خبرنگاران مبارزه با ملخ صحرایی در سیستان و بلوچستان به حدود 54 هزار هکتار رسید

به گزارش مجله اندیشه، زاهدان- خبرنگاران- رییس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: سطح مبارزه با ملخ صحرایی در این استان از پنجم آبان سال گذشته تا به امروز به 53 هزار و 285 هکتار رسیده است.

خبرنگاران مبارزه با ملخ صحرایی در سیستان و بلوچستان به حدود 54 هزار هکتار رسید

غلام حیدر زورقی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران اظهارداشت: بیشترین سطح مبارزه با ملخ صحرایی این مدت با 33 هزار و 75 هکتار با ملخ بالدار و 20 هزار و 210 هکتار با پوره ملخ اجرا شده است.

وی ادامه داد: شهرستان های سرباز با 6 هزار و 592 هکتار، قصرقند با پنج هزار و 738 هکتار، نیکشهر با 6 هزار و 160 هکتار و کنارک با هشت هزار و 96هکتار بیشترین سطح مبارزه با ملخ صحرایی در سیستان و بلوچستان را تشکیل می دهند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: هم اینک دیده بانی در سطح یک میلیون و 350 هزار هکتار از عرصه های این استان برای رصد ملخ صحرایی اجرا شده است.

وی ادامه داد: پایش و مبارزه با این آفت با 44تیم توسط جهاد کشاورزی در سیستان و بلوچستان در حال اجرا است.

زورقی اضافه نمود: برای مبارزه با این آفت بین المللی خطرناک تا به امروز 100 دستگاه سمپاش با مشارکت کشاورزان بکار رفته و 25 تن انواع سموم شیمیایی نیز مصرف شده است.

وی از کشاورزان خواست در صورت مشاهده ملخ صحرایی مراتب را به جهاد کشاورزی شهرستان اطلاع دهند.

به گزارش خبرنگاران ملخ های صحرایی در راستا حرکت شان تمام گیاهان زراعی، باغی و حتی علف های هرز را می خورند، این نوع ملخ قدرت پرواز بسیار زیادی دارد و در یک شبانه روز می تواند تا 150 کیلومتر پرواز کند.

ملخ صحرایی از کشوری به کشور دیگر و از استانی به استان دیگر می تواند مهاجرت کند.

این نوع از ملخ ها در راستا عبور خود با تغذیه از سبزینه های مختلف ازجمله جنگل ها، باغ های میوه، علوفه، غلات، صیفی و مراتع را از بین می برند و با توجه به قدرت تخریبی بالایی که دارند باعث قحطی در منطقه نیز می شوند.

منبع: ایرنا
انتشار: 1 تیر 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: andishemag.ir شناسه مطلب: 996

به "خبرنگاران مبارزه با ملخ صحرایی در سیستان و بلوچستان به حدود 54 هزار هکتار رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران مبارزه با ملخ صحرایی در سیستان و بلوچستان به حدود 54 هزار هکتار رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید