درخشش دانشگاه شریف در آخرین رتبه بندی دانشگاه های آسیایی تایمز

به گزارش مجله اندیشه، طبق نتایج منتشر شده در پایگاه موسسه رتبه بندی تایمز، دانشگاه صنعتی شریف در جدیدترین رده بندی دانشگاه های آسیایی با رشد 18 پله ای پیروز به کسب رتبه پنجاه و هشت شده است.

درخشش دانشگاه شریف در آخرین رتبه بندی دانشگاه های آسیایی تایمز

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، طبق نتایج منتشر شده در پایگاه موسسه رتبه بندی تایمز، دانشگاه صنعتی شریف در جدیدترین رده بندی دانشگاه های آسیایی با رشد 18 پله ای پیروز به کسب رتبه پنجاه و هشت شده است.

دانشگاه صنعتی شریف با کسب این رتبه در صندلی اول در میان دانشگاه های عضو وزارت علوم (فنی و جامع) و صندلی دوم در میان دانشگاه های ایران نهاده شد. این پیروزیت در شرایطی به دست آمده است که در گزارش اخیر رتبه بندی دانشگاه های آسیایی سال 2021 از ایران تعداد 47 دانشگاه حضور داشته که 7 دانشگاه کشور در میان 100 دانشگاه برتر آسیا نهاده شده است. بعلاوه در دو حوزه اصلی پژوهش و عایدی از صنعت، دانشگاه صنعتی شریف رتبه اول در کشور را کسب نموده است.

رتبه بندی آسیایی تایمز در سال 2021، تعداد 551 دانشگاه را از 30 کشور در بردارد. پایگاه رتبه بندی تایمز یکی از نظام های رتبه بندی معتبر در سطح بین المللی است که در 2013 میلادی برای اولین بار رتبه بندی دانشگاه های آسیایی را در کنار رتبه بندی های بین المللی خود انجام داد.

روش شناسی این رتبه بندی همچون روش شناسی رتبه بندی جهانی دانشگاه ها است که از 13 شاخص در قالب 5 معیار آموزش، پژوهش، استنادات، عایدی صنعتی و وجهه بین المللی بهره جسته است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 24 مرداد 1400 بروزرسانی: 24 مرداد 1400 گردآورنده: andishemag.ir شناسه مطلب: 1792

به "درخشش دانشگاه شریف در آخرین رتبه بندی دانشگاه های آسیایی تایمز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخشش دانشگاه شریف در آخرین رتبه بندی دانشگاه های آسیایی تایمز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید