دیپلمات روس: روابط اتحادیه اروپا و روسیه به بن بست رسیده است

به گزارش مجله اندیشه، نماینده دائم روسیه در اتحادیه اروپا با اذعان به اینکه روابط مسکو و بروکسل به بن بست واقعی رسیده، خارج شدن از این شرایط را بسیار سخت و نیازمند کوشش متقابل ارزیابی کرد.

دیپلمات روس: روابط اتحادیه اروپا و روسیه به بن بست رسیده است

با ما سفر کنید و با تور اروپا از قاره سبز اروپا دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، ولادیمیر چیژوف نماینده دائم روسیه در مقر اتحادیه اروپا در مصاحبه با روزنامه ایزوستیا، چاپ مسکو اعتراف کرد که روابط مسکو و بروکسل به بن بست واقعی رسیده است که البته طرف روسی در این شرایط مقصر نیست.

این دیپلمات بلندپایه بر ضرورت یافتن امکانی برای خارج شدن از شرایط سخت کنونی تأکید نموده و در عین حال یادآور شد که چنین مسئله ای به خودی خود رخ نخواهد داد و احتیاج به کوشش عمیق و متقابل دارد. وی از پیش بینی فرایند آینده اوضاع خودداری کرد.

چیژوف بعلاوه به تأخیر انداختن فرایند ثبت واکسن اسپوتنیک-وی روسیه از سوی اتحادیه اروپا را برخوردی سیاسی و مالی ارزیابی کرد که هیچ دلیل دارویی نداشته و تنها به مسئله رقابت بین کشورهای فراوری کننده واکسن کرونا مربوط می گردد. وی در عین حال ابراز امیدواری کرد که این فرایند هر چه سریع تر به خاتمه برسد.

نماینده روسیه یادآور شد که کوشش های آمریکا برای مانع تراشی در زمینه تحقق طرح ساخت خط لوله گاز جریان شمالی-2 در آینده هم ادامه خواهد داشت، البته بعضی کشورهای اروپایی که منافع مشخصی در زمینه تأمین انرژی مورد احتیاج خود دارند، از این طرح حمایت خواهند کرد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 9 مرداد 1400 بروزرسانی: 9 مرداد 1400 گردآورنده: andishemag.ir شناسه مطلب: 1769

به "دیپلمات روس: روابط اتحادیه اروپا و روسیه به بن بست رسیده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیپلمات روس: روابط اتحادیه اروپا و روسیه به بن بست رسیده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید