اولین ملاقات گروندبرگ با رئیس شورای ریاستی یمن

به گزارش مجله اندیشه، فرستاده ویژه سازمان ملل در امور یمن، برای اولین بار با رئیس شورای ریاستی این کشور در ریاض ملاقات و مصاحبه کرد.

اولین ملاقات گروندبرگ با رئیس شورای ریاستی یمن

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، هانس گروندبرگ فرستاده ویژه سازمان ملل در امور یمن روز گذشته (یک شنبه) گفت که اولین ملاقات و گفت وگوی خود با رشاد العلیمی رئیس شورای ریاستی یمن را برگزار نموده است.

طبق گزارش خبرگزاری آناتولی گروندبرگ طی پیامی توئیتری از تشکیل اولین جلسه اش با العلیمی در ریاض، مرکز عربستان سعودی اطلاع داد و گفت دو طرف بر اهمیت آتش بس یمن برای رسیدن به راه چاره سیاسی بحران در این کشور توافق نموده اند.

حساب توئیتری دفتر نماینده ویژه سازمان ملل در امور یمن در بیانیه منتشرشده خود اضافه کرد: گروندبرگ طی ملاقاتش با رئیس شورای ریاستی یمن در ریاض، درباره اجرای توافق آتش بس [با جنبش انصارالله]صحبت نموده است.

براساس این بیانیه دو طرف بر اهمیت توقف عملیات های نظامی در یمن در جهت رسیدن به راه چاره سیاسی درگیری ها در این کشور به وسیله تبادل نظر تاکید نموده اند. دفتر گروندبرگ جزئیات و اطلاعات بیشتری از توافقات و تصمیمات احتمالی این ملاقات منتشر ننموده است.

اوایل ماه جاری (آوریل) بود که فرستاده ویژه سازمان ملل در امور یمن موافقت طرف های درگیر برای اجرای آتش بس دوماهه در این کشور را گفت؛ رخدادی که با حمایت و استقبال ائتلاف سعودی متجاوز به صنعاء همراه شد.

این در حالی است که طی روز های گذشته دولت عدن و ائتلاف سعودی بار ها با انجام عملیات نظامی و توقیف کشتی های سوخت رسانی صنعاء، توافقات آتش بس را نقض نموده اند. در پی این امر، گروندبرگ به شکننده و موقتی بودن این آتش بس اذعان کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 8 تیر 1401 بروزرسانی: 8 تیر 1401 گردآورنده: andishemag.ir شناسه مطلب: 2107

به "اولین ملاقات گروندبرگ با رئیس شورای ریاستی یمن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اولین ملاقات گروندبرگ با رئیس شورای ریاستی یمن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید