تور روسیه: روسیه به آمریکا و ناتو نسبت به انجام تهدیدات متقابل هشدار داد

به گزارش مجله اندیشه، به گزارش خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک، روسیه هشدار داده است که اگر آمریکا و ناتو پیشنهادهای امنیتی را رد نمایند، مسکو مجبور به ایجاد تهدیدات متقابل خواهد شد.

تور روسیه: روسیه به آمریکا و ناتو نسبت به انجام تهدیدات متقابل هشدار داد

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی روسیه گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

مسکو پیشتر در 15 دسامبر دو پیشنهاد جامع برای همکاری امنیتی با آمریکا و ناتو به دیپلمات های آمریکایی داده بود و جزئیات توافق های پیشنهادی نیز روز آدینه گذشته در وب سایت وزارت خارجه روسیه منتشر شده است. با این حال مقامات ایالات متحده و ناتو تأیید نموده اند که هنوز در این ارتباط تصمیم گیری ننموده اند، هرچند گفته اند که در حال مطالعه این اسناد هستند.

در همین ارتباط نیز الکساندر گروشکو، معاون وزیر خارجه روسیه هشدار داد که اگر آمریکا و ناتو پیشنهادهای امنیتی مسکو را رد نمایند، روسیه مجبور است برای تأمین امنیت خود سیستمی از تهدیدات متقابل را اتخاذ کند.

این مقام روسی اضافه نمود: ما به صراحت اعلام نموده ایم که آماده ایم تا راه هایی را برای تغییر یک سناریوی نظامی یا یک سناریوی فنی-نظامی به یک فرآیند صلح آمیز سیاسی که در واقع امنیت نظامی همه کشورهای عضو سازمان امنیت و همکاری اروپا و اوراسیا را تقویت می نماید، مورد بحث و آنالیز قرار دهیم. اما اگر این راه چاره ها نتیجه نداد، همان گونه که قبلاً هم تاکید نموده ایم، ایجاد تهدیدات متقابل را در دستورکر قرار خواهیم داد.

گروشکو که با خبرنگاران مصاحبه می کرد، بعلاوه تاکید داشت که پیشنهادات روسیه با هدف عقب نشینی از پرتگاه خطرناک کنونی در روابط روسیه و آمریکا و حرکت به سمت مصاحبه مطرح شده است.

این دیپلمات روسی تاکید نمود که روسیه در روابط خود با ناتو به مرحله ای رسیده است که دیگر نمی توان نگرانی های امنیتی روسیه را نادیده گرفت و یا فقط درباره آن ها صحبت کرد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 6 بهمن 1400 بروزرسانی: 6 بهمن 1400 گردآورنده: andishemag.ir شناسه مطلب: 1967

به "تور روسیه: روسیه به آمریکا و ناتو نسبت به انجام تهدیدات متقابل هشدار داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور روسیه: روسیه به آمریکا و ناتو نسبت به انجام تهدیدات متقابل هشدار داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید