خواب بد واشنگتن برای چین!

به گزارش مجله اندیشه، خبرنگاران : یک خبرگزاری انگلیسی به نقل از منابع آگاه گزارش داد که دولت آمریکا میخواهد ده ها شرکت چینی را به دلیل ارتباط آنها با ارتش و نهادهای نظامی این کشور، تحریم کند.

خواب بد واشنگتن برای چین!

با ما همراه باشید و با تورهای چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از فارس، در ادامه سیاست های امپریالیستی دولت آمریکا به ریاست دونالد ترامپ و افزایش فشارها به کشور چین، منابع آگاه از تصمیم واشنگتن برای گسترش لیست تحریمی علیه پکن خبر دادند.

دو منبع آگاه به خبرگزاری رویترز گفتند مجموعاََ 80 شرکت چینی از جمله شرکت بین المللی فراوری نیمه رسانا موسوم به SMIC که عظیمترین فراوریکننده تراشه های الکترونیکی در دنیا است، امروز (آدینه) به دستور دولت ترامپ در لیست سیاه آمریکا قرار می گیرند.

بر اساس این گزارش، بهانه آمریکا برای تحریم این شرکت ها، ارتباط آنها با ارتش و نهادهای نظامی چین است و ادعا می گردد که بعضی از آنها در حال یاری به ساخت جزیره مصنوعی در دریای جنوبی چین و تجهیز نظامی آن هستند.

دولت ترامپ از زمان روی کار آمدن تا کنون 275 کمپانی چینی و شرکت های تابعه آنها، از جمله دو شرکت فناوری عظیم هوآوی و ZTE را تحریم نموده است.

رویترز این اقدام ترامپ را تشدید سیاست های آمریکا در قبال چین آنهم چند هفته پیش از روی کار آمدن دولت جو بایدن رئیس جمهور منتخب این کشور توصیف کرد.

بر اثر این تحریم ها، شرکت های چینی مذکور دیگر نمی توانند به بازار تجهیزات و فناوری های امنیتی ایالات متحده دسترسی داشته باشند.

آدینه قبل بود که بازار بورس نزدک گفت از تاریخ بیست ویکم دسامبر، سهام چهار شرکت چینی را که اخیراََ از سوی کاخ سفید تحریم شدند، از نمایه خود حذف می نماید.

وزارت خارجه چین نیز در واکنش به این اقدام، ضمن تاکید بر اهتمام این کشور برای دفاع از حقوق مشروع شرکت های خود، از آمریکا خواست سوءاستفاده از قدرت برای سرکوب شرکت های خارجی را سرانجام دهد.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 10 بهمن 1399 بروزرسانی: 10 بهمن 1399 گردآورنده: andishemag.ir شناسه مطلب: 1435

به "خواب بد واشنگتن برای چین!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خواب بد واشنگتن برای چین!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید