خشونت های افراط گرایان در بورکینافاسو شدت گرفته است

به گزارش مجله اندیشه، حملات از سوی گروه های افراط گرای اسلامی در بسیاری از مناطق ساحل آفریقا مرتبط با القاعده و داعش باعث کشته شده هزاران تن در سال جاری میلادی شده است.

خشونت های افراط گرایان در بورکینافاسو شدت گرفته است

به گزارش خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری رویترز، افزایش درگیری ها باعث بدتر شدن کمبود مواد غذایی در این منطقه شده که پیش از این با تغییرات جوی، فقر و کووید-19 جان میلیون ها نفر را تهدید کرده است.

بیش از هفت میلیون نفر در منطقه گسترده ای در بورکینافاوس، مالی و نیجر در نتیجه اقدامات گروه های مسلح به مواد غذایی و زمین های کشاورزی دیگر دسترسی ندارند و با قحطی و گرسنگی روبرو هستند.

براساس آمارهای سازمان ملل، شرایط در بورکینافاسو رو به وخامت است. بیش از نیم میلیون کودک در این کشور زیر پنج سال با سوءتغذیه روبرو هستند. برنامه جهانی غذا در اکتبر گفت که بیش از 10 هزار نفر در یک قدمی قحطی هستند.

سخنگوی شورای آوارگان نروژ مستقر در اسلو گفته است: در سال جاری میلادی بدترین سال را برای آوارگان شاهد بودیم که علتش ادامه دار بودن درگیری هاست.

مدیر برنامه جهانی غذا در بورکینافاسو گفت: دو بار در سال جاری میلادی ارسال غذا به مردم با مشکل روبرو شد و غذاها را ربودند. ده ها تاسیسات بهداشتی و درمانی بسته شد و حدود 200 تای دیگر با حداقل کارمندان فعالیت دارد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 9 دی 1399 بروزرسانی: 9 دی 1399 گردآورنده: andishemag.ir شناسه مطلب: 1381

به "خشونت های افراط گرایان در بورکینافاسو شدت گرفته است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خشونت های افراط گرایان در بورکینافاسو شدت گرفته است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید