247 نفر از دانش آموزان کردستان از تحصیل بازمانده اند

به گزارش مجله اندیشه، مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان، تعداد دانش آموزان بازمانده از تحصیل در کردستان را 247 نفر خاطرنشان کرد و گفت: تعدادی از این بچه ها ازدواج، 62 نفر دارای بیماری صعب العلاج، 80 نفر مسائل ذهنی و تعدادی نیز با مخالفت والدین از تحصیل بازمانده اند.

247 نفر از دانش آموزان کردستان از تحصیل بازمانده اند

به گزارش خبرنگاران منطقه کردستان، رشید قربانی امروز(8مهر) در دهمین کنفرانس تخصصی حقوق بچه ها با محورهای کودک همسری، بچه ها کارو خیابان و بچه ها بازمانده از تحصیل که در سالن سازمان بهزیستی برگزار گردید، اظهار کرد: در حوزه پوشش و جذب در قالب قوانین، آموزش و پرورش از پیش دبستان تا دیپلم را تحت پوشش قرار می دهد.

وی توضیح داد: 90 درصد از بچه ها پیش دبستانی استان تحت پوشش آموزش و پرورش هستند که بخشی از هزینه ها در منابع دولتی و مردمی تامین شده که حدود 26 درصد رشد داشته و استان اول در کشور هستیم.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کردستان، بیان نمود: کردستان 158 هزار نفر دانش آموزان دوره ابتدایی باید داشته باشد اما 527 نفر از این تعداد در مدرسه ثبت نام ننموده اند که در این راستا پیگری ها و همکاری امام آدینه مساجد و فرمانداریی ها در روستاها اجرا شده است.

قربانی با اشاره به اینکه 280 نفر از این تعداد جذب مدرسه شدند، ادامه داد: از 527 نفر 247 تاکنون ثبت نام ننموده اند، اما 99.7 درصد از بچه ها پیش دبستانی تحت پوشش قرار گرفته اند.

وی بیان نمود: تعدادی از این بچه ها ازدواج، 62 نفر دارای بیماری صعب العلاج، 80 نفر مسائل ذهنی و تعدادی نیز با مخالفت والدین از تحصیل بازمانده اند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کردستان، اضافه نمود: در دوره متوسطه اول 93 درصد با میانگین کشوری همسان هستیم اما تعداد دختران تحت پوشش این دوره نسبت به میانگین کشوری کمتر است.

قربانی ذکر کرد: در مقطع متوسطه دوم نیز آمار پسران با میانگین کشور هم سطح بوده اما در این مقطع دختران فاصله زیادی با میانگین کشوری دارند و در واقع 800 نفر این افراد ازدواج نموده اند.

وی اعلام نمود: عدم برخورد فیزیکی، رفتارهای نامناسب، عدم الزام دانش آموزان به انجام تکالیف زیاد، حذف هزینه مدارس و تامین امکانات از عوامل موثر بر عدم ترک تحصیل دانش آموزان است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 15 آبان 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: andishemag.ir شناسه مطلب: 426

به "247 نفر از دانش آموزان کردستان از تحصیل بازمانده اند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "247 نفر از دانش آموزان کردستان از تحصیل بازمانده اند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید