پامپئو چین را تهدید اصلی عصر حاضر خواند

به گزارش مجله اندیشه، وزیر خارجه آمریکا در کنفرانس خبری مشترک با همتای انگلیسی خود چین را تهدید اصلی دوران کنونی دانست و تاکید نمود که آمریکا و متحدانش باید مطمئن شوند که قدرت نظامی و فنی برای اینکه تضمین گردد قرن حاضر با اصول غرب اداره گردد را دارا هستند.

پامپئو چین را تهدید اصلی عصر حاضر خواند

با تور چین خرداد 99 سفری خاطره انگیز را تجربه کنید و از قدیمیترین تاریخچه آسیا دیدن کنید و از دیوار چین در پکن عبور کنید و به نمایشگاه گوانجو رفته و در خیابانهای شانگهای قدم بزنید.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری رویترز، مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا که به لندن سفر نموده در کنفرانس خبری با دومینیک راب، وزیر خارجه انگلیس گفت: از آنجا که ما نسبت به ترور و تروریسم گوش به زنگ هستیم حزب کمونیست چین تهدیدی جدی و اصلی برای زمان ما محسوب می گردد. این حزب به ارزش های آمریکا پایبند نیست.

دولت ترامپ به کرات به چالش های چین برای قدرت ارتش آمریکا طی سال های اخیر اشاره نموده است.

پامپئو هشدار داد اگرچه چین فرصت بزرگ مالی برای تجار غرب به شمار می آید حاکمانش تحت حکومت شی جینپینگ، به صراحت نشان داده اند که دستور کاری در دست دارند که با ارزش های غربی از امور تجاری گرفته تا زیرساخت ها و تکنولوژی و توانمندی نظامی همخوانی ندارد.

وی اضافه نمود: کشورهای غربی باید هر آنچه ضروری است را برای تضمین اینکه قرن بعدی با اصول دموکراتیک غرب اداره می گردد بکار گیرد بنابراین هر آن کس که عاشق آزادی و دموکراسی و حکومت قانون است باید نسبت به مدل فراگیر برای دنیا برای قرن آینده مطمئن باشد.

منبع: عصر ایران
انتشار: 18 بهمن 1398 بروزرسانی: 8 مهر 1399 گردآورنده: andishemag.ir شناسه مطلب: 646

به "پامپئو چین را تهدید اصلی عصر حاضر خواند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پامپئو چین را تهدید اصلی عصر حاضر خواند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید