شروع فاز عملیاتی طرح مبارزه با گران فروشی در کرمان

به گزارش مجله اندیشه، به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی دادگستری کرمان، دادخدا سالاری در حاشیه شروع این طرح گفت: فاز عملیاتی این طرح از امروز با هماهنگی اداره کل اطلاعات استان، سازمان اطلاعات سپاه، اداره کل تعزیرات حکومتی، پلیس اگاهی، پلیس اطلاعات، اداره اماکن عمومی پلیس، سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، سازمان جهاد کشاورزی و با سرپرستی قضات ویژه شروع شد.

شروع فاز عملیاتی طرح مبارزه با گران فروشی در کرمان

وی گفت: از عصر امروز تیم ها در قالب شش اکیپ جداگانه از مراکز عمده فروش کالاهای اساسی و مورد احتیاج مردم بازدید و پس از آنالیز در محل فروشگاه و تطبیق اسناد، مدارک و فاکتورهای خرید و فروش، جرائم و تخلفات احتمالی را رصد و در همان محل در صورت مشاهده با جرایم اعمال قانون را انجام و پرونده قضائی تشکیل خواهد شد.

سالاری بیان اینکه قانون گذار در قانون مبارزه با اخلال گران در نظام اقتصادی گران فروشی را از مصادیق اخلال در نظام اقتصادی برشمرده است، گفت: بند ب ماده یک قانون مجازات اخلال گران در نظام اقتصادی کشور مجازات هایی از قبیل مجازات افساد فی الارض، حبس پنج تا 25 سال، حبس 2 تا 5 سال، ضبط اموال و 20 تا 74 ضربه شلاق در ملاء عام را پیش بینی نموده است.

وی تاکید نمود: قبل از اجرای طرح اطلاعات لازم در خصوص افرادی که اقدام به گران فروشی کلان می نموده اند توسط اداره کل اطلاعات استان و سازمان اطلاعات سپاه جمع آوری شده است و بر مبنای این اطلاعات اقدامات اجرائی طرح مبارزه با اخلال گران عملیاتی خواهد شد.

سالاری گفت: قبل از اجرای عملیاتی طرح در جلسه ای که در اتاق اصناف و با حضور صنوف مختلف تشکیل شد، معاونت حقوق عامه دادسرای مرکز استان هشدارها و تذکرات لازم را در خصوص ارتکاب جرم در این حوزه به صورت صریح داده است و قانون گذار در این خصوص با افراد سودجو با قاطعیت برخورد می نماید.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 22 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: andishemag.ir شناسه مطلب: 113

به "شروع فاز عملیاتی طرح مبارزه با گران فروشی در کرمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع فاز عملیاتی طرح مبارزه با گران فروشی در کرمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید