عیدی سال آینده کارمندان چقدر می گردد؟

به گزارش مجله اندیشه، به نظر می رسد رقم عیدی کارکنان به طور علی الحساب حدود یک میلیون و 675 هزار تومان است که البته این مبلغ مانند سال های گذشته ممکن است در کش و قوس بین دستگاه های اجرایی، دولت و مجلس تغییر کند.

عیدی سال آینده کارمندان چقدر می گردد؟

به گزارش خبرنگاران، دولت در بخشنامه بودجه ابلاغی به دستگاه های اجرایی رقم معینی را برای عیدی کارکنان اعلام ننموده و آن را منوط به ماده 75 قانون مدیریت خدمات کشوری دانسته که به نظر می رسد رقم آن به طور علی الحساب حدود یک میلیون و 675 هزار تومان است که البته این مبلغ مانند سال های گذشته ممکن است در کش و قوس بین دستگاه های اجرایی، دولت و مجلس تغییر کند.

بخشنامه بودجه برای تدوین لایحه بودجه سال آینده امروز به دستگاه های اجرایی ابلاغ شد که در ضوابط اقتصادی آن و در بخش اعتبارات هزینه ای، مبلغ پاداش انتها سال مانند سنوات اخیر معین نشده است، اما در بند (ج) این ضوابط آمده است که دستگاه های اجرایی مبلغ پاداش انتها سال (عیدی) را مطابق ماده(75) قانون مدیریت خدمات کشوری در بودجه خود پیش بینی کنند. مبلغ قطعی پاداش انتها سال به تصویب هیأت وزیران خواهد رسید.

ماده 75 قانون مدیریت خدمات کشوری امتیاز مقدار عیدی پاداش انتها سال کارمندان و بازنشستگان و موظفین را معادل 5000 امتیاز مشخص نموده که با احتساب ضریب ریالی آن مبلغ عیدی به طور علی الحساب یک میلیون و 675 هزار تومان مشخص شده است.

البته در سنوات گذشته نیز مبلغ علی الحساب درنظر گرفته شده برای عیدی کارکنان بارها دستخوش تغییر شد و مسئولان دولت و کنندگان مجلس نظرات مختلفی در این خصوص داشتند.

در ابتدا مقرر شد مبلغ یک میلیون 500 هزار تومان برای عیدی سال جاری در نظر گرفته گردد، سپس بعضی بر این عقیده بودند که دولت باید این عدد را تا 500 هزار تومان افزایش دهد و نهایتا مبلغ یک میلیون و 600 هزار تومان به عنوان عیدی کارکنان دولت در نظر گرفته شد.

  • حقوق کارمندان و کارگران سال آینده چقدر زیاد می گردد؟ | علی الحساب افزایش حقوق ها در سال 1402
منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 21 مهر 1401 بروزرسانی: 21 مهر 1401 گردآورنده: andishemag.ir شناسه مطلب: 2181

به "عیدی سال آینده کارمندان چقدر می گردد؟" امتیاز دهید

1 کاربر به "عیدی سال آینده کارمندان چقدر می گردد؟" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عیدی سال آینده کارمندان چقدر می گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید