نمایشگاه گرافیک گیلان در رشت افتتاح شد

به گزارش مجله اندیشه، خبرنگاران: نمایشگاه گرافیک گیلان با حضور گرافیست ها و هنرمندان این استان در نگارخانه مارلیک ارشاد اسلامی رشت افتتاح شد.

نمایشگاه گرافیک گیلان در رشت افتتاح شد

به گزارش خبرنگاران از رشت، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان در مراسم گرامیداشت روز جهانی گرافیک که در سالن دکتر رحمدل مجتمع فرهنگی و هنری خاتم الانبیاء (ص) رشت برگزار شد، با بیان اینکه گرافیک بیان احساسات و عواطف درونی یک گرافیست است گفت: هنر گرافیک چون تکثیر می شود و به دسترس طیف های مختلفی از مردم قرار می گیرد و متعلق به همه می شود، مثل نقاشی شخصی نیست.

رضا ثقتی اضافه نمود: گرافیک از آن نظر اهمیت دارد که زبانش زبان تصویر است و این زبان نقش مهمی در ذهن انسان دارد، چرا که زبان تصویر مرز نمی شناسد.

وی با اشاره به نقش هنرها در تأثیر گذاری بر عواطف و احساسات انسان، گفت: براساس تعاریف آکادمیک هنر مجموعه ای از آثار یا فرآیندهای ساخت انسان است که در جهت اثرگذاری بر عواطف، احساسات و هوش انسانی و یا به منظور انتقال یک معنا یا مفهوم خلق می شوند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رشت اضافه نمود: گرافیک جوهره ای پویا دارد و تحولات، را سریع تر پشت سر می گذارد اما هیچ کدام از دیگر هنرها چنین شتابی در تحول ندارند.

ثقتی شرح داد: این هنر و به طور کل زبان تصویر، عمدتاً در انتقال پیام های بسیار کوتاه و ساده پیروز هستند.

وی با بیان اینکه وظیفه گرافیک به عنوان هنر، بالا بردن میزان تأثیر و عمق پیام به مخاطب است اضافه نمود: در نتیجه گرافیستی پیروز است که بتواند با قدرت جامعه شناسی وتجربه ای که درعلم گرافیک بدست آورده است ،مقصودش را پیش برد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان رشت در سرانجام با ابراز امیدواری از اینکه برگزاری چنین همایشهایی به شناساندن بیشتر این هنر کمک نماید گفت: امروزه هنر گرافیک در زندگی روزمره برای خود جای ویژه ای باز کرده است و این مهم خود نشانگر اهمیت و فراگیری زیاد این هنر در بین کلیه اقشار جامعه است و حمایت از آن باعث رشد و اعتلای این هنر مردمی است.

به گزارش خبرنگاران، در این مراسم از چهار نفر از فعالان و اساتید حوزه گرافیک آقایان محمد مهدی (بهمن) خورسندی ، جلال فرید سکاچائی ، محمد رضا فرحمند و حسین شمس نصرتی (فرزند زنده یاد رضا شمس نصرتی)، با اهدای لوح تقدیر و جوایزی تجلیل شد.

لازم به ذکر است نمایشگاه گرافیک گیلان به مناسبت روزجهانی گراففیک افتتاح شد و تا 18 اردیبهشت در نگارخانه مارلیک مجتمع فرهنگی و هنری خاتم الانبیاء (ص) رشت ، پذیرای علاقمندان به این هنر است.

منبع: تسنیم
انتشار: 17 فروردین 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: andishemag.ir شناسه مطلب: 811

به "نمایشگاه گرافیک گیلان در رشت افتتاح شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نمایشگاه گرافیک گیلان در رشت افتتاح شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید