آمریکا چه تعهدی به برادر بن سلمان درباره ایران داد؟

به گزارش مجله اندیشه، ایسنا نوشت:مشاور امنیت ملی آمریکا در ملاقات با معاون وزیر دفاع عربستان گفت که واشنگتن متعهد به حمایت از کوشش های عربستان برای مقابله با شبه نظامیان مورد حمایت ایران است.

آمریکا چه تعهدی به برادر بن سلمان درباره ایران داد؟

به گزارش خبرگزاری رویترز، خالد بن سلمان معاون وزیر دفاع عربستان و پسر پادشاه این کشور که به واشنگتن سفر نموده است با جیک سالیوان مشاور امنیت ملی و بعلاوه کالین کال معاون وزیر دفاع آمریکا ملاقات کرد.

کاخ سفید با انتشار بیانیه ای درباره ملاقات خالد بن سلمان که در گذشته سفیر عربستان در آمریکا بوده است با جیک سالیوان توضیح داد، دو طرف درباره موضوعات مرتبط با امنیت منطقه ای و بعلاوه تعهد واشنگتن به یاری به ریاض برای دفاع از خود در برابر حملات گروه هایی که گفته می گردد مورد حمایت ایران هستند، رایزنی نموده اند.

بنابر این گزارش، اگرچه کاخ سفید در بیانیه خود اشاره ای به گفت وگوی آنها درباره قتل روزنامه نگار سعودی در ترکیه به دستور حکومت عربستان ننموده اما آورده است که جیک سالیوان در این ملاقات بر اهمیت ارتقای شرایط حقوق بشر در عربستان تاکید نموده است.

بعلاوه بنا بر اعلام پنتاگون، خالد بن سلمان در ملاقات با کالین کال هم درباره کوشش ها برای سرانجام دادن به جنگ یمن و مقابله با آنچه فعالیت های ثبات زدای ایران در منطقه خوانده شده است، بحث و رایزنی نموده اند.

خالد بن سلمان، برادر ولیعهد سعودی بالاترین مقام عربستانی است که از زمان روی کار آمدن جو بایدن در کاخ سفید به آمریکا سفر می نماید.

311311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 19 مرداد 1400 بروزرسانی: 19 مرداد 1400 گردآورنده: andishemag.ir شناسه مطلب: 1785

به "آمریکا چه تعهدی به برادر بن سلمان درباره ایران داد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا چه تعهدی به برادر بن سلمان درباره ایران داد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید