هر آنچه درباره هواپیمایی اتریشی باید بدانید

به گزارش مجله اندیشه، پروازی را تصور کنید که با یک موسیقی والس زیبا و دل انگیز شروع گردد. احتمالا از این پس هر گاه این موسیقی را بشنوید یاد آن پرواز می افتید یا هر جا که نام این ایرلاین یعنی آسترین ایرلاینز (یا هواپیمایی اتریشی) را می شنوید، همان موسیقی در گوش و ذهنتان می پیچد. حالا تصور کنید پروازی که با یک اثر هنری شروع می گردد تا چه حد خوشایند ادامه می یابد و به سرانجام می رسد. هواپیمایی اتریشی یا آسترین ایرلاینز یکی از شاخص ترین و معتبرترین ایرلاین های اروپایی است. ایرلاینی که پروازهای متعددی را نیز به سمت کشورمان در برنامه خود دارد. در این مقاله مجله خبرنگاران بیشتر با هواپیمایی اتریشی آشنا می شویم.

هر آنچه درباره هواپیمایی اتریشی باید بدانید

تاریخچه هواپیمایی اتریشی

در سال 1957 بود که دو هواپیمایی آستریا ایر و آسترین ایرویز با هم ادغام شدن تا بنیان یک هواپیمایی تازه گذاشته گردد. البته این در سال 2003 بود که نام آسترین ایرلاینز یا هواپیمایی اتریشی روی آن گذاشته شد. (آسترین ایرویز از سال 1923 کار خود را شروع نموده بود). این ایرلاین به طور منظم فعالیت های خود را ادامه می داد و مسیرهای داخلی و خارجی را طی می کرد. این روند ادامه داشت تا سال 2008؛ در این سال بود که مالک آسترین ایرویز، یعنی دولت اتریش، تصمیم به فروش این ایرلاین به یک شرکت خارجی گرفت.

در نهایت در سال 2009 گروه لوفتهانزا پس از پشت سر گذاشتن روندهای مناقصه، هواپیمایی اتریشی را خرید. از این رو، از 2009 به بعد، اتریشی به یکی از زیرمجموعه های لوفتهانزا تبدیل شد.

دفتر مرکزی هواپیمایی اتریشی، در شهر شوخات اتریش واقع شده است؛ فرودگاه بین المللی وین هم قطب اصلی این هواپیمایی است.

جزئیاتی درباره هواپیمایی اتریشی

نام ایرلاین: Austrian

کد یاتا: OS

کد ایکائو: AUA

شرکت مادر: لوفتهانزا

وبسایت آسترین ایرلاینز: www.austrian.com

ناوگان هواپیمایی اتریشی

هواپیمایی اتریشی که با رنگ قرمز درخشان و خاص خود، حسابی به چشم می آید، ناوگان حرفه ای و کاملی دارد. وجود چندین فروند هواپیمای نو از محصولات برترین هواپیماسازی های دنیا، اعتبار مضاعفی به اتریشی بخشیده است. بیشتر هواپیماهای اتریشی از محصولات کارخانه های ایرباس و بوئینگ هستند. هواپیماهای اتریشی از این قرارند:

ایرباس A319، ایرباس A320T، ایرباس A321، بوئینگ 767، بوئینگ 777، امبرائر E195 و بمباردیه Q400.

هر یک از این هواپیماها با ویژگی های خاص خود، امکان پروازی آرام و بی دردسر را برای مسافران هواپیمایی اتریشی فراهم می آورند. ظرفیت، سرعت و امکانات هر یک از این هواپیماها تفاوت هایی با هم دارند. همین تفاوت هاست که یاری می نماید تا اتریشی بتواند پروازهایی را به کشورهای مختلف دنیا داشته باشد.

مقاصد هواپیمایی اتریشی

اتریشی، یک هواپیمایی بین المللی است و به بیش از 130 کشور دنیا در اروپا، آسیا، امریکا و افریقا پرواز دارد. همان طور که اشاره شد، این هواپیمایی پروازهایی را نیز به مقصد کشورمان در برنامه خود دارد.

روزی یک بار پرواز اتریشی از تهران به وین و از وین به تهران انجام می گردد؛ پروازی که می تواند باعث توسعه گردشگری و مناسبات بازرگانی و مالی میان دو کشور گردد.

کلاس های پروازی هواپیمایی اتریشی

کلاس های پروازی هواپیمایی اتریشی به سه نوع بیزنس کلاس، پریمیوم اکونومی و اکونومی تقسیم می گردد.

بیزنس کلاس

در کلاس بیزنس صندلی ها بسیار راحت هستند. این صندلی ها باز می شوند و طول آنها به 2 متر می رسد. علاوه بر این سیستم گرمایش و سرمایش و تهویه مطلوبی در این بخش فعال است. ضمن اینکه وجود مانیتورهای 15 اینچی لمسی، تفریح های صوتی و تصویری مسافران را به برترین نحو رقم می زند. اگرچه غذاها و خوراکی هایی که در اتریشی سرو می گردد، لذیذ و سالم است، اما غذاهای بخش بیزنس کلاس، از کیفیت و البته تزئینات بهتری برخوردارند.

پریمیوم اکونومی

صندلی های پریمیوم کلاس فاصله قابل توجهی از هم دارند؛ همین موضوع باعث افزایش رفاه مسافران خواهد شد. در ضمن این صندلی ها راحت تر از صندلی های اکونومی هستند و آرامش مسافران را تامین می نمایند. اگر نمی خواهید به مقدار بیزنس کلاس برای بلیط هواپیما هزینه کنید، اما خواستار راحتی سفر هم هستید، پریمیوم اکونومی، گزینه مناسبی برای شماست.

اکونومی

و در نهایت می رسیم به کلاس اکونومی. در این کلاس هم امکانات و خدمات قابل قبول و مناسبی به مسافران ارائه می گردد. عموما پشت صندلی های اکونومی هواپیمایی اتریشی یک مانیتور وجود دارد که مسیر پرواز را نشان می دهد.

این مقالات را هم بخوانید:

هواپیمایی ایران ایر و تاریخچه کامل آن

امن ترین شرکت های هواپیمایی دنیا

هواپیماهای ماهان ایر را از نزدیک بشناسید

کیفیت غذاها و خوراکی های هواپیمایی اتریشی

غذاها و خوراکی های هواپیمایی اتریشی بسیار لذیذ، متنوع و البته سالم هستند. مسافران هواپیمایی اتریشی این شانس را دارند که از منوی متنوع از بین 9 نوع غذا، خوراک مورد نظر خود را انتخاب نمایند. برای این کار تا 24 ساعت پیش از پرواز می توانید غذای محبوبتان را انتخاب کنید. غذاهایی که در این منو ارائه می شوند، بسیار متنوع و خوشمزه هستند. در ضمن سعی شده که علاوه بر غذاهای اتریشی، خوراک هایی از سایر کشورهای دنیا هم در این منو وجود داشته باشد.

پذیرایی با نوشیدنی نیز از دیگر خدمات هواپیمایی اتریشی است. البته مسافران کلاس اکونومی باید هزینه نوشیدنی را بپردازند در حالی که مسافران بیزنس به طور رایگان از این نوشیدنی های استفاده خواهند کرد.

پروازی باکیفیت را به اروپا تجربه کنید

اگر تصمیم سفر به اتریش را دارید، هواپیمایی اتریشی برترین گزینه برای شما خواهد بود. پرواز مستقیم این ایرلاین به وین، شما را از سفری طولانی و سخت، آسوده خواهد نمود. امکاناتی که در این هواپیمایی ارائه می گردد، تنها مزیت آن نیست. بلکه مهمان دارانی خوش برخورد و ماهر نیز به افزایش کیفیت سفر شما یاری خواهند کرد.

منبع: علی بابا
انتشار: 19 مهر 1403 بروزرسانی: 19 مهر 1403 گردآورنده: andishemag.ir شناسه مطلب: 2363

به "هر آنچه درباره هواپیمایی اتریشی باید بدانید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هر آنچه درباره هواپیمایی اتریشی باید بدانید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید