تاراج چهار میلیون و 400 هزار بشکه نفت یمن در یک ماه گذشته

به گزارش مجله اندیشه، شرکت ملی نفت یمن اطلاع داد که کشورهای متجاوز به یمن و مزدورانشان از اواسط ماه فوریه تا به امروز چهار میلیون و 400 هزار بشکه نفت یمن را به تاراج برده اند.

تاراج چهار میلیون و 400 هزار بشکه نفت یمن در یک ماه گذشته

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، عمار الاضرعی مدیر اجرایی شرکت ملی نفت یمن (وابسته به دولت صنعاء) امروز (آدینه) گفت که کشورهای متجاوز به یمن و مزدوران وابسته از میانه ماه نوامبر تا به امروز چهار میلیون و 400 هزار بشکه نفت یمن را تصاحب نموده اند.

او به خبرگزاری سبأنت گفت که ارزش دلاری این اندازه نفت 303 میلیون 600 هزار دلار معادل (183 میلیارد ریال یمنی) است. به گفته وی دزدان نفت یمن همچنان به توقیف کشتی های حامل نفت در سواحل جیزان که به مقصد بندر الحدیده در حرکت هستند ادامه می دهند، در حالیکه این نفتکش ها مجوز سازمان ملل را دارند و پیش از ورود به آب های یمن مورد بازرسی قرار گرفته اند.

به گفته وی دولت سعودی به بهانه برداشت سهم گمرکی کارمندانش این کشتی ها را توقیف می نماید، در حالیکه ارزش محموله نفت نفتکش ها بسیار بیش از این هاست.

الاضرعی بعلاوه گفت که ائتلاف سعودی در 19 نوامبر گذشته نفتکش اندرومیدا را با دو میلیون و 400 هزار بشکه نفت از بندر الشحر در حضرموت به مقصد سنگاپور بارگیری کرد و اگر قیمت هر بشکه را 69 دلار حساب کنیم، ارزش این محموله این نفتکش 165 میلیون و 600 هزار دلار می گردد.

او اضافه نمود: نفتکش سی تراست نیز در 17 نوامبر با نزدیک به یک میلوین بشکه نفت از بندر رضوم در استان شبوه بارگیری شد. این نفتکش روز گذشته به ساحل یمن بازگشت و یک میلیون بشکه دیگر بارگیری کرد و در مجموع از اواسط نوامبر تا به امروز چهار میلیون و 400 هزار بشکه نفت یمن به غارت رفته است.

ائتلاف سعودی در حالی اقدام به فروش نفت یمن می نماید که در آمد آن عاید مردم این کشور نمی گردد، به طوریکه در یک ماه گذشته قیمت دلار در منطقه ها تحت کنترل دولت منصور هادی از 600 ریال یمنی به 1600 ریال افزایش یافته و قیمت مواد غذایی به شدت گران شده است. نکته قابل توجه اینکه علی رغم محاصره همه جانبه دولت صنعاء در شش سال گذشته، قیمت دلار در منطقه ها تحت کنترل این دولت همچنان 600 ریال است و در هفته های گذشته رسانه ها از پناهندگی ساکنان منطقه ها تحت کنترل دولت هادی به منطقه ها تحت تسلط دولت صنعاء خبر دادند.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 22 دی 1400 بروزرسانی: 22 دی 1400 گردآورنده: andishemag.ir شناسه مطلب: 1952

به "تاراج چهار میلیون و 400 هزار بشکه نفت یمن در یک ماه گذشته" امتیاز دهید

1 کاربر به "تاراج چهار میلیون و 400 هزار بشکه نفت یمن در یک ماه گذشته" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاراج چهار میلیون و 400 هزار بشکه نفت یمن در یک ماه گذشته"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید