سیزده ماده اولیه بسیار مشمئزکننده آشپزی

به گزارش مجله اندیشه، مواد اولیه برگرفته از منابع ناخوشایند در غذاهای رورمزه ما یافت می شوند. مواد غذایی مانند همبرگر، بستنی وانیلی و پای سیب پخته که ما هر روز از خوردن آن لذت می بریم ممکن است حاوی این مواد منزجر کننده باشند.

سیزده ماده اولیه بسیار مشمئزکننده آشپزی

مترجم: سعید علیزاده

منبع:راسخون

مواد اولیه برگرفته از منابع ناخوشایند در غذاهای رورمزه ما یافت می شوند. مواد غذایی مانند همبرگر، بستنی وانیلی و پای سیب پخته که ما هر روز از خوردن آن لذت می بریم ممکن است حاوی این مواد منزجر نماینده باشند.

اگر بفهمید که بعضی از مواد غذایی که دوست دارید حاوی مواد تشکیل دهنده ناخوشایندی هستند که فراتر از تصور شماست چه احساسی به شما دست می دهد؟ انزجار؟ درست است! بعضی از مواد تشکیل دهنده که روی بسته مواد غذایی هم نامشان نوشته شده است گیج نماینده و نامشخص هستند. علاوه بر این اگر آن ها از منابع عجیب مشتق گرفته شوند خوردن آن ها چه حسی به شما می دهد؟ این مواد اولیه مرموز که ما ندانسته قورت می دهیم ممکن است بی ضرر به نظر برسند اما دلیلی برای نگرانی هستند.

مواد اولیه ناخوشایند در مواد غذایی

جند بادستر

تماشا یک فنجان بستنی وانیلی یا آب نبات تمشکی می تواند شما را به زانو درآورد. با این حال این احساس ممکن است به زودی از بین برود زمانی که به این موضوع پی ببرید که خوراک خوشمزه حاوی یک عنصر حیوانی است. جند بادستر یک طعم دهنده است که بنابر گزارشات در این محصولات غذایی استفاده می گردد. این طعم دهنده یک ترشح زرد رنگی است که از کیسه های کرچک در کنار غدد مقعد سگ آبی (جوندگان) به دست می آید. این ماده بعلاوه به اسم آب مقعد سگ آبی شناخته می گردد، این مواد غذایی افزودنی به اسم تقویت نماینده عطر و طعم و ترکیب با آب نبات سخت، نوشیدنی های با طعم میوه مانند شربت توت فرنگی و تمشک و محصولات طعم دار مخلوط می شوند.

آمینو اسید L-Cysteine

استفاده از کاندیشنر خمیری در محصولات شیرینی پزی مانند نان، پیتزا و رول برای اضافه کردن نرمی و بهبود بافت و حالت الاستیکی ضروری است. با این حال، اگر بفهمید که کاندیشنر خمیری برای این محصولات یک محصول مبتنی بر حیوان است چه خواهید گفت؟ بعضی از مارک های تجاری که محصولات شیرین پزی را می فروشند به کاندیشن L-Cysteine اضافه می نمایند تا خمیری گردد، اما متاسفانه این ماده یا از موی انسان یا موی گراز و یا پر اردک به دست می آید.

لانولین

جویدن آدامس ممکن است تفریح مورد علاقه ما باشد، اما به نظر می رسد مجبور به محدود کردن این عادت شویم چون آدامس حاوی لانولین است. لانولین که اغلب ماده اصلی آدامس است در واقع یک روغن تصفیه شده است که از پشم گوسفند مشتق می گردد. گوسفند این ماده روغنی را ترشح می نماید تا پشم خود را نرم کند و از نابسامانی های آب و هوا ایمن باشد. لانولین که به اسم عرق گوسفند هم شناخته می گردد، نقش کلیدی برای نرم کردن آدامس بادکنکی شما دارد.

آمونیوم سلفات

آمونیوم سلفات یک کود شیمیایی است که از مواد ضروری نان و نان ساندویچ محسوب می گردد. در حالی که کشاورزی مرسوم به وجود ناچیزی از کود در غذاهای روزمره ما منجر می گردد، اگر آمونیوم سلفات بر سطح آن اضافه گردد نان را پف نموده می نماید که این کار وحشتناک است. آمونیوم سولفات حاوی نیتروژن است که به تخمیر مناسب مخمر یاری می نماید، جزو اصلی تشکیل دهنده نان است. مارک های مختلف مواد غذایی که ساندویچ و همبرگر می فروشند اغلب به این مواد غذایی آمونیوم سولفات اضافه می نمایند تا محصول قوام بیشتری داشته باشد.

ویروس ها

بله ویروس ها (باکتریوفاژها) در واقع در گوشت فراوری شده برای محافظت از آن در برابر باکتری لیستریوز زا اضافه شده است. لیستریوز در آمریکا دلیلی برای نگرانی است چون هر ساله حدود 500 نفر بر اثر این عفونت باکترایی می میرند. باکتری در گوشت آماده و گوشت سرد یافت می گردد.

سریشم

بعد از یک روز کاری خسته نماینده در پی یک لیوان آب جو هستید؟ تجدید نظر کنید! سریشم که از مثانه ماهی های خاویاری استخراج می گردد، با آب جو مخلوط می گردد. تخمیر مخمر یک فرایند مهم در ساخت آب جو است. پس از اینکه فرایند تمام می گردد مخمر در سطح مایع شناور می گردد.

کارمین

رنگ قرمز غیرمعمول که در تنقلات مورد علاقه تان مانند آب نبات، آبمیوه و نوشیدنی های مبتنی بر لبنیات مانند شیر توت فرنگی می بینید یک محصول مبتنی بر حیوان است. این رنگ قرمز که از یک حشره خاص به دست می آید قرمز دانه هم نامیده می گردد. در صنعت گوشت هم کارمین را به منظور قرمز نشان دادن آن اضافه می نمایند. کارمین خاصیت قرمز رنگی به غذاها و نوشیدنی ها می افزاید. در نتیجه این محصولات با طراوت و مجذوب کننده به نظر می رسند. بنابراین کارمین چگونه از حشرات استخراج می گردد؟ ابتدا حشرات در آب گرم غوطه ور می شوند تا بمیرند. حشره میزان قابل توجهی کارمین را در شکم خود ذخیره می نماید. بنابراین این فرایند شامل خرد کردن شکم و حرارت دادن محتوای آن در دمای بسیار زیاد است تا عامل رنگ (کارمین) حذف گردد. در صورتی که کارمین به مواد غذایی افزوده گردد، ممکن است به اسم E120، عصاره قرمز دانه و یا کلات هیدرات آلومینیوم کارمینیک اسید ذکر گردد. کارمین حتی در محصولات لوازم آرایشی و بهداشتی از قبیل رژ لب و عطر هم یافت می گردد.

شالاک

این محصولی است که برای زیباسازی چوب و بعلاوه برای جلا دادن بیشتر به میوه ها استفاده می گردد. شالاک یک ماده چسبناک است از ترشح حشره ای به نام کریا لاکا به دست می آید برای جلا دادن مبلمان چوبی استفاده می گردد اما با کمال تعجب در آب نبات و میوه ها هم استفاده می گردد.

پوست خوک

قطعا گیاهخواران با خواندن این مطلب شادمان نخواهند شد. دسرهای ژلاتینی به ویژه ژله در درجه اول از پوست خوک یا پوشت گاو ساخته می شوند. ماده تشکیل دهنده اصلی آن کلاژن است که از پوست خوک مشتق می گردد.

پودر چوب

انواع ظروف سلولوزی که پنیر خرد شده بر روی آن پاشیده می گردد، ترکیبی از چوب رنده شده و فیبر گیاهی است. بنابراین پنیر خرد شده ای که با شادمانی به وعده غذایی خود اضافه می کنید تا ظرف غذایتان خوشمزه تر گردد در واقع این ظرف حاوی پودر چوب است.

دیگر ترکیبات ناخالصی که اداره FDA اجازه داده است به غذای خود اضافه کنید

کرم ها

این غیرممکن است. اگر یک کرم در یک قوطی قارچ پیدا کنید ممکن است از ترس فریاد بزنید. با این حال متعجب خواهید شد اگر بدانید که FDA از نظر قانونی اجازه می دهد تا 19 کرم یا 74 کنه در حدود 100 گرم قارچ وجود داشته باشد. اگرچه کرم درمانی در تمیز کردن زخم های پوستی موثر است، هنوز هم نمی توانید مصرف آن را تصور کنید. به جای فرم کنسروی آن ها، استفاده از قارچ تازه برای پخت و پز می تواند گزینه معقولی باشد.

موش ها

خوردن یک تکه شکلات ممکن است حال شما را بهتر کند. با این حال، شوکه می شوید اگر بدانید که آن ممکن است حاوی موی موش باشد. از نظر قانونی، شرکت های فراوری نماینده شکلات در صورتی که یک موی موش در هر 3.5 اونس شکلات پیدا گردد مقصر نخواهند بود. علاوه بر این، FDA اجازه می دهد تا 60 عدد حشره در یک نمونه از 100 گرم شکلات گنجانده گردد.

حشرات تکه تکه شده

کره بادام زمینی که شما هر روز بر نان تست خود اضافه می کنید ممکن است محتوی مواد تشکیل دهنده ناخوشایند مانند موی حیوانات باشد. مجددا دادره FDA اجازه می دهد تا حدود 30 تکه حشره یا یک مو جوندگان در 3.5 اونس کره بادام زمینی گنجانده گردد. علاوه بر این میزان، ماکارونی و رشته های فروخته شده در بسته بندی ها هم ممکن است حاوی ناخالصی حشرات باشند. به اسم مثال در هر 225 گرم رشته در حدود 225 تکه حشره یا 4 موی جونده مجاز است.منبع: راسخون
انتشار: 1 آبان 1400 بروزرسانی: 1 آبان 1400 گردآورنده: andishemag.ir شناسه مطلب: 1864

به "سیزده ماده اولیه بسیار مشمئزکننده آشپزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سیزده ماده اولیه بسیار مشمئزکننده آشپزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید