مجلس لایحه قانون جامع انتخابات را آنالیز کند

به گزارش مجله اندیشه، معاون سیاسی وزارت کشور از مجلس یازدهم خواست تا به لایحه قانون جامع انتخابات و قانون فعالیت احزاب ورود نموده و این لوایح را تصویب کند.

مجلس لایحه قانون جامع انتخابات را آنالیز کند

به گزارش خبرنگاران، جمال عرف در نشست خبری امروز (یک شنبه)خود با دبیران کل احزاب کشور با بیان اینکه منافع و امنیت ملی برای ما اصل اساسی است، اظهار کرد: احزابی که در چارچوب قانون اساسی و منافع ملی حرکت می نمایند، مورد حمایت نظام، دولت و وزارت کشور خواهند بود.

وی ادامه داد: لایحه جامع انتخابات در بهمن97 توسط دولت به مجلس دهم داده شد، ولی مجلس دنبال طرح خود درباره قانون انتخابات بود و هرچه اصرار کردیم که لایحه در دستور مجلس قرار گیرد، مجلس طرح خود را دنبال کرد و مجلس دهم فرصت نکرد به لایحه بپردازد. اکنون خواهش من از مجلس یازدهم این است که به این لایحه رسیدگی کند. وزارت کشور آماده همکاری با مجلس است.

معاون سیاسی وزیر کشور در سرانجام با اشاره به اینکه مجلس یازدهم می تواند به لایحه فعالیت احزاب رسیدگی کند، توضیح داد: باید فعالیت حزبی را از تشتت دور نموده و به سامان برسانیم. در جامعه مدرن امروز از تجربه کار حزبی می توان استفاده کرد اما معتقدم که نظام حزبی متناسب با شرایط هر نظام سیاسی است.

در این نشست،پروانه فعالیت چند حزب به دبیران کل آنها تحویل داده شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 11 شهریور 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: andishemag.ir شناسه مطلب: 1132

به "مجلس لایحه قانون جامع انتخابات را آنالیز کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مجلس لایحه قانون جامع انتخابات را آنالیز کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید