KMC T9 پیکاپ جک در خیابان های ایران

به گزارش مجله اندیشه، مدتی است که خودروساز های چینی به فکر رقابت با شرکت های مطرح جهانی افتاده اند که KMC T9، تاییدکننده این امر است. این پیکاپ به قصد رقابت با پیکاپ های فول سایز آمریکایی پای به میدان گذاشت.

KMC T9 پیکاپ جک در خیابان های ایران

به گزارش تجارت نیوز، چند ماه پیش شرکت چینی جک در نمایشگاه شانگهای، از پیکاپ تازه خود رونمایی کرد. این پیکاپ که احتمالا از طریق کرمان موتور در ایران مونتاژ گردد، احتمالا با نام KMC T9 در بازار عرضه می گردد. پیکاپی که اخیرا در خیابان های تهران دیده شده و این نوید را می دهد، احتمالا شرکت کرمان موتور، میخواهد مونتاژ آن را هرچه زودتر آغاز کند.

در مقایسه این پیکاپ با برادر قبلی خود، یعنی KMC T8 باید گفت که T9 از یک پلتفرم کاملا متفاوت و جثه بزرگ تری نسبت به نسل قبلی خود برخوردار است؛ بنابراین می توان گفت KMC T9، بیش از پیش آماده گرفتن بازار پیکاپ های فول سایز آمریکایی شده. البته اشاره به این نکته خالی از لطف نیست که بزرگ ترین نقطه ضعف خودرو های چینی در حال حاضر، پیشرانه ضعیف و کم توان آن ها بوده و راه زیادی تا رسیدن به پیشرانه های قدر آمریکایی دارند.

مشخصات فنی

در بخش قوای محرکه، شرکت خودروسازی جک، پیشرانه ها و گیربکس های متفاوتی را برای این پیکاپ چینی درنظر گرفته است. البته بعید به نظر می رسد که پای پیشرانه های دیزلی KMC T9 به ایران برسد.

یک نمونه از پیشرانه بنزینی که به احتمال زیاد شرکت کرمان موتور، با این مشخصات T9 را وارد بازار کند، موتور 2 لیتری توربوشارژ با حداکثر قدرت فراوریی 197 اسب بخار و گشتاور 350 نیوتن متر است. این پیشرانه با یک گیربکس 8 سرعته اتوماتیک ZF، قدرت فراوریی را به هر دو محور منتقل می نماید.

نمونه دیگر از پیشرانه های بنزینی، یک پیشرانه 2.4 لیتری توربوشارژ بوده که حداکثر قدرتی معادل 211 اسب بخار و گشتاور 320 نیوتن متری فراوری می نماید. این پیشرانه نیز به یک گیربکس 6 سرعته دستی مجهز شده است.

حال باید دید، کرمان موتور به عنوان مونتاژکار این محصول، میخواهد با چه پیشرانه ای پیکاپ KMC T9 را وارد بازار کند.

این پیکاپ چینی در حالت استاندارد خود، قدرت فراوریی پیشرانه را تنها به چرخ های عقب منتقل می نماید. اما کمپانی جک، T9 خود را به آپشن چهار چرخ محرک مجهز نموده است؛ بنابراین می توان با تنظیم حالت رانندگی روی 4H و 4L، قدرت پیشرانه را به هر چهار چرخ منتقل کرد.

طراحی ظاهری

به ادعای شرکت سازنده جک، در طراحی KMC T9 از بوفالوی آمریکایی الهام گرفته شده است.

با دقت در قسمت جلوی این پیکاپ، می توان تا حدودی شباهت آن با بوفالو را درک کرد. چراکه جلو پنجره بسیار بزرگ با خطوط عمودی، اشاره به صورت بزرگ و چراغ های کشیده و کوچک، اشاره به چشم های کوچک آن دارد.

از نمای جانبی نیز، خودرو ارتفاع مناسبی نسبت به زمین دارد. یکی از دلایل ارتفاع مناسب می تواند رینگ های نسبتا بزرگ 18 اینچی باشد.

اما نمای پشتی، شباهت بسیاری به نمای پشتی KMC T8 دارد. به نوعی هیچ تغییری در بخش پشتی به چشم نمی خورد. اما شاید بتوان گفت مهم ترین تغییر پیکاپ تازه، رنگ مشکی سپر پشتی است. سپر عقب در نسل قبلی، هم رنگ بدنه بوده و به علت استفاده های آفرودی، با کوچک ترین ضربه، رنگ خود را از دست می داد.

طراحی داخلی

با ورود به داخل کابین KMC T9 همان زبان طراحی را می توان دید که روی پیکاپ G9 بهمن موتور نیز می توان مشاهده نمود.

نمایشگر 10.4 اینچی وسط داشبورد به همراه نمایشگر 10 اینچی پشت آمپر، ظاهر به روزی به پیکاپ می بخشد.

یک کنسول نسبتا عریض در وسط داشبورد قرار گرفته که از طریق دو کانال کولر عمودی احاطه شده است. مشابه همین طرح در دو طرف داشبورد نیز تکرار شده و حس و حال عضلانی به داخل کابین می دهد. از سوی دیگر دوخت رودری و روکش صندلی ها نیز، به زیبایی کابین افزوده است.

در ردیف دوم اما، به جز دریچه های تهویه هوا، آپشن خاص دیگری به چشم نمی خورد.

آپشن ها و امکانات رفاهی

در بخش آپشن ها، پیکاپ KMC T9 کرمان موتور از آپشن هایی همانند کروز کنترل، کنترل کشش و پایداری، سانروف، چهار عدد کیسه هوا، دوربین 360 درجه، رادار هشدار رانندگی بین خطوط، قفل دیفرانسیل اتوماتیک، تنظیم حالت های انتقال قدرت بین چرخ ها، وایرلس شارژ و ورود و استارت بدون کلید برخوردار است.

بنابراین، محصول تازه کرمان موتور آپشن های تازه و خارق العاده ای ندارد، اما حداقل های یک پیکاپ را شامل می گردد.

تا زمان نگارش این گزارش، قیمت KMC T9 کرمان موتور معلوم نشده و حتی این شرکت، به صورت رسمی از پیکاپ رونمایی ننموده است.

اما در تاریخ 21 خرداد ماه 1402، نسل قبلی این خودرو یعنی KMC T8 با نرخ یک میلیارد و 650 میلیون تومان به فروش می رسد؛ بنابراین جای تعجبی ندارد که نسل تازه آن، در محدوده دو میلیارد تومان قیمت گذاری گردد.

منبع: فرارو
انتشار: 24 خرداد 1402 بروزرسانی: 24 خرداد 1402 گردآورنده: andishemag.ir شناسه مطلب: 2286

به "KMC T9 پیکاپ جک در خیابان های ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "KMC T9 پیکاپ جک در خیابان های ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید