هشدار صریح واشنگتن به آنکارا، سخنان اردوغان پیامد خواهد داشت

به گزارش مجله اندیشه، به گزارش خبرنگاران به نقل از حریت، یک مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا با تایید این مطلب گفت : سخنان رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه، در خصوص امکان اخراج سفیر آمریکا از آنکارا، دارای تبعاتی خواهد بود.

هشدار صریح واشنگتن به آنکارا، سخنان اردوغان پیامد خواهد داشت

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات مشاوره تحصیلی آمریکا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی آمریکا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی آمریکا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های آمریکا انتخاب کنید.

اردوغان چند روز قبل با بیان اینکه بعضی از سفرای خارجی حاضر در آنکارا، در فشارهای وارده بر دولت وی به موجب بزرگترین فساد اقتصادی کشف شده در ترکیه نقش دارند از امکان اخراج سفیر آمریکا خبر داده بود.

پیش از اردوغان نیز، چندین روزنامه چاپ ترکیه از جمله ینی شفق از دولت خواسته بودند تا سفیر آمریکا را از آنکارا اخراج کند. دلیل این خواسته آن بود که گفته می شد سفیر آمریکا در ملاقات با نمایندگان اروپا به آنها گفته بود که واشنگتن از هالک بانک خواسته تا روابط خود با ایران را کاهش دهد.

هالک بانک یکی از مراکزی است که ادعا می گردد در پرونده فساد اقتصادی اخیر ترکیه دست داشته و رئیس این بانک به خاطر همین اتهام بازداشت شده است.

اردوغان این پرونده فساد اقتصادی را توطئه ای از سوی دشمنان خارجی و داخلی خود قلمداد نموده و آن را عملیات کثیف خوانده که هدف از آن ضربه زدن به دولت است.

تبعات این روسوایی به حدی بوده که تا کنون وزیران کشور و اقتصاد ترکیه مجبور به استعفا شده اند و اردوغان نیز اعلام نموده که ظرف یک هفته آینده تغییرات گسترده ای را در کابینه خود انجام خواهد داد به طوریکه دست کم 10 نفر از ویران دولت وی تغییر می نمایند.

روز سه شنبه هفدهم دسامبر یکی از قضات مشهور دستگاه قضایی ترکیه به نام جلال کارا، دستور انجام عملیاتی را صادر کرد که تنها ظرف چند دقیقه نه تنها در صدر اخبار ترکیه نهاده شد، بلکه توجه اغلب کشورهای دنیا و توجه مقامات کاخ سفید را نیز به سوی خود جلب کرد.

هنوز اطلاعات زیادی در مورد این پرونده که گفته می گردد در آن 86 میلیارد یورو پول جابجا شده منتشر نشده، اما گویا افراد زیادی از دولت اردوغان درگیر این پرونده هستند و از همین رو بعضی رسانه ها از آن به عنوان بدترین چالش حکومت 11 ساله اردوغان یاد می نمایند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 17 فروردین 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: andishemag.ir شناسه مطلب: 810

به "هشدار صریح واشنگتن به آنکارا، سخنان اردوغان پیامد خواهد داشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار صریح واشنگتن به آنکارا، سخنان اردوغان پیامد خواهد داشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید