پزشکان و وکلا در سال آینده باید از پایانه فروشگاهی استفاده نمایند، جریمه و لغو پروانه در انتظار متخلفان

به گزارش مجله اندیشه، مجلس مصوب کرد در سال آینده کلیه صاحبان حرف و مشاغل پزشکی، پیراپزشکی، داروسازی و دامپزشکی و فروشندگان تجهیزات پزشکی دارای پروانه کار از وزارت بهداشت یا سازمان نظام پزشکی از پایانه فروشگاهی استفاده نمایند.

پزشکان و وکلا در سال آینده باید از پایانه فروشگاهی استفاده نمایند، جریمه و لغو پروانه در انتظار متخلفان

بعلاوه بر در این مصوبه از بخش هزینه ای لایحه بودجه سال آینده، کلیه اشخاص شاغل در کسب و کار های حقوقی اعم از وکالت و مشاوره حقوقی و خانواده هم موظفند خاتمهه فروشگاهی را استفاده نمایند.

متخلفان از این بند از لایحه بودجه، به پرداخت جریمه یا لغو پروانه پزشکی یا لغو پروانه اشتغال محکوم می شوند.

وزارت امور مالی و دارایی(سازمان امور مالیاتی کشور) با همکاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی باید دستورالعمل این بند از لایحه بودجه را تا خاتمه اردیبهشت ماه سال 1401 تهیه نمایند.

نمایندگان مجلس در مصوبه دیگری، سازمان حفاظت محیط زیست را مکلف کردند تا لیست مواد اولیه، قطعات و کالا هایی را که تمام یا بخشی از آنها قابل بازیافت است، تهیه کند.

تولیدنمایندگان و واردنمایندگانی که با تأیید سازمان حفاظت محیط زیست، پسماند حاصل از مواد اولیه، قطعات و کالاهایشان را بازیافت نموده اند، مشمول عوارض قانون یاری به ساماندهی پسماندهای عادی با مشارکت بخش غیردولتی نمی شوند.

تا سقف هزار میلیارد تومان از عوارض حاصل از قانون یاری به ساماندهی پسماندهای عادی، در اختیار وزارت کشور قرار می گیرد تا پس از مبادله موافقتنامه با سازمان برنامه و بودجه کشور برای بازیافت پسماند های حاصل از کالا های یاد شده(ایجاد تأسیسات منطقه ای تبدیل پسماند به مواد و انرژی)، با اولویت مشارکت بخش خصوصی و نظارت سازمان حفاظت محیط زیست مصرف گردد.

خبرنگاران سیاسی مجلس

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 4 خرداد 1401 بروزرسانی: 4 خرداد 1401 گردآورنده: andishemag.ir شناسه مطلب: 2074

به "پزشکان و وکلا در سال آینده باید از پایانه فروشگاهی استفاده نمایند، جریمه و لغو پروانه در انتظار متخلفان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پزشکان و وکلا در سال آینده باید از پایانه فروشگاهی استفاده نمایند، جریمه و لغو پروانه در انتظار متخلفان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید