جدیدترین اظهارنظر درباره بازگشایی مدارس و دانشگاه ها ، بازگشایی صنوف به معنی عادی شدن شرایط نیست

به گزارش مجله اندیشه، معاون کل وزارت بهداشت گفت:همچنانا به مردم هشدار می دهیم که بازگشایی بعضی صنوف و مکان ها به معنی عادی شدن شرایط نیست.

جدیدترین اظهارنظر درباره بازگشایی مدارس و دانشگاه ها ، بازگشایی صنوف به معنی عادی شدن شرایط نیست

به گزارش خبرنگاران به نقل از فارس، ایرج حریرچی معاون کل وزارت بهداشت که به شیراز سفر نموده در گفت وگویی تلویزیونی گفت: استان فارس یکی از پیشرو ترین استانها در کنترل کرونا بوده است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه پیش بینی می شد در این استان شیوع بالایی داشته باشیم اما با تدابیر صورت گرفته میزان شیوع در سطوح کم طبقه بندی می گردد.

حریرچی گفت: میزان آزمایشاتی که از افراد به ظاهر طبیعی و در ارتباط با افراد مبتلا به کرونا انجام می گردد در این استان از تعداد بالایی برخوردار است و روزانه حدود 1750 تست در این استان گرفته می گردد.

معاون وزیر بهداشت گفت: از لحاظ میزان بستری تقریبا به حداقل بستری نسبت به جمعیت داخل استان رسیده اند و میزان فوتی ها هم کاهش چشمگیری داشته است.

وی اضافه نمود: ولی می خواهم این هشدار را بدهم که در چند روز اخیر هم باز یک افزایشی در همین استان اتفاق افتاده است و از مردم می خواهیم سفرها را کاهش دهند.

حریرچی گفت: تا زمانی که حتی یک مورد ویروس کرونا در کشور وجود داشته باشد این نشان می دهد که نمی توان خوشبین بود و مبارزه با کرونا تمام نشده است.

معاون وزیر بهداشت ادامه داد: بازگشایی ها به معنای سرانجام مسائل نبوده است و ما چون ملاحظات مالی داشتیم و بخشی از جامعه درآمد روز مزد دارند بخشی از بازگشایی ها را شاهد خواهیم بود. اما همچنان دانشگاه ها و مدارس که جمعیتی حدود 20 میلیون نفر دارند باید تعطیل باشد تا یکی از کانون های انتقال ویروس از بین برود.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 22 خرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: andishemag.ir شناسه مطلب: 975

به "جدیدترین اظهارنظر درباره بازگشایی مدارس و دانشگاه ها ، بازگشایی صنوف به معنی عادی شدن شرایط نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جدیدترین اظهارنظر درباره بازگشایی مدارس و دانشگاه ها ، بازگشایی صنوف به معنی عادی شدن شرایط نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید