کانترپانچ: ترامپ رفتاری کاملا فاشیستی دارد

به گزارش مجله اندیشه، رفتار ترامپ درست یک رفتار فاشیستی ارزیابی می گردد و همین رفتار او باعث افزایش نگرانی نسبت به آینده جامعه آمریکایی شده است.

کانترپانچ: ترامپ رفتاری کاملا فاشیستی دارد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، تحولات آمریکا و موضع گیری پرچالش و عجیب رئیس جمهوری این کشور نسبت به مسائل مختلف بویژه در ارتباط با انتخابات ریاست جمهوری پیش رو همچنان در کانون توجه رسانه های آمریکایی قرار گرفته و برای بسیاری این جای سوال است که آمریکا به کدام سو می رود.

در همین ارتباط نیز پایگاه خبری-تحلیلی کانترپانچ در تحلیلی به شرایط اجتماعی بحرانی این روزهای آمریکا پرداخته است.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

این یادداشت به قلم ملوین گودمن و با عنوان نمونه آمریکایی فاشیسم منتشر شده و در آن نویسنده می گوید: آمریکا با خطرناک ترین مقطع برخوردهای داخلی از زمان جنگ داخلی روبروست.

نویسنده در ادامه معتقد است: از یک طرف ترامپ اعلام نموده که لزوما به نتایج انتخاباتی پیش رو پای بند نخواهد بود و پیروزی احتمالی رقیبش را به دلیل تقلب غیرقابل قبول عنوان نموده است و هشدار داده در صورت شکست در انتخابات، نتایج این انتخابات را به دیوان عالی خواهد کشاند.

تعیین است که این شرایط به معنای تنش و خشونت احتمالی در خیابان ها نیز خواهد بود.

ترامپ حتی در جریان خشونت ها و اعتراضات ضد نژاد پرستی اخیر در آمریکا نسبت به کاربرد ارتش و نیروهای نظامی در برابر معترضان هشدار داده و اولین رئیس جمهور آمریکاست که خیلی راحت خشونت پلیس علیه روزنامه نگاران را جالب و دیدنی عنوان می نماید.

البته ترامپ در جهت تشدید خشونت ها در آمریکا تنها نیست و ویلیام بار دادستان کل نیز با بی توجهی به اقدامات و اظهارات ترامپ در عمل دو قطبی جامعه آمریکایی را تشدید نموده است.

دو قطبی سازی از سوی ترامپ بویژه آن جا برجسته و بسیار نمایان می گردد که بودجه ایالت های فدرال و شهرداران حزب رقیبش را به بهانه عدم مقابله با معترضان و اعتراضات کاهش داده است.

اقدام ترامپ برای کاهش بودجه حتی قبلا هم به بهانه های عدم همخوانی بعضی فرمانداران با سیاست های مهاجرتی او رخ داده بود و بودجه ایالت هایی که دستورات مهاجرتی ترامپ را نادیده گرفته بودند از سوی کاخ سفید به شدت کاهش یافته بود.

این روش و رفتار ترامپ درست یک رفتار فاشیستی ارزیابی می گردد، چون او در مقطعی نیز خواستار افزوده شدن مطالب مورد نظر خود در کتاب ها و دروس تاریخی مدارس شده بود.

ترامپ تا کنون متعهد به ترک مسالمت آمیز قدرت نشده است و به تازگی نیز پس از فوت قاضی دیوان عالی آمریکا، سومین انتصاب خود در دیوان عالی را به عنوان تضمینی برای انتخاب مجدد و ادامه ریاست جمهوری اش در دور دوم می داند، حتی اگر پیروز به کسب اکثریب آرا نگردد.

از سوی دیگر جمهوری خواستار و حامیان ترامپ تعیین نیست که چه برنامه ای برای برگزاری انتخابات در نظر دارند، اما از هم اکنون زمزمه کمبود احتمالی صندوق آرا در بعضی ایالت های کلیدی به گوش می رسد.

جان مک نیل، استاد تاریخ دانشگاه جورج تاون درباره ویژگی های فاشیستی ترامپ به اظهارات رئیس جمهور آمریکا درباره هزینه های بی فایده آمریکا برای کشورهای خارجی و متحدان اروپایی، خشونت علیه معترضان و تهدید به استفاده از نیروی نظامی در برابر اعتراضات، خروج از توافقات بین المللی و سازمان های دنیای و بدبینی ترامپ به روندهای جاری جامعه بین الملل اشاره می نماید و چنین رفتاری را منطبق با رفتار رهبران فاشیست می داند.

همچنین موضوع دیگری که رویکرد فاشیستی ترامپ را برجسته تر ساخته است، دیدگاه نژادپرستانه اوست. مواضع ترامپ در برابر اعتراضات گروه های نژادپرست و حمایت ضمنی ترامپ از آن ها از جمله در جریان تجمع رجحان طلبان سفیدپوست در شارلوتزویل در سال 2017 و یا اظهارات ترامپ علیه نمایندگان رنگین پوست کنگره همگی دیگر تعیینه های رویکرد فاشیستی دولت فعلی آمریکاست.

نویسنده در انتها یادداشت خود معتقد است که تمایلات و گرایشات فاشیستی ترامپ به طور کامل اثبات شده و اظهارات ترامپ درباره به چالش کشاندن نتایج انتخابات همگی حاکی از آن است که آمریکا به یک مقطع بسیار خطرناک رسیده است و انتخابات ریاست جمهوری پیش رو نشان خواهد داد که آیا آمریکا قرار است این راه فاشیست را ادامه دهد یا خیر؟

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 25 آبان 1399 بروزرسانی: 25 آبان 1399 گردآورنده: andishemag.ir شناسه مطلب: 1288

به "کانترپانچ: ترامپ رفتاری کاملا فاشیستی دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کانترپانچ: ترامپ رفتاری کاملا فاشیستی دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید