تور ارزان آلمان: کمتر شدن رشد مالی آلمان

به گزارش مجله اندیشه، اقتصاد آلمان سه ماهه سوم امسال میلادی را با رشد 1.8 درصدی به خاتمه برد.

تور ارزان آلمان: کمتر شدن رشد مالی آلمان

با تور ارزان آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ آلمان دیدن کنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از اسوشیتد پرس، مرکز آمار آلمان در گزارشی اعلام نمود بزرگ ترین اقتصاد اروپا در سه ماهه سوم سال 2021 به اندازه 1.8 درصد رشد نموده که این رشد، دومین رشد مثبت فصلی یک سال اخیر این کشور محسوب می گردد. هم چنین در مقایسه با رشد مشابه فصل قبل نیز رشد مالی 0.1 درصد کمتر شده است. در بین بخش های مختلف، تشکیل سرمایه ثابت با 4.0 درصد بیشترین نقش را در ثبت این رشد داشته است و پس از آن نیز سرمایه گذاری ثابت با 1.3 درصد قرار دارند. بدترین عملکرد هم مربوط به مخارج خانوار با منفی 2.1 درصد بوده است. مخارج دولتی نیز کاهش 0.2 درصدی داشته است.

طی این مدت در حوزه تجارت خارجی، واردات آلمان 1.8 درصد و صادرات این کشور هم 1.4 درصد نسبت به فصل قبل بیشتر شده اند.

دولت آلمان تا به امروز برای حمایت از بخش های مختلف اقتصاد این کشور ده ها میلیارد یورو نقدیندگی به بازارها تزریق نموده و نرخ های مالیاتی را نیز کاهش داده است. طبق پیش بینی اجرا شده به وسیله دولت، اقتصاد آلمان سال جاری 3.0 درصد رشد خواهد نمود که این اندازه 1.4 درصد کمتر از چیزی است که قبلا برآورد شده بود.

اقتصاد آلمان سال 2020 را با رشد منفی پنج درصدی به خاتمه رساند که اگرچه بهتر از عملکرد سال 2009 با رشد منفی 5.7 درصد است اما یکی از بدترین عملنمودهای اقتصاد این کشور در تاریخ معاصر محسوب می گردد. پیتر آلتمایر- وزیر اقتصاد آلمان با سخت خواندن شرایط کنونی گفته است انتظار ندارد تا پیش از سال 2022 اقتصاد آلمان به شرایط قبل از بحران کرونا بازگردد.

میانه رشد مالی آلمان در بازه زمانی 1971 تا 2021 معادل 1.71 درصد بوده است که بالاترین رقم ثبت شده مربوط به رشد 8.5 درصدی سه ماهه سوم سال 2020 و کمترین رشد نیز رشد منفی 10.2 درصدی سه ماهه دوم سال 2020 بوده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 23 آبان 1400 بروزرسانی: 23 آبان 1400 گردآورنده: andishemag.ir شناسه مطلب: 1892

به "تور ارزان آلمان: کمتر شدن رشد مالی آلمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان آلمان: کمتر شدن رشد مالی آلمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید