طرز تهیه بیف استروگانف

به گزارش مجله اندیشه، این غذای خوشمزه روسی، خیلی وقت است که جای خود را در میان منوهای سراسر جهان باز نموده است و هواداران بی شماری دارد. این غذا را به طرق مختلفی تهیه می نمایند و هر ورژن آن به نوبه خود بسیار خوشمزه و لذیذ است. ما سبکی کلاسیک از آن را برای شما در نظر گرفته ایم و به راحتی می توانید آن را در خانه ولی مشابه بیف استروگانف های رستورانی تهیه کنید. این دستور در خانه تهیه شده و امتحانش را پس داده است، شما هم اکنون دست به کار شوید و این غذای خوشمزه را تهیه کنید.

طرز تهیه بیف استروگانف

مواد لازم

  • 300 گرم گوشت فیله گوساله
  • نیم کیلو قارچ
  • یک عدد پیاز
  • دو لیوان شیر
  • دو قاشق آرد
  • 50 گرم کره
  • یک بسته خامه صبحانه کوچک
  • دو عدد سیب زمینی
  • نمک و فلفل به میزان لازم

طرز تهیه بیف استروگانف

ابتدا با رنده درشت سیب زمینی ها را رنده کنید و در آب و کمی سرکه سفید بریزید و کنار بگذارید.

گوشت را به شکل نوارهای باریک با قطر کم برش دهید. طول برش های گوشت حدودا به اندازه طول دو بند انگشت باشد.

پیاز را خرد کنید. طبق سلیقه خود می توانید آنها را خلالی یا نگینی برش دهید. پیاز را در روغن بریزید و تفت دهید تا سبک گردد. کمی که تفت خورد، گوشت ها را اضافه کنید و کمی تفت دهید. فلفل سیاه را هم در این مرحله اضافه کنید.

گوشت ها که کمی رنگ گرفتند، یک لیوان آب جوش به ظرف اضافه کنید و در ظرف را ببندید. نیم ست تا سه ربع طول می کشد تا گوشت ها به خوبی پخته شوند. آب آن را چک کنید و آبش هم باید کشیده گردد. در آخر کمی نمک بزنید و کنار بگذارید.

قارچ ها را شسته و برش دهید. گوشت را از ظرف خارج کنید و قارچ ها را با مقدار کمی کره در همان ظرف بریزید و شعله را زیاد کنید تا قارچ ها آب پس ندهند. چند قطره هم آبلیمو به آن اضافه کنید تا سیاه نشوند. خوب قارچ ها را زیر و رو کنید تا زمانی که کاملا سرخ شوند.

برای تهیه سس سفید در قابلمه ای نچسب، کره را آب کنید و آرد را اضافه کنید و چند ثانیه هم بزنید تا بوی خامی آن گرفته گردد. سپس کم کم شیر را اضافه کنید و مدام هم بزنید تا گلوله های آرد از هم باز شوند. به غلظت مناسبی که رسید نمک و فلفل بزنید. مواد گوشت و قارچ را داخل این سس بریزید و خوب هم بزنید.

به سراغ سیب زمینی ها بروید. یادتان باشد که تهیه این سیب زمینی ها کمی وقت گیر است. اگر عجله دارید می توانید از چیپس های خلالی موجود در بازار بهره ببرید اما طبیعتا این سیب زمینی ها هم از نظر بصری و هم کیفیت بسیار بهترند. سیب زمینی ها را آبکش کنید و در یک قابلمه کوچک و دارای عمق روغن بریزید. سیب زمینی ها را کاملا خشک کنید و بعد از اینکه روغن کاملا داغ شد مقداری از آن سیب زمینی ها را داخل روغن بریزید. آن را پخش کنید و کمی نمک بزنید. به یاد داشته باشید که سیب زمینی ها روی هم قرار نگیرند و هر بار باید مقدار کمی از آنها را در روغن سرخ کنید. وقتی که خوب طلایی و برشته شدند، آنها را از داخل روغن درآورید و مقدار دیگری سیب زمینی در روغن بریزید. بدین شکل چیپس شما آماده می گردد.

هنگام سرو، مقداری خامه روی بیف استروگانف بریزید و خوب هم بزنید. بیف را در بشقاب بریزید و چیپس را روی آن قرار دهید. یاد تان باشد که نمک غذا نباید خیلی زیاد باشد، زیرا چیپس روی آن هم نمک دارد و بنابراین غذا شور می گردد.

نوش جان

منبع:

هفت گنج

منبع: هفت گنج
انتشار: 6 تیر 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: andishemag.ir شناسه مطلب: 1005

به "طرز تهیه بیف استروگانف" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه بیف استروگانف"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید