گزارش اقتصادی سی دی پراجکت؛ فروش بیشتر اما عملکرد ضعیف GOG

به گزارش مجله اندیشه، سی دی پراجکت اخیراً نتایج گزارش سه ماهه سوم سال اقتصادی خود را اعلام نموده است که نشان دهنده دستاوردها و رشد در بخش توسعه کسب وکار شرکت است، در حالی که پلتفرم دیجیتالی GOG از نظر عملکردی کمی عقب افتاده و ضعیف تر عمل نموده است و شرایط دشواری را سپری می نماید.

گزارش اقتصادی سی دی پراجکت؛ فروش بیشتر اما عملکرد ضعیف GOG

طبق گزارش های تازه شرکت سی دی پراجکت، عایدی کل این شرکت در این سه ماهه اخیر 38٪ افزایش داشته و تقریباً به 34.7 میلیون دلار رسیده است، این در حالی است که سود خالص آن ها 30٪ کاهش یافته و به چیزی نزدیک به 3.92 میلیون دلار رسیده است. مدیر اقتصادی و نائب رئیس سی دی پراجکت یعنی پیوتر نیلوبوویچ (Piotr Nielubowicz) کاهش سود خالص را به به روزرسانی و ارائه خدمات مربوط به سایبرپانک 2077 و بعلاوه کارهای اولیه روی پروژه های تازه نسبت داده است.

یکی دیگر از عوامل اثرگذار در این کاهش سود خالص به علت عملکرد فروشگاه دیجیتالی معروف این شرکت یعنی GOG.com بوده است. علی رغم اینکه در این سه ماهه اخیر بازی های قدیمی معروفی مثل بازی های استار تِرِک (Star Trek)، بازی Myst و البته بازی های تازهی مثل سایکوناتس 2 (Psychonauts 2) عرضه شده اند، فروشگاه دیجیتال GOG فقط شاهد افزایش 3 درصدی عایدی بوده که آن را به 10.1 میلیون دلار رسانده است.

در عین حال، زیان خالص بخش فروشگاه دیجیتال GOG چیزی حدود 1.45 میلیون دلار بوده است که در مقایسه با زیان خالص سال قبل که فقط 31 هزار دلار بوده، به شکل واضحی عملکرد بدتری را ثبت نموده است. تا به این لحظه از سال، زیان خالص GOG حدود 2.21 میلیون دلار بوده است. این در حالی است که در سه ماهه اول سال قبل شاهد کسب 1.37 میلیون دلاری از این فروشگاه دیجیتال بودیم.

با این حال، شرکت سی دی پراجکت برای بار دیگر روی تاریخ عرضه گفته شده برای نسخه نسل نهمی سایبرپانک 2077 و ویچر 3 را تأکید کرد. انتظار می رود که بازی سایبرپانک در سه ماهه اول سال 2022 و بازی ویچر 3 در سه ماهه دوم این سال میلادی منتشر گردد. عرضه این دو بازی می تواند در عملکرد موفقیت آمیز اقتصادی شرکت سی دی پراجکت در سال آینده تأثیرگذار باشد و به همین دلیل آن ها تمرکز زیادی روی انتشار کم نقص این نسخه ها نموده اند.

در نهایت، سی دی پراجکت اشاره ای هم به اثر استودیوی تازه خود نموده است. این شرکت که چندی پیش استودیو The Molasses Flood را تصاحب کرد، اعلام نموده است که این استودیو در حال کار روی پروژه تازهی است که قرار است بر اساس یکی از عناوین سی دی پراجکت رد توسعه داده گردد.

منبع: Gameindustry.biz

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 19 تیر 1401 بروزرسانی: 19 تیر 1401 گردآورنده: andishemag.ir شناسه مطلب: 2117

به "گزارش اقتصادی سی دی پراجکت؛ فروش بیشتر اما عملکرد ضعیف GOG" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گزارش اقتصادی سی دی پراجکت؛ فروش بیشتر اما عملکرد ضعیف GOG"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید