمت که وارد این محله شوید، این معبد را می توانید به راحتی پیدا می کنید. این معبد قدیمی چهار طبقه دارد و شما پس از بالا رفتن از پله های ورودی معبد وارد سالن بزرگ و اصلی این عبادتگاه خواهید شد. برج ناقوس و برج طبل هم در طبقات دیگر این معبد قرار دارند و بزرگترین مجسمه ای که در این معبد نگهداری می گردد، حدود 2 متر ارتفاع دارد و از طلا ساخته شده است. این معبد بودایی به سبک معابد سنتی در فرهنگ بودیسم ساخته شده و یکی از مجذوب کننده ترین معابد جهان می باشد.

  • ساعت بازدید از معبد دندان بودا: همه روزه از ساعت 9 صبح الی 6:30 عصر.
  • آدرس:سنگاپور، جاده پل چوبی (South Bridge Road)
  • شماره تلفن: +65 62200220

2. معبد سری ماریامان - Sri Mariamman Temple

معبد سری ماریامان (Sri Mariamman Temple) یکی دیگر از معابد معروف کشور سنگاپور می باشد، این معبد هندوها در محله چینی ها در سنگاپور واقع شده است و جهانگردان بسیاری برای بازدید از این معبد بزرگ و شگفت انگیز به این محله می روند. همان طور که در ابتدا مقاله هم اشاره کردیم، محله چینی ها در سنگاپور تنها محله چینی ها در جهان است که در آن معبد هندو و بودایی در یک خیابان واقع شده است.

معماری نمای بیرونی و داخلی این معبد بسیار زیبا و مجذوب کننده است و جهانگردان خارجی معمولا دقایق زیادی را در این معبد برای ثبت عکس یادگاری می گذرانند. معبد سری ماریامان قدیمی ترین زیارتگاه سنگاپور است و یکی از برجسته ترین معابد پیروان آیین هندو در جهان می باشد. این معبد را در سال 1827 یک تاجر هندی در این محله ساخته است، این معبدها بارها بازسازی و بازسازی شده و جهانگردان در زمان سفر به سنگاپور حتما از این معبد در محله چینی ها بازدید می کنند.

  • ساعت بازدید از معبد سری ماریامان: همه روزه از ساعت 7 صبح الی ظهر و از ساعت 6 عصر الی 9 شب.
  • آدرس:سنگاپور، جاده پل چوبی (South Bridge Road)
  • شماره تلفن: +65 62234064

3. پل آسمان - Pinnacle@Duxton Skybridge

پل آسمان (Pinnacle@Duxton Skybridge) یکی از مجذوب کننده ترین بناهایی است که در محله چینی ها در سنگاپور به تازگی ساخته شده و جهانگردان می توانند با پرداخت ورودی 5 دلاری به طبقه آخر این ساختمان بروند و از تراس این برج شهر سنگاپور را دیدن کنند. این برج بلند مرتبه یکی از بلندترین بناهای سنگاپور و جهان است و روزانه فقط 200 نفر اجازه دارند به پشت بام این ساختمان بروند و از بالای این برج شهر را دیدن کنند. این ساختمان ارتفاعی در حدود 156 متر دارد، از بالای این ساختمان می توانید تمامی کوچه پس کوچه های محله چینی ها را نظاره کنید. با کارت های مخصوص حمل و نقل عمومی در سنگاپور که ایزی لینک (EZ-Link) نام دارد، پرداخت مبلغ ورودی این ساختمان امکان پذیر است.

  • ساعت بازدید از پل آسمان: همه روزه از ساعت 8 صبح الی 5 بعد از ظهر (شنبه ها تا ساعت 13)
  • آدرس:سنگاپور، جاده کانتینمنت (Cantonment Road)
  • شماره تلفن: +65 86837760

4. خانه بابا - NUS Baba House

خانه بابا (NUS Baba House) در دهه 1890 در مجاورت محله چینی ها در سنگاپور ساخته شده است، این خانه متعلق به یکی از بزرگترین خانواده های سنگاپور می باشد که در صنعت کشتیرانی فعال بوده اند. این خانه تاریخی به بازدیدکنندگان فرصت آشنایی با فرهنگ مردم مالایی و چینی ها را می دهد، معماری این خانه به سبک خانه های اوایل قرن بیستم میلادی است.

این خانه یکی از معدود خانه های تاریخی سنگاپور می باشد که در طول بیش از یک قرن گذشته معماری آن دست نخورده به جای مانده است. در دو طبقه اول این خانه اشیاء عتیقه پراناکانی همچون چینی، مبلمان و آثار هنری را به نمایش گذاشته اند و در طبقه سوم یک گالری هنری از تابلوهای نقاشی و پوسترهای مربوط به فرهنگ مالایی برپا کرده اند تا بازدیدکنندگان با فرهنگ مردم بومی این منطقه بیشتر آشنا شوید. بازدید از این خانه تاریخی بدون وقت قبلی و به صورت انفرادی امکان پذیر نمی باشد و جهانگردان باید در سایت babahouse.nus.edu.sg این مجموعه از قبل تور مورد نظر خود را ثبت نام کنند.

  • ساعت بازدید از خانه بابا: روزهای سه شنبه تا جمعه از ساعت 10 صبح.
  • آدرس:سنگاپور، خیابان نیل (Neil Road)
  • شماره تلفن: +65 57316227

5. گالری شهر سنگاپور - سنگاپور City Gallery

گالری شهر سنگاپور (سنگاپور City Gallery) یکی از جاذبه های جهانگردی این کشور است که در سال 1999 افتتاح شده و در مجاورت محله چینی ها در سنگاپور واقع شده است. بازدید کنندگانی که تمایل دارند با نحوه ساخت و شکل گیری کشور سنگاپور بیشتر آشنا شوند، باید حتما از این گالری در زمان سفر به این کشور دیدن کنند. این گالری مکان بسیاری مجذوب کنندهی برای علاقه مندان به هنر معماری و شهرسازی است. این گالری 3 طبقه دارد و بیش از 50 بخش مختلف در این مکان برای بازدیدکنندگان طراحی شده تا به صورت دقیق با مراحل ساخت این کشور آشنا شوند. در زمان بازدید از این گالری مجذوب کننده می توانید به راحتی گذشته، حال و آینده کشور مدرن و پیشرفته سنگاپور را از نزدیک ببینید. تمامی ماکت های این گالری به صورت مینیاتوری با مقیاس 1 به 400 به صورت سه بعدی ساخته شده است.

  • ساعت بازدید از گالری شهر سنگاپور: از دوشنبه تا شنبه از ساعت 9 صبح تا 5 بعد از ظهر (یکشنبه ها تعطیل است)
  • آدرس: سنگاپور، خیابان ماکسول (Maxwell Road)

6. موزه طراحی نقطه قرمز - Red Dot Design Museum

موزه طراحی نقطه قرمز (Red Dot Design Museum) یکی از موزه های دیدنی جهان است، آثار به نمایش در آمده در این موزه در کشور سنگاپور شما را وادار می کند که به اشیا دم دستی با دیدی متفاوت نگاه کنید. در این موزه تمامی اشیایی که در طول روز با آنها سروکار داریم را می توانید با دیدگاهی متفاوت نظاره نمایید و چند ساعتی را در این موزه کوچک محو دیدن این اشیا به ظاهر ساده و دم دستی شوید.

  • ساعت بازدید از موزه طراحی نقطه قرمز: روزهای دوشنبه تا پنجشنبه از ساعت 10 صبح تا 8 شب و روزهای جمعه تا یکشنبه از ساعت 10 صبح تا 11 شب.
  • آدرس: سنگاپور، بلوار مارینا (Marina Blvd)
  • شماره تلفن: +65 65140111

7. بازار محله چینی ها - چاینا تاون Street Market

بازار محله چینی ها (چاینا تاون Street Market) صدها غرفه دارد و در این مغازه ها انواع لباس های ابریشمی و لوازم تزئینی چینی به فروش می رسد. اغلب کالاهای عرضه شده در مغازه های این محله ساخت کشور چین است و جلو درب تمامی مغازه ها یک فانوس نصب شده که نماد خوش شانسی است. فروشندگان دوره گرد بسیاری هم در این بازار محلی انواع غذاهای سنتی چینی را روی چرخ دستی های خود می فروشند. این بازار محلی معمولا در ساعت ها عصر و پس از غروب آفتاب شلوغ تر است، این بازار در قلب محله چینی ها در سنگاپور واقع شده و جهانگردان خارجی معمولا برای خرید سوغات به این بازار می روند.

  • ساعت بازدید از بازار محله چینی ها: همه روزه از ساعت 11 صبح الی 11 شب.
  • آدرس:سنگاپور، خیابان اسمیت، محله چینی ها

8. معبد خوشبختی بهشتی - Thian Hock Keng Temple

معبد خوشبختی بهشتی (Thian Hock Keng Temple) احتمالا یکی از قدیمی ترین و در عین حال جالب ترین معابد چینی در سنگاپور است که در مرکز محله چینی ها در سنگاپور واقع شده است. این معبد در سال 1820 ساخته شده و معماری زیبای این بنا نظر هر رهگذری را به خود جلب می کند. در گذشته بسیاری از ملوانان و مهاجران برای عبادت و شکرگزاری به این معبد می رفتند. درب های این معبد با طرح های بسیار زیبایی نقاشی شده و ستون های معبد را هم با ورقه های طلایی رنگ پوشانده اند، این معبد یکی از جاذبه های تاریخی محله چینی ها در سنگاپور است.

  • ساعت بازدید از معبد خوشبختی بهشتی: همه روزه از ساعت 7:30 صبح الی 5:30 عصر.
  • آدرس: سنگاپور، خیابان تلوک آیِر (Telok Ayer).
  • شماره تلفن: +65 64234616

9. پارک هونگ لیم - Hong Lim Park

پارک هونگ لیم (Hong Lim Park) یکی از زیباترین پارک های سنگاپور است، این پارک کوچک و سرسبز در محله چینی ها واقع شده است و یکی از جاذبه های جهانگردی سنگاپور محسوب می گردد. اغلب راهپیمایی ها در کشور سنگاپور آخر هفته ها در این پارک برگزار می گردد، البته باید از قبل این مراسم با پلیس هماهنگ شده باشد. در طول هفته اما این پارک خلوت است و جهانگردان معمولا برای قدم زدن به این پارک می آیند.

  • آدرس: سنگاپور، خیابان نیو بریج.

10. مسجد الابرار - Al-Abrar Mosque

مسجد الابرار (Al-Abrar Mosque) در سال 1827 در محله چینی ها در سنگاپور ساخته شده و در گذشته یکی از مساجد کوچک کشور سنگاپور بوده که به آن مسجد کلبه هم می گفتند. ساختمان فعلی مسجد اما در سال 1850 ساخته شده و این مسجد یکبار هم در سال 1980 مورد بازسازی اساسی قرار گرفته است.

  • آدرس: سنگاپور، خیابان تلوک آیِر (Telok Ayer).
  • شماره تلفن: +65 6306 6220

11. مرکز میراث محله چینی ها - چاینا تاون Heritage Centre

سنگاپور موزه های بسیار مجذوب کنندهی دارد که جهانگردان برای آشنایی با تاریخ این کشور معمولا به این موزه ها می روند، مرکز میراث محله چینی ها (چاینا تاون Heritage Centre) یکی از موزه های دیدنیی در این کشور است که در محله چینی ها در سنگاپور واقع شده و جهانگردان برای آشنایی با تاریخ غنی این محله و مهاجران چینی می توانند از این مرکز دیدن کنند. هزینه ورودی به این مرکز برای بزرگسالان 15 دلار و برای بچه ها 7 دلار است.

  • ساعت بازدید از مرکز میراث محله چینی ها: همه روزه از ساعت 9 صبح تا 8 شب.
  • آدرس: سنگاپور، خیابان پاگودا.
  • شماره تلفن: +65 62219556

12. کلیسای متدیست چینی - Chinese Methodist Church

کلیسای متدیست چینی (Chinese Methodist Church) یکی دیگر از عبادتگاه های این کشور می باشد که در محله چینی ها در سنگاپور واقع شده است. در محله چینی ها خانه ها و بناها قدیمی بسیار زیادی وجود دارد که این کلیسا یکی از بناهای معروف این محله می باشد. طراحی و معماری منحصر به فرد نمای بیرونی و نقاشی های داخل کلیسا نظر هر بازدیدکننده ای را به خود جلب می کند. مراسم عبادت یکشنبه در کلیسای متدیست چین هر هفته از ساعت 9 تا 11 صبح به زبان های انگلیسی، هوکین و باهاسا اندونزی برگزار می گردد.

  • آدرس: سنگاپور، خیابان تلوک آیِر (Telok Ayer).
  • شماره تلفن: +65 63244001

13. مرکز طب سنتی یان سانگ - Eu Yan Sang Chinese Medical Hall

طب سنتی کشور چین معروفیت جهانی دارد و مردم این کشور معمولا برای درمان بیماری ها خود از داروهای سنتی طب چینی استفاده می کنند. اغلب مهاجران چینی برای تهیه داروهای سنتی به مرکز طب سنتی یان سانگ (Eu Yan Sang Chinese Medical Hall) در محله چینی ها در سنگاپور مراجعه کرده و داروهای مورد نیاز خود را از این مرکز قدیمی تهیه می کنند. این مرکز در سال 1910 ساخته شده است، همچنین جهانگردان خارجی برای تهیه انواع چای های گیاهی و دمنوش های چینی به این مرکز سر می زنند.

  • ساعت بازدید از مرکز طب سنتی یان سانگ: دوشنبه، سه شنبه، پنجشنبه از ساعت 8.30 صبح تا 6 بعد از ظهر. چهارشنبه و جمعه از ساعت 8:30 صبح تا 8 بعد از ظهر، شنبه از ساعت 8:30 صبح تا 19:30 (یکشنبه ها تعطیل است).
  • آدرس: سنگاپور، خیابان پل چوبی.
  • شماره تلفن: +65 62235085

14. مرکز غذای ماکسول - Maxwell Food Centre

محله چینی ها در سنگاپور بهترین مکان برای چشیدن طعم انواع غذاهای سنتی چین و سنگاپور می باشد، جهانگردان خارجی معمولا برای غذا خوردن در این محله به مرکز غذای ماکسول (Maxwell Food Centre) مراجعه می کنند. معمولا غذاهای مختلف و مشهور هندی، چینی و مالایی در این مرکز غذا عرضه می گردد. رشته فرنگی با کوفته برنجی، گوشت خوک کباب شده، سوپ دنده خوک با برنج، ساتای، رشته فرنگی سرخ شده، ناسی گورنگ در سس سویا با کاکل و تخم مرغ از جمله آیتم های خوشمزه و مجذوب کنندهی است که در این مرکز غذا می فروشند.

  • ساعت بازدید از مرکز غذای ماکسول: همه روز از 8 صبح تا 2 بامداد
  • آدرس: سنگاپور، خیابان کادیا نالور (Kadayanallur St)
  • شماره تلفن: +65 62255632

جمع بندی درباره گشتی در محله چینی ها در سنگاپور

محله چینی ها در سنگاپور یکی از منطقه ها مرکزی این شهر است که اغلب جهانگردان در زمان سفر به سنگاپور حتما به این محله سر می زنند و از جاذبه های تاریخی و تفریحی این منطقه بازدید می کنند. یکی از بهترین بازارهای محلی سنگاپور در دل این محله واقع شده است و جهانگردان خارجی برای خرید انواع زیورآلات دست ساز و صنایع دستی چینی معمولا به این بازار می روند. برخی از جهانگرد های خارجی هم برای چشیدن طعم غذاهای سنتی سنگاپور، غذاخوری های این محله را انتخاب می کنند و با همسفران خود برای شکم گردی به این محله قدیمی در کشور سنگاپور رفته و یک دل سیر غذا می خورند. برای سفر به کشور سنگاپور در روزهای مختلف سال و گذراندن تعطیلات مهیج و رویایی در این کشور مدرن و زیبا می توانید بلیط پرواز و تور تفریحی خود را با بهترین قیمت به صورت 24 ساعته از سایت خبرنگاران تهیه کنید.

1. محله چینی ها در سنگاپور چه ویژگی خاصی دارد؟

این منطقه زیبا در کشور سنگاپور تنها محله چینی ها در جهان است که دارای معبد بودایی، مسجد و معبد هندو در امتداد یک خیابان است. در زمان گردش در این محله می توانید از معبد دندان بودا دیدن کنید و از بازارهای محلی این منطقه سوغاتی خریداری کنید.

2. نام محله چینی ها در سنگاپور چیست؟

نیو چه شوئی در سنگاپور نام محله چینی ها به زبان ماندارین است و این منطقه در بین مردم محلی با این نام شناخته می گردد.

3. آیا محله چینی ها برای اقامت در سنگاپور خوب است؟

محله چینی ها در سنگاپور بهترین مکان برای دیدنی فرهنگ و تاریخ مهاجران چینی در سنگاپور است، در این محله تاریخی جاذبه های دیدنی بسیار مجذوب کنندهی واقع شده است. همچنین در محله چینی ها می توانید یک وعده غذای خوشمزه هم نوش جان کنید، اما شلوغی این محله باعث شده جهانگردان این منطقه را برای اقامت انتخاب نکنند.

4. آیا محله چینی ها در سنگاپور تمیز است؟

خیر، محله چینی ها در سنگاپور به دلیل شلوغی و پرتردد بودن جز محله تمیز سنگاپور محسوب نمی گردد.

5. مشهورترین جاذبه های جهانگردی سنگاپور در محله چینی ها کدام است؟

معبد دندان بودا، معبد سری ماریامان، معبد خوشبختی، مسجد الابرا، مرکز میراث چین و کلیسای متدیست چینی از جمله جاذبه های دیدنی معروف این منطقه است.

6. آیا خرید بلیط هواپیما به مقصد سنگاپور از سایت خبرنگاران امکان پذیر است؟

بله، شما می توانید بلیط پرواز و یا تور تفریحی خود به مقصد کشور سنگاپور را به صورت 24 ساعته و کاملا آنلاین از سایت خبرنگاران خریداری کنید و با خیالی آسوده در برای تفریح و گردش راهی این کشور در شرق آسیا شوید.

منبع: الی گشت
انتشار: 9 شهریور 1403 بروزرسانی: 9 شهریور 1403 گردآورنده: andishemag.ir شناسه مطلب: 2350

به "گشتی در محله چینی های سنگاپور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گشتی در محله چینی های سنگاپور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید