چین: چارچوب مذاکرات امنیتی خلیج فارس باید چندجانبه باشد

به گزارش مجله اندیشه، به گزارش خبرنگاران، وانگ ئی وزیر خارجه چین، در جریان نشست مجازی شورای امنیت پیرامون خلیج فارس، پیشنهاد ایجاد چارچوب مذاکرات چندجانبه را عنوان کرد که با پیشرفت ملموس در حل مسائلی چون انرژی، کشتیرانی، تجارت و حتی مواردی که از حساسیت کمتری برخوردارند؛ همراه باشد.

چین: چارچوب مذاکرات امنیتی خلیج فارس باید چندجانبه باشد

با ما همراه باشید و با تور چین ارزان از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

وی در این باره اضافه کرد: مصاحبه امر راحتی نخواهد بود ودر عرض یک شب نیز به نتیجه نمی رسد اما اینکه راه چقدر طولانی باشد اهمیت چندانی ندارد چرا که در نهایت می توانیم قدم به قدم به مقصد نزدیک شویم. اما نخستین قدم در مذاکره ولو اینکه کوچک باشد؛ پیشرفتی عظیم به سوی صلح خواهد بود.

اظهارات وانگ در حالی مطرح شد که کلی کرافت نماینده آمریکا در سازمان ملل با رد طرح روسیه درباره خلیج فارس، مدعی شده مادامی که ایران جوابگوی اقداماتش نباشد، این گونه راهکارها راه به جایی نخواهد برد.

واشنگتن از یک سال پیش با ادعای تامین امنیت انرژی، به دنبال ایجاد ائتلافی دریایی در خلیج فارس است تا به زعم خود عبور و مرور محموله های باری از تنگه هرمز را رصد کند؛ اما انتظار دارد ایران به عنوان کشوری که حق مالکیت ارضی در این آبراه حیاتی دارد، سهمی در تامین امنیت آن نداشته باشد!

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 29 آبان 1399 بروزرسانی: 29 آبان 1399 گردآورنده: andishemag.ir شناسه مطلب: 1295

به "چین: چارچوب مذاکرات امنیتی خلیج فارس باید چندجانبه باشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین: چارچوب مذاکرات امنیتی خلیج فارس باید چندجانبه باشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید