موسسه مطالعات انرژی ترازنامه انرژی استانی را منتشر کرد

به گزارش مجله اندیشه، اطلاعات ترازنامه انرژی استانی (سال های 1393 تا 1396) که اخیرا از سوی موسسه مطالعات بین المللی انرژی منتشر شده است، نشان می دهد میانگین سالانه کل تقاضای انرژی کشور بالغ بر 909/1327 میلیون بشکه معادل نفت خام بوده است.

موسسه مطالعات انرژی ترازنامه انرژی استانی را منتشر کرد

به گزارش خبرنگار شانا، مؤسسه مطالعات بین المللی انرژی در رویکردی تازه خود با هدف انتشار گزارش های مستند و تخصصی متناسب با نیازهای انرژی کشور، ترازنامه انرژی استانی در گستره جغرافیایی 31 استان و در بازه زمانی چهار ساله (1393 تا 1396) را تدوین و منتشر کرد که بر مبنای اطلاعات این سند، کهگیلویه و بویراحمد با 5.972 میلیون بشکه معادل نفت خام، کمترین و خوزستان با 176.279 میلیون بشکه معادل نفت خام، بیشترین میانگین سالانه تقاضای انرژی را در این بازه زمانی به خود اختصاص داده اند.

بررسی تقاضای انرژی بخش های مختلف اقتصادی در این مدت حاکی از پیشتازی بخش صنعت است و بخش کشاورزی نیز کمترین مقدار تقاضا برای انرژی را داشته است.

بر اساس اطلاعات ترازنامه انرژی استانی در زمینه سرانه تقاضای حامل های انرژی در بخش خانگی، استان بوشهر بیشترین و استان چهارمحال و بختیاری کمترین میزان سرانه تقاضای برق خانگی را در بین استان ها داشته اند؛ در شاخص سرانه تقاضای گاز طبیعی استان ها در بخش خانگی، استان مازندران پیشتاز بوده و استان هرمزگان در سرانجام فهرست مصرف کنندگان قرار گرفته است؛ همچنین در زمینه سرانه تقاضای فراورده های نفتی استان ها در بخش خانگی، استان های آذربایجان غربی و تهران به ترتیب در ابتدا و انتهای فهرست قرار گرفته اند.

ترازنامه انرژی استانی زمینه بسیار مناسبی برای تصمیم سازی و تصمیم گیری متناسب با شرایط هر استان به شکل جداگانه است و گام مهمی در برنامه ریزی استانی به شمار می رود.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 14 بهمن 1399 بروزرسانی: 14 بهمن 1399 گردآورنده: andishemag.ir شناسه مطلب: 1444

به "موسسه مطالعات انرژی ترازنامه انرژی استانی را منتشر کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موسسه مطالعات انرژی ترازنامه انرژی استانی را منتشر کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید