عراق، رایزنی های مجلس برای مشخص زمان جلسه رای اعتماد به کابینه الزرفی

به گزارش مجله اندیشه، با توجه به تعویق زمان برگزاری جلسه رای اعتماد مجلس به عدنان الزرفی در سایه حواشی مربوط به شیوع کرونا٬ ریاست مجلس عراق رایزنی هایی در این خصوص آغاز کرده است.

عراق، رایزنی های مجلس برای مشخص زمان جلسه رای اعتماد به کابینه الزرفی

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از بغداد الیوم،هوشیار قرداغ، مخبر و گزارشگر مجلس عراق امروز یکشنبه 5 آوریل 2020 گفت که مجلس این کشور رایزنی هایی جهت معین سازوکار برای برگزاری جلسه رای اعتماد به عدنان الزرفی مامور تشکیل دولت عراق در سایه گسترش ویروس کرونا انجام می دهد.

قرداغ گفت که تا این لحظه زمان خاصی برای برگزاری این جلسه معین نشده است و شیوع ویروس کرونا در این کشور فرایند برگزاری نشست مذکور را سخت می کند و در وهله اول تلاش ما برای حفظ سلامت نمایندگان است.

وی ادامه داد که همچنین برگزاری جلسه رای اعتماد به کابینه الزرفی به دلیل ضرورت کسب توافق احزاب شیعه متوقف شده است.

عدنان الزرفی نخست وزیر مأمور به تشکیل کابینه عراق دیروز (شنبه) برنامه دولت خود را به نمایندگان مجلس ارائه کرد.

نخست وزیر مأمور به تشکیل کابینه عراق در بیان جزئیات برنامه خود گفت که این برنامه مختصر است و بر سه محور تکیه دارد که مهم ترین آن بحث اقتصادی است و طی آن تمامی وزارتخانه های غیر مولد برچیده خواهند شد یا بودجه آن ها کاهش پیدا خواهد کرد. الزرفی پفراینده تظاهرات مردمی و بحث بهداشت و مبارزه با شیوع کرونا را نیز از مهم ترین اولویت های دولت خود دانست.

با توجه به مخالفت گسترده فراکسیون های شیعه که اکثریت را در مجلس عراق تشکیل می دهد٬ به نظر می رسد که الزرفی نتواند رای اعتماد مجلس را کسب کند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 6 خرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: andishemag.ir شناسه مطلب: 942

به "عراق، رایزنی های مجلس برای مشخص زمان جلسه رای اعتماد به کابینه الزرفی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عراق، رایزنی های مجلس برای مشخص زمان جلسه رای اعتماد به کابینه الزرفی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید