استاندار تهران: 18 نفر در سیل امام زاده داوود برای تفریح آمده بودند

به گزارش مجله اندیشه، استاندار تهران گفت: 2میلیون نفر از جمعیت تهران اتباع هستند و بر اساس آخرین سرشماری برای 776467 نفر اتباع نو کد شناسایی صادر شده است.

استاندار تهران: 18 نفر در سیل امام زاده داوود برای تفریح آمده بودند

به گزارش باشگاه خبرنگاران، محسن منصوری گفت: تحولات بزرگی در استان تهران داشتیم که می توان به مهمترین بخش آن یعنی بخش اقتصادی اشاره کرد، از جمله کاهش نرخ کاهش بیکاری در استان تهران، 7834 میلیارد تومان تسهیلات پرداخت کردیم در سال گذشته، مجموعا 128526 فرصت شغلی ایجاد کردیم و با این عدد یعنی 120 درصد ایجاد اشتغال کردیم و این عدد بیشتر از وظیفه ما بوده است، اکنون در پاکدشت بیکار نداریم، اگر کسی اعلام کند که کار ندارد، از طریق فرمانداری می تواند کار پیدا کند، مگر آنکه خود شخص اهل کار نباشد.

استاندار تهران گفت: برخی از شهرستان های استان تهران که از نظر امکانات دچار کمبود هستند، مجوز معافیت اقتصادیاتی دریافت می کنند مانند شهرک صنعتی فیروزکوه، در حواشی استان تهران 38 لکه صنعتی داریم که بدون در نظر گرفتن ضوابط ساخته و قوانین را زیر پا گذاشته بودند.

وی افزود: قبل از انقلاب یک محدودیت شعاع 120 کیلومتر برای شهرک های صنعتی گذاشته شده بود، با تغییر این مبحث شکوفایی اقتصادی داشتیم، 275 واحد تولیدی راکد راه اندازی شدند، یک شهرک صنعتی 700 هکتاری در ملارد با یک مصوبه 13 ساله متوقف شده بود که با پیگیری ها مشکل رفع شد، در حال افزایش 132 هکتار شهرک صنعتی به پرند هستیم، اگر مشکل آمایش سرزمینی، محیط زیست و منطقه ای نباشد، می توانیم به هر شهرک صنعتی 300 هکتار اضافه کنیم، همچنین 6980 واحد مسکن مهر تکمیل شده که از دوره های قبل به دولت تازه رسیده بود.

به گفته منصوری، در استان تهران از نظر صادرات 51 درصد رشد داشتیم، یعنی معادل 1318 میلیون دلار و از نظر وزنی 720 هزار تن پیشرفت داشتیم و در زمینه میراث فرهنگی 853 فقره مجوز فعالیت در صنایع دستی صادر شده است، در تهران 37 هزار مجموعه مردمی مانند مسجد، حسینیه، سمن و … داریم که از این نظر ثروتمندترین شهر ایران هستیم، مجوز 29 دهیاری تازه را گرفتیم تا مسائل فقر را رفع کنند.

وی در خاتمه گفت: در شهر تهران 14 میلیون نفر جمعیت داریم که 2 میلیون نفر از این جمعیت اتباع هستند، بر اساس آخرین سر شماری 776467 نفر اتباع تازه شناسه دار شدند و کد شناسایی برای آن ها صادر شد، با جمع این عدد با عدد قبلی به عدد 2 میلیون نفر می رسیم که در مرحله بعد نیاز به ساماندهی آن ها داریم.

ترافیک تهران با تغییر زمان تعطیلی دستگاه ها قابل حل است

محسن منصوری گفت: حل مشکل ترافیک و آلودگی به هم وابسته است، به اندازه کافی در چند سال گذشته قوانین زیادی تصویب شده است، فرسودگی ناوگان حمل و نقل عمومی از منابع ایجاد آلودگی است، گاهی یک موتور سیکلت به اندازه چند خودرو آلودگی ایجاد می کند، ایجاد حمل و نقل ریلی از مهم ترین برنامه های شهرداری تهران است.

وی افزود: در استان تهران تعداد بسیار زیادی از خودرو ها تک سر نشین هستند، یکی از کار هایی که می توانیم در کوتاه مدت انجام دهیم مدیریت زمان است، مانند تغییر زمان تعطیلی ادارات، مدارس، دانشگاه ها و … تا چند روز آینده 100 اتوبوس به ناوگان حمل و نقل عمومی اضافه خواهد شد، مسئله گرد و خاک تهران در 12 سال اخیر بی سابقه بوده است، که در دفعات از منشا های خارجی بوده است، اما در دفعات اخیر این منشا گرد و خاک در حد فاصل تهران و البرز بوده که نیازمند جلسه مشترک با سازمان محیط زیست است.

18 نفر در سیل امام زاده داوود برای تفریح و هلیکوپتر سواری آمده بودند

استاندار تهران گفت: در سیل فیرزکوه درگیر پاکسازی سیل اول بودیم که مجدد چند سیل دیگر آمد، با وجود آنکه پس از 6 سیل منطقه را بسته بودیم، 18 نفر برای تفریح وارد منطقه شده بودند که با هلیکوپتر آن ها را خارج کردیم، این عدم توجه مردم در بحران ها مسائل زیادی را ایجاد می کند.

به گفته منصوری، بخشی از ساخت و ساز ها در بستر رودخانه ها بوده است، در روستا های لواسانات و شمیرانات یک فرد بومی می خواهد ساخت و ساز کند 10 دستگاه بر سر ملک او حضور پیدا می کنند و موانعی را بر سر آن ها قرار می دهند، اما افراد غیر بومی را می بینیم که پایه های ملک خود را در رودخانه قرار داده اند، این امر ممکن است از فساد دهیار، شورا و … باشد، که با شدت برخورد خواهیم کرد.

در شهر پردیس آنتن صداوسیما کار نمی کرد

وی در خاتمه گفت: در پردیس آنتن صداوسیما کار نمی کرد و مردم نمی توانستند تلویزیون نگاه کنند، که با همکاری صداوسیما این مشکل رفع شد، مشکل دیگر پردیس نبود آرامستان بود که با همکاری محیط زیست، این مشکل رفع شد، و دیگر فوتی بر روی زمین نخواهد ماند.

منبع: فرارو
انتشار: 5 شهریور 1401 بروزرسانی: 5 شهریور 1401 گردآورنده: andishemag.ir شناسه مطلب: 2156

به "استاندار تهران: 18 نفر در سیل امام زاده داوود برای تفریح آمده بودند" امتیاز دهید

2 کاربر به "استاندار تهران: 18 نفر در سیل امام زاده داوود برای تفریح آمده بودند" امتیاز داده اند | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استاندار تهران: 18 نفر در سیل امام زاده داوود برای تفریح آمده بودند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید