چین: رسانه هایی که تبعیض نژادی را گسترش می دهند باید بهایش را بپردازند

به گزارش مجله اندیشه، به دنبال تصمیم پکن برای لغو مجوز فعالیت سه خبرنگار نشریه وال استریت ژورنال، سخنگوی وزارت امور خارجه چین امروز (پنج شنبه) گفت، رسانه هایی که تبعیض نژادی را گسترش می دهند و وجهه چین را لکه دار می نمایند باید بهای کار خود را بپردازند.

چین: رسانه هایی که تبعیض نژادی را گسترش می دهند باید بهایش را بپردازند

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید و از قدیمیترین تاریخچه آسیا دیدن کنید و از دیوار چین در پکن عبور کنید و به نمایشگاه گوانجو رفته و در خیابانهای شانگهای قدم بزنید.

به گزارش خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری رویترز، مقامات چین روز چهارشنبه گفتند که مجوز فعالیت سه خبرنگار نشریه وال استریت ژورنال را به دلیل انتشار یک تیتر نژادپرستانه در این روزنامه لغو نموده اند. این مطلب با تیتر چین بیمار واقعی آسیاست سوم فوریه در روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال به چاپ رسید. لغو شدن مجوز فعالیت این سه خبرنگار بزرگترین لغو فعالیت های خبرنگاران رسانه های خارجی مستقر در چین در سه دهه اخیر محسوب می گردد.

این تصمیم پکن پس از آن اتخاذ شد که وزارت امور خارجه آمریکا گفت که با پنج خبرگزاری مهم دولتی چین همانند سفارتخانه های خارجی برخورد می نماید بطوریکه آنها از این پس ملزم هستند تا فهرست استخدام و اخراج تمامی کارمندانشان را اعلام نموده و اموالشان در آمریکا را در وزارت امور خارجه به ثبت برسانند. این پنج رسانه شامل خبرگزاری شینهوا، شبکه تلویزیونی چاینا گلوبال، رادیو بین المللی چین، روزنامه چاینا دیلی و شرکت توسعه رسانه ای های تیان است.

گنگ شوآنگ، سخنگوی وزارت امور خارجه چین امروز در جریان کنفرانس خبری گفت: چین به ایجاد تفرقه در نشریه وال استریت ژورنال تمایلی ندارد اما تنها یک خبرگزاری موسوم به وال استریت ژورنال وجود دارد و باید مسؤولیت آنچه نوشته و آنچه انجام داده را بر عهده بگیرد.

این مقاله جنجالی توسط والتر راسل مید یکی از اساتید دانشگاهی ایالات متحده نوشته شده است و در آن واکنش اولیه چین به شیوع ویروس کرونا مورد انتقاد قرار گرفته و نظریه هایی درباره تاثیرات شیوع این ویروس بر سیستم مالی و سیاسی چین مطرح شده است.

گنگ شوآنگ همچنین هشدار داد که چین ممکن است اقدامات بیشتری علیه نشریه وال استریت ژورنال در نظر بگیرد.

این هشدار پس از آن مطرح شد که مایک پامپئو، وزیر امور خارجه آمریکا تصمیم پکن برای اخراج این خبرنگاران را محکوم و از آزادی بیان دفاع کرد.

گنگ شوآنگ به این مساله که اقدامات بیشتر علیه این نشریه چه چیزهایی می توانند باشند، اشاره ای نکرد و تنها گفت: ما حق داریم تا اقدامات بیشتری انجام دهیم.

وی درباره اظهارات پامپئو درباره آزادی بیان گفت: این مساله ارتباطی با آزادی بیان ندارد بلکه درباره مقاله ای است که وجهه چین را لکه دار نموده است. می خواهم از پامپئو بپرسم که اگر فکر می کنید وال استریت ژورنال حق آزادی توهین به فرد دیگری را دارد پس طرف مقابل نیز حق آزادی واکنش و دفاع از خود را دارد!

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 8 اسفند 1398 بروزرسانی: 8 مهر 1399 گردآورنده: andishemag.ir شناسه مطلب: 705

به "چین: رسانه هایی که تبعیض نژادی را گسترش می دهند باید بهایش را بپردازند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین: رسانه هایی که تبعیض نژادی را گسترش می دهند باید بهایش را بپردازند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید