نظری: بودجه سال 1400 شهرداری تهران رویایی بسته شده است

به گزارش مجله اندیشه، تهران (پانا) - عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورا با اشاره به اینکه بودجه 1400 شهرداری تهران بیشتر رویایی بسته شده است، گفت باید میزان تحقق بودجه سال 99 را آنالیز و بر اساس آن بودجه سال آینده تصویب گردد.

نظری: بودجه سال 1400 شهرداری تهران رویایی بسته شده است

حجت نظری، عضو شورای شهر در جریان دویست و شصت و ششمین جلسه شورا با اشاره به ارائه لایحه بودجه سال 1400 شهرداری تهران، گفت: این بودجه 1400 نسبت به بودجه امسال از چند جهت قابل آنالیز است. نخست اینکه ما باید میزان تحقق بودجه سال 99 را آنالیز و بر اساس آن بودجه سال آینده را مورد تصویب قرار دهیم.

وی ادامه داد: آن طور که به نظر می رسد در بخش تحقق درآمدها نسبت به برآوردهای اولیه عقب هستیم و حتماً باید در تصویب بودجه میزان تحقق بودجه امسال چراغ راه ما باشد.

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورا با بیان اینکه انحرافات بودجه ناشفاف است ادامه داد: در مناطق، سازمان ها و شرکت ها ردیف های پیش بینی شده اگر در محلی که باید اختصاص پیدا می کرد اختصاص نیافته باید به شورا گزارش داده گردد و اگر انحرافی از بودجه وجود دارد یا ندارد، گزارش داده گردد.

حجت نظری گفت: نحوه کسب درآمد موضوع دیگری است که باید به آن توجه گردد. چند ماه پیش لیست املاک شهرداری برای فروش به شورا آمد و قرار شد درآمدها به حساب خزانه واریز گردد اما یکی از آن املاک به خانه شهرداران تهران از فروخته شده و معلوم نیست خریدار چه کسی است و چه عددی این خانه فروش رفته است.

نظری با تاکید بر اینکه شفافیت در بودجه باید با گزارش دهی انجام گردد خاطر نشان ساخت: بودجه مصوب سال 1400 بر اساس اعداد و ارقام اعلام شده، رؤیایی بسته شده و احتمال آنکه سال آینده محقق گردد ضعیف است، بنابراین از همکارانم تقاضا دارم در شورا نسبت به آن تأمل نموده یا کلیات را رد نمایند یا این لایحه را به کوچه عملیاتی نزدیک تر کند.

وی در سرانجام سخنانش تاکید نمود: کمیته تخصصی تخصیص بودجه، همچنان غیر قانونی تشکیل می گردد که در فصل آنالیز بودجه به این مهم باید توجه گردد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 3 اسفند 1399 بروزرسانی: 3 اسفند 1399 گردآورنده: andishemag.ir شناسه مطلب: 1479

به "نظری: بودجه سال 1400 شهرداری تهران رویایی بسته شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نظری: بودجه سال 1400 شهرداری تهران رویایی بسته شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید