قرنطینه 5 روزه اومیکرون شامل چه کسانی می گردد؟

به گزارش مجله اندیشه، معاون درمان وزارت بهداشت درباره مدت زمان قرنطینه مبتلایان به کرونای اومیکرون توضیحاتی ارائه کرد.

قرنطینه 5 روزه اومیکرون شامل چه کسانی می گردد؟

به گزارش ایسنا، دکتر سعید کریمی درباره مدت زمان قرنطینه در مبتلایان اومیکرون، گفت: اینکه مدت ایزولاسیون مبتلایان پنج روز یا بیشتر باشد، این هفته مجددا در کمیته علمی کشوری مقابله با کرونا به بحث گذاشته شد و به اتفاق آرا موضوع پنج روز به تایید رسید؛ زیرا مقدار منتشر کردن ویروس از فرد مبتلا از چند روز قبل از آغاز علائم تا حدود 3 روز بعد از آغاز علائم اتفاق می افتد.

وی اضافه کرد: درست است که ممکن است بعد از این مدت ذکر شده هم PCR مثبت باشد، اما لزوما به معنای آن نیست که فرد می تواند آلوده کننده باشد. ممکن است تکه هایی از ویروس غیرزنده وجود داشته باشد که PCR را مثبت کند.

معاون درمان وزارت بهداشت، اظهار کرد: در دستورالعمل منتشر شده درباره قرنطینه پنج روزه مبتلایان اومیکرون ذکر شده است که مدت قرنطینه پنج روزه برای کسانی باشد که پس از این مدت هیچ علامتی نداشته باشند. در غیر این صورت کسی که کارش به بستری رسیده، علائم بیماری را دارد یا پزشک تشخیص می دهد، دیگر از دستورالعمل پنج روز خارج شده و بر حسب نظر پزشک می تواند بیش از پنج روز استراحت کند و در قرنطینه باشد. در کل دستورالعمل قرنطینه پنج روز کاملا شفاف برای موارد خفیف بیماری است.

وی گفت: فرد مبتلا با علائم خفیف پس از پنج روز نیز باید با ماسک مناسب تردد داشته باشد. 57 دانشمند علمی برجسته در جلسه ستاد علمی هستند که به اتفاق آرا تایید کردند که پنج روز قرنطینه کفایت می نماید. در جلسه این هفته، موضوعاتی که از نظر سازمان بهداشت جهانی در این رابطه مطرح بود به بحث گذاشته شد، ولی هیچ تغییری در نظر اعضای کمیته علمی ایجاد نشد.

منبع: فرارو
انتشار: 26 فروردین 1401 بروزرسانی: 26 فروردین 1401 گردآورنده: andishemag.ir شناسه مطلب: 2041

به "قرنطینه 5 روزه اومیکرون شامل چه کسانی می گردد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قرنطینه 5 روزه اومیکرون شامل چه کسانی می گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید