چگونه به طور طبیعی متابولیسم خود را افزایش دهیم:روشهای اثبات شده

به گزارش مجله اندیشه، زندگی ماشینی و کم تحرک امروزی باعث شده است که متابولیسم بدن انسان ها به طور محسوسی پایین بیاید و این یعنی چاق شدن و افزایش وزن. یکی از برترین راه ها برای جلوگیری از چاق شدن، بالا بردن متابولیسم بدن است ...

چگونه به طور طبیعی متابولیسم خود را افزایش دهیم:روشهای اثبات شده

چندین روش برای اینکه متابولیسم بدن را به طور طبیعی بالا ببریم

چکیده :

زندگی ماشینی و کم تحرک امروزی باعث شده است که متابولیسم بدن انسان ها به طور محسوسی پایین بیاید و این یعنی چاق شدن و افزایش وزن. یکی از برترین راه ها برای جلوگیری از چاق شدن، بالا بردن متابولیسم بدن است که باعث سوختن و از بین رفتن چربی ها می گردد. در مقاله پیش رو 15 راه و روش مفید و در عین حال ساده و طبیعی پیشنهاد شده است تا با عمل کردن به آنها، متابولیسم بدنتان را افزایش دهید. در عین حال اگر برای انجام هرکدام از آنها دچار مشکل شدید آن را کنار بگذارید و یا درصورت احتیاج با یک پزشک متخصص مشورت کنید.

تعداد کلمات :3960/ معین زمان مطالعه:20 دقیقه

نویسنده : Dr. Edward Group

مترجم : میثم نریمانی

آیا در پی روش های طبیعی برای افزایش متابولیسم خود هستید؟ متابولیسم شما مجموع فرایند هایی است که بدن شما را به حرکت وادار می نماید. هر کسی دارای یک میزان متابولیسم پایه است که میزان کالری است که بدن شما برای زنده نگه داشتن خودش، می سوزاند از جمله تنفس و حفظ دمای مورد احتیاج بدن. بعضی چیزها می توانند میزان کالری که بدن شما برای سپری کردن یک روز لازم دارد را افزایش دهند، در درجه اول ورزش های مختلف. بیشتر مردم فکر می نمایند که وزن عبارت است ازکل کالری بدن منهای کالری که از دست می دهید، اما حقیقت این است که با توجه به آخرین دست آورد های علمی، میزان متابولیسم بدن شما بدون استفاده از دارو یا سایر وسایل غیر طبیعی ممکن است تغییر کند. به همین علت است که می توانید بر طبق رژیم های خاصی که در آن ها کالری بیشتر و چربی بیشتری باید مصرف گردد، عمل کنید اما همچنان مانند بسیاری از رژیم های کم کربوهیدرات مانند رژیم های کتو یا اتکینز، وزن از دست بدهید.

15راه از برترین راه ها برای تقویت متابولیسم شما

از فلفل چیلی در غذا بهره ببرید

انواع توت ها را بخورید

پروتئین و کربوهیدرات کمتری مصرف کنید

آب سرد بنوشید

چای بنوشید

عضله بسازید

آموزش های دوره ای را انجام دهید

بایستید و بیشتر حرکت کنید

تیروئید خود را سالم نگه دارید

یک پاک سازی و سم زدایی از بدن را انجام دهید

خواب آرام و پرآسایش داشته باشید

مکمل های آنتو سیانین را مصرف کنید

کپسایسین را امتحان کنید

مکمل های اسید چرب امگا 3 را مصرف کنید

به مقدار کافی ویتامین D دریافت کنید

مزیت های افزایش متابولیسم

تقویت متابولیسم شما می تواند به کاهش وزن و چربی یاری کند. در حالی که برترین راه برای از دست دادن وزن و بهبود سلامت شما، به طور قطع، یک رژیم غذایی مغذی، گیاهی، ورزش و یک شیوه زندگی طبیعی و سالم است. اما هنگامی که افراد وزن خود را از دست می دهند، سوخت و ساز بدن آنها کاهش می یابد، به خصوص هنگامی که کاهش وزن سریع باشد. در نتیجه این ایده ها به زندگی شما اضافه می گردد، که کاهش وزن را به صورت یکنواخت انجام دهید. متابولیسم بعلاوه با بالا رفتن سن کاهش می یابد، به ویژه در زنان. بنابراین با خوردن این غذا ها یا ایجاد تغییرات در شیوه و سبک زندگی، می توانید با این کاهش طبیعی در میزان متابولیسم و افزایش وزن مقابله کنید.

چگونه متابولیسم تان را افزایش دهید

شما خوش شانس هستید، بعضی از گزینه های عالی برای ارائه یک افزایش کوچک در میزان متابولیسم شما وجود دارد. آنها عبارتند از غذا ها، گیاهان و مکمل ها، و تغییر سبک زندگی شما مانند خواب بیشتر و یا اجرای بعضی از تکنیک های ورزشی. برترین مواد غذایی برای تقویت و افزایش متابولیسم بعضی از غذا ها میزان متابولیسم طبیعی شما را تغییر می دهند. این به اصطلاح اثر حرارتی مواد غذایی یا پیدایش گرما و حرارت در بدن ناشی از رژیم غذایی عبارت است از میزان انرژی که بالاتر از متابولیسم پایه شما است و برای هضم غذا به آن احتیاج دارید. بعضی از غذا ها انرژی بیشتری برای این فرآیند دارند، در حالی که دیگر غذا ها، مانند قند یا شکر، احتیاجی به این میزان زیاد ندارند.

مواد غذایی که در ادامه ذکر شده اند حرارت گرما زایی را افزایش می دهند، فرآیندی که در طی آن بدن شما گرما فراوری می نماید و انرژی اضافی را می سوزاند. علاوه بر این سه مورد، 11 غذا که باعث افزایش سرعت متابولیسم شما می شوند، را آنالیز کنید.

(مقاله ما را در این باره بخوانید.)

بیشتر بخوانید : نگاهی به کاربرد پزشکی فلفل قرمز

فلفل قرمز تند

فلفل قرمز تند حاوی یک ماده شیمیایی به نام کپسایسین است که مصرف کلی غذای شما (به ویژه چربی ها، نمک و غذا های شیرین) را کاهش می دهد، و سوخت و ساز بدن و میزان سیری و احساس پُر بودن شما را بعد از خوردن غذا افزایش می دهد. برای به دست آوردن این اثرات، حداقل یک گرم کپسایسین بخورید، اما این باعث می گردد که غذای شما خیلی تند گردد. افرادی که غذا های تند مصرف می نمایند، افزایش متابولیسم را به وسیله کپسایسین اضافه شده به غذایشان نمی بینند، زیرا بدن آنها احتمالا در طول زمان بدون حساسیت می گردد و حساسیت خود را از دست می دهد. یک تحقیق و مطالعه دیگر، نشان داد که متابولیسم افراد چاق هنگام مصرف فلفل های تند و داغ در رژیم غذایی آنها نسبت به افراد لاغر افزایش نمی یابد. علت این واقعیت چیست؟ چاقی، پاسخ سیستم عصبی سمپاتیک به تغییرات فیزیولوژیک را کاهش می دهد، بنابراین فلفل تند و داغ اثر متابولیکی را که با افراد لاغر داشت، با افراد چاق فراوری نمی نماید. آخرین، و نه کمترین، مطالعات نشان می دهند که طعم و مزه و عطر و بوی فلفل مسئول بخشی از تاثیر تقویت و افزایش متابولیسم آن است.

توت ها

بسیاری از انواع توت ها دارای سطح بالایی از آنتی اکسیدان ها هستند که باعث افزایش سلامت شما و بعلاوه سوخت و ساز بدن شما می شوند. در یک مطالعه و تحقیق، افرادی که دارای رژیم غذایی با چربی بالا بودند هم با خوردن انگور، انگور سیاه، تمشک یا زغال اخته وزن کمتری داشتند و سطوح انسولین کمتری نسبت به افرادی داشتند که رژیم غذایی با چربی زیاد اما بدون خوردن توت ها ، داشتند. از آنجا که انسولین باعث ذخیره سازی چربی می گردد، کاهش سطح آن می تواند به کاهش وزن یاری کند. لینگنبرین (یک نوع کران بری کوهی) همه این چیزها را به همراه افزایش میزان متابولیسم آنها انجام می دهد، همان طور که انگور سیاه و زغال اخته انجام می دهند، اما با درجه پایین تر از آنها. همه این انواع توت ها به رژیم غذایی متابولیک شما یاری می نمایند. انواع توت گُجایی برای کاهش چربی شکم در افراد مبتلا به سندرم متابولیک شناخته شده اند (قبل از دیابت).

بیشتر انواع توت ها کم گلیسمی هستند، بنابراین حتی اگر شیرین و خوشمزه باشند، بدن آنها را به طریقی تغییر می دهد که اثر منفی روی قند خون داشته باشند که با افزایش وزن در ارتباط است. خوردن انواع توت ها یاری می نماید که میکرو بیوتای روده را کاهش دهند که باعث کاهش استرس اکسیداتیو می شوند. تغییر میکرو بیوتای روده بعلاوه می تواند باعث افزایش متابولیسم

ود زیرا باکتری های پروبیوتیک نقش مهمی در هضم و متابولیسم دارند.

غذاهای دیگر

علم کشف نموده است که بسیاری از غذا ها می توانند به سوخت و ساز شما یاری نمایند، از جمله غذا های سرشار از آهن مانند اسفناج، لوبیا و شکلات تیره، غذا های سرشار از کلسیم مانند سبزیجات کولار، سویای غیر GMO، کلم پیچ و دیگر سبزیجات. در حالی که می توانید لبنیات را از شیر و آهن را از گوشت به دست بیاورید، من یک شیوه زندگی وگان را برای سلامتی مطلوب توصیه می کنم. تغییرات غذایی برای افزایش متابولیسم علاوه بر خوردن غذا های خاص، عوامل دیگری هم وجود دارد که می توانند متابولیسم شما را تحت تاثیر قرار دهند. اینکه چقدر آب می نوشید و با چه دمایی، نسبت پروتئین به کربوهیدرات ها به چربی در رژیم غذایی شما چقدر است و اینکه آیا شما چای مصرف می کنید یا نه، همه اقداماتی هستند که مکانیسم های مختلف متابولیسم را تقویت می نمایند.

سالم نگه داشتن غده تیروئید برای سوخت و ساز بدن حساس و مهم است زیرا تیروئید غده اصلی است که این عمل (متابولیسم) را در بدن تنظیم می نماید. هنگامی که تیروئید شما از حد خودش بیرون می آید، می تواند بر سوخت و ساز شما غلبه کند و آن را ویران کند. داشتن یک تیروئید بیش از حد فعال می تواند به کاهش وزن منجر گردد، در حالی که یک تیروئید کم کار می تواند منجر به افزایش وزن گردد.

کربوهیدرات را به میزان کم، و پروتئین را به میزان زیاد بخورید

شکی نیست که رژیم هایی که کربوهیدارت کم و پایین دارند به کاهش وزن یاری می نمایند. برترین رژیم غذایی برای تقویت متابولیسم یک رژیم با پروتئین بالا و کربوهیدرات کم است. برترین گزینه برای سلامتی شما در دراز مدت شامل پروتئین های گیاهی مانند توفو، تمپه و لوبیا می باشد. پروتئین یک اثر حرارت زایی بالا دارد که متابولیسم را 15 تا 30 درصد افزایش می دهد. کربوهیدرات ها تنها 5 تا 10 درصد متابولیسم را افزایش می دهند؛ چربی ها تنها از 0 تا 3 درصد تاثیر می گذارند. پروتئین نه تنها میزان متابولیسم شما را افزایش می دهد، بلکه باعث افزایش احساس سیری در شما می گردد، که احساس پُری و سیری کامل به شما می دهد.

یک تحقیق و مطالعه نشان داد افرادی که پروتئین، 30 درصد از کالری رژیم غذایی آنها را تشکیل می دهد، در هر روز ، در مقایسه با افرادی که رژیم غذایی آنها تنها 15 درصد پروتئین است، 441 کالری کمتر مصرف نموده اند. دانشمندان بر این باور بودند که پروتئین، این تاثیر را با افزایش حساسیت بدن نسبت به لپتین می گذارد، زیرا که لپتین هورمون اصلی و تاثیر گذاری است که ذخیره چربی بدن را تنظیم می نماید و بر چگونگی احساس سیری کامل تاثیر می گذارد. وقتی حساسیت بیشتری نسبت به لپتین دارید، سریع تر احساس سیری خواهید کرد.

بیشتر بدانید : مسمومیت در اثر مصرف خوراکیهای GMO

آب بیشتری مصرف کنید، به ویژه خنک و سرد

آب آشامیدنی در طول روز متابولیسم شما را آسان می نماید. اگر شما دو لیوان هشت اونسی (500 میلی لیتر) آب بنوشید، پیدایش گرما در بدنتان را تحریک می نماید، که این فرایند باعث ایجاد گرما در بدن است که سوخت و ساز بدن را افزایش می دهد. اگر در آغاز صبح دو لیوانِ اول را بخورید، بدنتان را از حالت ناشتا خارج می کنید و متابولیسم بدنتان را بالا می برید تا آماده گردد برای خوردن صبحانه ای که از انواع توت ها تشکیل شده است! بهتر است، آب را سرد بنوشید. یک تحقیق و مطالعه نشان داد وقتی بچه هایی که اضافه وزن دارند، آب سرد می نوشند، میزان مصرف انرژی راکد خود را افزایش می دهند. میزان مصرف انرژی راکد، صرفا کمی متفاوت از میزان متابولیسم پایه است؛ بعلاوه شامل کالری هایی است که به سبب خوردن غذا و انجام میزان کمی از دیگر فعالیت ها، سوخته است. اما نکته این است که آب آشامیدنی و به ویژه آب سرد می تواند سوخت و ساز بدن را آغاز کند.

چای بنوشید

چند نوع چای می تواند متابولیسم شما را افزایش دهد. چای سیاه، سبز و چای اولانگ (یک نوع چای چینی) همه از برگ درخت و گل کاملیا آمده است. چای سبز از برگ های جوان چای است که تخمیر نشده اما خشک و گرم شده است. برای ساختن چای سیاه، برگها را برای چند ساعت قبل از قرار گرفتن در معرض هوا، اکسیداسیون می نمایند، رنگ آنها را قهوه ای تیره می نمایند و طعم آن را غنی می نمایند. چای اولانگ به طور جزئی در بین چای سیاه و سفید اکسید شده است. همه انواع چای، مزیت های تقویت متابولیسم را دارند!

چای حاوی کافئین است که متابولیسم را افزایش می دهد و بعلاوه کاتچین ها که یک نوع آنتی اکسیدان هستند. کاتچین قوی ترین شیئ موجود در چای است. هر دو چای سبز و سیاه حاوی مقادیر کافی از این مواد مغذی هستند برای تقویت متابولیسم به میزان 4 تا 5 درصد و تجزیه چربی به میزان 10 تا 17 درصد . نوشیدن چای برای تقویت متابولیسم بدن، در هنگامی که شما کوشش می کنید تا وزن از دست بدهید و کم کنید، بسیار مفید است زیرا از دست دادن وزن باعث کاهش سرعت متابولیسم بدن می گردد. برای بهره بردن بیشتر از این ترکیبات مفید، پودر چای ماتچا را خریداری کنید و بنوشید. یک مطالعه و تحقیق نشان داد که چای ماتچا، 137 برابر بیشتر از چای سبز چین و سه برابر بیشتر از انواع دیگر چای سبز، کاتچین دارد. اگر، با وجود همه اینها، چای تنها چیزی نیست که می خواهید بنوشید و مایل هستید نوشیدنی دیگری را هم امتحان کنید، قهوه می تواند متابولیسم شما را به علت داشتن کافئین، تحریک کند.

نکات ورزشی برای تقویت متابولیسم شما همه ما می دانیم که ورزش به شما یاری می نماید تا وزن خود را از دست بدهید و کم کنید و یا ثابت نگه دارید، اما راه هایی برای تمرین کردن وجود دارد که می تواند برای کوشش شما برترین نتیجه را به شما

تقدیم کند.

ساخت عضله

البته ورزش، کالری ها را می سوزاند، که هم برای از دست دادن وزن و هم برای متناسب و سالم ماندن، لازم است . اما عضله سازی دارای یک مزیت افزوده است: برای حفظ یک پوند عضله به کالری بیشتری احتیاج دارید نسبت به زمانی که بخواهید یک پوند چربی را حفظ کنید. یک پوند عضله برای حفظ خود هر روز به شش کالری احتیاج دارد، در حالی که یک پوند چربی فقط به دو کالری در روز احتیاج دارد. مصرف پروتئین، همان طور که در بالا پیشنهاد شد، باعث ایجاد و حفظ عضلات می گردد، اما شما هنوز هم باید بدن خود را برای بدست آوردن این مزایا تمرین بدهید و ورزش کنید. در حالی که تمرینات قدرت و افزایش وزن در باشگاه، یک راه عالی برای اضافه کردن عضله به ساختمان و کالبد بدنتان است، شما بعلاوه می توانید عضله را با ورزش های کم فشاری مانند یوگا، پیلاتس و تمرینات مقاومتی ایجاد کنید. در یک مطالعه مجذوب کننده، زنانی که وزن خود را با استفاده از یک رژیم غذایی و با محدود کردن کالری، بدون ورزش کم نموده بودند، پس از رژیم غذایی دوباره چاق نشدند ، در حالی که افرادی که فعالیت هوازی و تمرینات ایروبیک انجام می دادند یا هیچ ورزش و تمرینی را انجام نمی دادند، به عقب برگشتند و دوباره چاق شدند.

آموزش دوره ای را انجام دهید

مطالعات نشان می دهند زمانی که شما ورزش قلبی انجام می دهید، که نوعی ورزش است که قلب شما را به پمپاژ بیشتر وادار می نماید، راهی برای به دست آوردن بیشترین سود از تمرین شما وجود دارد. شما می توانید بزرگترین انفجار متابولیکی را از تمرینات پرش با شدت بالا دریافت کنید. یک مطالعه و تحقیق نشان داد که انجام تمرینات با شدت زیاد منجر به صرفه جویی بیشتر انرژی نسبت به فعالیت هوازی و ایروبیک یا دویدن با سرعت زیاد و شدید می گردد. این نوع ورزش هم موجب کاهش چربی می گردد. اگر چه عملکرد این روش هنوز معین نیست، اما مقاومت در برابر انسولین را پایین می آورد. این خوب است زیرا مقاومت به انسولین زمانی است که سلول ها به انسولین پاسخ نمی دهند، که به سلول ها دستور می دهد که گلوکز را جذب نمایند و چربی را تجزیه نمایند.

بایستید و بیشتر حرکت کنید

اگر فقط روزانه در اطراف محل زندگیتان حرکت کنید و راه بروید همین کار می تواند تفاوت زیادی در میزان متابولیسم شما ایجاد کند. یک مطالعه در مجله دانش نشان داد زنانی که چاقی ملایم و کمی دارند دو ساعت بیشتر از زنان لاغر نشسته اند. آنها دریافتند که اگر زنانی که اضافه وزن دارند، آغاز نمایند به انجام دادن فعالیت های غیر ورزشی که مردم معمولا آنها را انجام می دهند (مانند این که بیشتر بایستند، بیشتر حرکت نمایند و راه بفرایند، یا از پله ها بالا و پایین بفرایند)، آنها ممکن است روزانه 350 کالری بیشتر مصرف نمایند.

ایستادن در محل کار مخصوصا مفید است. هنگامی که کارگران بعد از ناهار حدودا 185 دقیقه ایستاده بودند و کار نمی کردند ، آنها نه تنها 174 کالری بیشتر سوزانده بودند، بلکه قند خون پایین تری هم داشتند. استفاده از تردمیل حتی در افزایش مصرف انرژی هم بهتر بود.

تغییر سبک زندگی برای افزایش متابولیسم در قله تغییرات تغذیه ای و هدایت های ورزشی، بعضی از تغییرات شیوه زندگی وجود دارد که می تواند میزان متابولیسم شما را افزایش دهد، و منجر به افزایش انرژی و زندگی سالم تر می گردد.

تیروئید خود را سالم نگه دارید

سالم نگه داشتن غده تیروئید برای سوخت و ساز بدن حساس و مهم است زیرا تیروئید غده اصلی است که این عمل (متابولیسم) را در بدن تنظیم می نماید. هنگامی که تیروئید شما از حد خودش بیرون می آید، می تواند بر سوخت و ساز شما غلبه کند و آن را ویران کند. داشتن یک تیروئید بیش از حد فعال می تواند به کاهش وزن منجر گردد، در حالی که یک تیروئید کم کار می تواند منجر به افزایش وزن گردد.

دریافت ید کافی برای سلامتی تیروئید بسیار مهم است. بسیاری از افراد کمبود ید دارند و این تعداد در حال افزایش است. برترین راه برای گرفتن هر گونه ویتامین یا مواد معدنی به وسیله رژیم غذایی است که در این مورد به معنای خوردن غذا های سرشار از ید است. اما اگر شما نتوانید به طور مرتب مصرف کنید، مکمل ها می توانند به شما یاری نمایند. من ید تازه را توصیه می کنم.

بدنتان را از سموم پاک سازی کنید

ما در یک مجموعه حاوی مواد شیمیایی معلق در هوا ، آب و مواد غذایی که مشغول خوردن آن هستیم، قرار داریم. مطالعات نشان می دهد که بعضی از این ها بر متابولیسم ما تاثیر می گذارند به خصوص مواد شیمیایی ناشی از اندوکرین، مانند بسیاری از آفت کش ها. این در علم بسیار شناخته شده است که این مواد شیمیایی را obesogenes می نامند. Obesogens ها مواد شیمیایی هستند که ما را با تغییر و کاهش متابولیسم بدنمان، چاق می نمایند. علم هم نشان داده است که حذف این مواد از بدن انسان یک سری از مزیت های سلامتی را به همراه دارد. عرق کردن راهی عالی برای حذف سموم است، و بنابراین یک پاکسازی به شمار میرود.

پاک سازی می تواند شامل حذف مواد غذایی القاء نماینده آلرژی از رژیم غذایی باشد، از جمله محصولات گوشتی و غیر ارگانیک که بیشتر این مواد شیمیایی و هورمون را به بدن معرفی و ارائه می نمایند و اغلب با مکمل هایی همراه است که می توانند به فرایند طبیعی بدن و حذف مواد سمی یاری نمایند. شما می توانید پاک سازی و سم زدایی از یک ارگان خاص را هدف قرار دهید، مانند پاک سازی کبد یا روده بزرگ، و یا تمام بدن خود را پاک سازی و سم زدایی کنید.

یک خواب خوب در شب داشته باشید

مطالعات و تحقیقات متعدد نشان می دهند افرادی که خواب کافی ندارند، این کار سطح قند خون و خطر ابتلا به چاقی و افزایش وزن را در آنها افزایش می دهد. کمبود خواب باعث می گردد زنان به طور خاص غذای بیشتری بخورند و همین امر سبب افزایش وزن در آنها می گردد. و این فقط ناشی از نخوابیدن به میزان کافی است. محرومیت واقعی بدن شما از خواب، به طور کامل می تواند سوخت و ساز شما را از تعادل بیرون بکشد. برعکس، مطالعات نشان می دهند که وقتی افراد خواب کافی دارند یا از نخوابیدن به میزان کافی به خوابیدن به میزان کافی تغییر جهت می دهند، این کار انرژی ورودی به بدن، به ویژه چربی ها و کربوهیدرات ها را کاهش می دهد. دانشمندان دریافته اند که خواب بر سطوح هورمون کامل لپتین و هورمون گرلین که تحریک نماینده گرسنگی است تأثیر می گذارد.

مکمل های طبیعی و ویتامین ها

اگر چه شما باید سعی کنید بیشتر مواد مغذی خود را از برنامه غذایی سالم خود که حاوی بسیاری از میوه ها، سبزیجات و غذا های گیاهی است، به دست بیاورید، در عین حال بعضی افراد قادر به دریافت همه چیز از رژیم غذایی خود نیستند. در این موارد، مکمل ها می توانند یاری نمایند. در اینجا برترین مکمل های تقویت نماینده متابولیسم ارائه شده اند.

آنتوسیانین ها

بیشتر انواع توت ها دارای سطح بالایی از آنتوسیانین ها هستند که رنگ دانه های قرمز، بنفش و آبی هستند که این رنگ های روشن را به توت ها می دهند. آنتوسیانین ها در برنج سیاه و لوبیا سیاه هم یافت می شوند. و این نشان می دهد که این رنگ دانه ها نه تنها آنتی اکسیدان های قوی هستند، بلکه آنها بعلاوه دارای اثرات ضد چاقی هستند، که به حفظ سلول های چربی یاری می نمایند تا به درستی کار نمایند و از سندرم متابولیک جلوگیری نمایند. اما اگر شما نمی توانید این غذا ها را تحمل کنید، یا می خواهید متابولیسم تان را افزایش دهید، آنتوسیانین ها در درون مکمل ها وجود دارند و فروخته می شوند.

کپسایسین

از آنجایی که فلفل های گرم دارای اثر مهمی در متابولیسم هستند، این امر احساس می گردد که جدا سازی کپسایسین، ترکیباتی که این مزایا را فراهم می نمایند، هم یاری خواهد نمود. شما برترین نتیجه را برای به دست آوردن کپسایسین با خوردن غذا به دست می آورید: یک تحقیق و مطالعه نشان داد که مصرف کپسول های کپسایسین باعث افزایش سیری و کاهش چربی و کالری دریافتی می گردد، اما نه در افرادی که غذا های تند را می خوردند، البته فلفل چیلی تند در این میان استثناء است. اما اگر قادر به تحمل آنها نباشید، یک مکمل کپسایسین ممکن است یک افزایش متابولیک را برای شما فراهم کند.

اسید های چرب امگا 3

اسید های چرب امگا 3، از جمله EPA (ایکوزا پنتانوئیک اسید) و DHA (اسید داکوسا هگزنوئیک)، مواد مغذی نیرومندی هستند. مردم آنها را برای ایمنی، قلب و سلامت پوست می گیرند و مصرف می نمایند، اما آیا می دانستید که آنها دارای خواص تقویت متابولیسم هم هستند؟ به طور خاص، آنها بر لپتین تاثیر می گذارند و لپتین هورمونی است که ذخیره چربی را تنظیم می نماید و بر میزان اشباع و سیری یا اینکه چقدر این احساس را دارید تاثیر می گذارد . اسید های چرب امگا 3، در افراد دارای اضافه وزن، می توانند لپتین را افزایش دهند، که ممکن است در طول رژیم و پس از رژیم غذایی، به کاهش وزن خود ادامه دهند. توجه داشته باشید که مطالعات، یافته های غیر قطعی و ناتمامی را در خصوص اینکه چگونه لپتین در افراد لاغر تاثیر می گذارد، یافته است.

برترین دوز 1000 تا 2000 میلی گرم در روز است. گرچه محبوب ترین مکمل امگا 3، روغن ماهی است، اما گیاه خواران می توانند روغن سویا یا روغن جلبک را امتحان نمایند.

ویتامین D

ویتامین D نه تنها نقش مهمی در حفظ عضله بدن شما دارد، بلکه به شما یاری می نماید که کلسیم را برای داشتن استخوان های قوی، جذب کنید. تحقیقات و مطالعات نشان داده اند که کمبود ویتامین D در ایالات متحده افزایش می یابد، که احتمالا مربوط به تغییرات در مصرف شیر و استفاده از کرم های ضد آفتاب است. استفاده از کرم های ضد آفتاب باعث کاهش میزان ویتامین D می گردد که از خورشید جذب می کنید. هیئت مدیره غذا و تغذیه توصیه می نماید افراد بین سنین 1 سال تا 70 سال، روزانه 600 واحد بین المللی ویتامین D دریافت نمایند، در حالی که افراد بالای 70 سال باید 800 واحد بین المللی را دریافت نمایند.

نکاتی که باید به یاد داشته باشید

شما می توانید اقدامات خاصی را برای تغییر و افزایش میزان متابولیسم خود انجام دهید. این شامل خوردن غذا های خاصی مانند انواع توت ها، فلفل قرمز و چای سبز و تغییر رژیم غذایی، ورزش و عادات سبک و شیوه زندگی است. به اسم مثال، عضله بسازید، تمرینات و ورزش ها را انجام دهید، رژیم های با پروتئین بالا و کم کربوهیدرات (که می تواند با پروتئین وگان انجام گردد) را مصرف کنید. یک خواب خوب شبانه، پاک سازی و سم زدایی بدن از مواد شیمیایی و حصول اطمینان از حفظ سلامتی تیروئید هم چند راه عالی برای افزایش متابولیسم شما است، به خصوص به علت آن که متابولیسم با بالا رفتن سن، کاهش می یابد.

بیشتر بدانید : مسمومیت در اثر مصرف خوراکیهای GMO

برگرفته از سایت : Food Articles - Global Healing Center.url

منبع: راسخون
انتشار: 8 آبان 1400 بروزرسانی: 8 آبان 1400 گردآورنده: andishemag.ir شناسه مطلب: 1871

به "چگونه به طور طبیعی متابولیسم خود را افزایش دهیم:روشهای اثبات شده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه به طور طبیعی متابولیسم خود را افزایش دهیم:روشهای اثبات شده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید