برگزاری جلسه مشترک آمریکا و ناتو در ماه ژوئن

به گزارش مجله اندیشه، دبیرکل ناتو با اعلام خبر برگزاری جلسه مشترک میان ناتو و واشنگتن در ماه ژوئن، از بررسی موضوع اقدامات روسیه و چین در برابر غرب به عنوان عناوین اصلی محور مصاحبه های مشترک یاد کرد.

برگزاری جلسه مشترک آمریکا و ناتو در ماه ژوئن

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، به نقل از رویترز، ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو با انتشار بیانیه ای رسمی از برگزاری جلسه مشترک میان اعضای این پیمان نظامی و واشنگتن در تاریخ 14 ژوئن خبر داد.

وی با اشاره غیر مستقیم به این موضوع که با روی کار آمدن بایدن در آمریکا و کنار رفتن ترامپ که مخالف هزینه بیشتر برای تقویت ناتو بود، گفت: این موقعیتی ممتاز برای بازسازی ناتو به عنوان تجسم پیوند پایدار میان اروپا و آمریکای شمالی محسوب می شود.

دبیرکل ناتو همچنین با اشاره به سر فصل موضوعات مورد بحث میان دو طرف گفت که مواردی همچون اقدامات روسیه، تهدید تروریسم، حملات سایبری، تکنولوژی های نو ظهور و مخرب، تأثیرات امنیتی تغیییرات آب و هوایی و قدرت دریافت چین، از جمله موارد مهم مورد بحث میان دو طرف در این جلسه مشترک خواهند بود.

استولتنبرگ در عین حال ابراز امیدواری کرد روابط میان روسیه و اعضای ناتو از حالت تنش های فعلی فاصله گرفته و به پایداری و ثبات نزدیک شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 11 تیر 1400 بروزرسانی: 11 تیر 1400 گردآورنده: andishemag.ir شناسه مطلب: 1714

به "برگزاری جلسه مشترک آمریکا و ناتو در ماه ژوئن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری جلسه مشترک آمریکا و ناتو در ماه ژوئن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید