فرآیند قطع بدهی خطوط تلفن ثابت اعلام شد

به گزارش مجله اندیشه، به گزارش خبرنگاران به نقل از شرکت مخابرات ایران، محمدرضا بیدخام با بیان اینکه مدت زمان عدم پرداخت بدهی خطوط تلفن ثابت تا قطع یک طرفه، دوطرفه و در نهایت واگذاری خط به غیر، فرآیندی با زمان حداکثر یک سال و 15 روز است، گفت: طی این مدت به روش های مختلف از درگاه های اطلاع رسانی شرکت مخابرات ایران به مشترکان درباره میزان بدهی اطلاع رسانی می گردد.

فرآیند قطع بدهی خطوط تلفن ثابت اعلام شد

وی اضافه نمود: هرگاه مشترک مشمول قطع خط تلفن به دلیل بدهکاری گردد، پس از سپری شدن مهلت پرداخت، شرکت مخابرات می تواند خط تلفن مشترک بدهکار را ابتدا به مدت حداقل دو هفته یک طرفه کند؛ درصورت عدم پرداخت بدهی ظرف مهلت مقرر، ضمن اطلاع رسانی به مشترک، نسبت به قطع خط تلفن وی به طور کامل (دوطرفه) اقدام می نماید.

بیدخام تاکید نمود: خطوط با میزان بدهی بالای 20 هزار تومان، پس از عدم پرداخت در یک دوره، به صورت یک طرفه قطع شده و پس از گذشت 15 روز در صورت عدم پرداخت مجدد، خط به صورت دو طرفه قطع می گردد. همچنین در خصوص دیگر خطوط با بدهی کمتر از 20 هزار تومان، اگر در دو دوره متوالی فارغ از مبلغ بدهی، صورتحساب پرداخت نگردد، خط مذکور نیز به صورت یکطرفه قطع می گردد.

وی اضافه نمود:البته در میان دوره، برای مشتریان پس پرداخت تا به 80 درصد ودیعه نرسد، ارتباط قطع نمی گردد و برای مشتریان اعتباری و کسانی که ودیعه ندارند در 20 هزارتومان، قطع ارتباط انجام می گردد.

مدیرکل ارتباطات و اموربین الملل شرکت مخابرات ایران گفت: در این مورد، مشترکانی که به حدنصاب کارکرد می رسند و یا در پرداخت میان دوره با رسیدن میزان بدهی مشترک به بالاتر از 100 هزار تومان، خط به صورت یک طرفه قطع می گردد که پس از پرداخت مبلغ بدهی، مجددا وصل می گردد.

وی اضافه نمود: درصورت عدم پرداخت بدهی توسط مشترک بدهکار در مهلت مقرر که شامل یک سال و 15 روز است، شرکت مخابرات ایران مجاز به جمع آوری و تخلیه خط تلفن مشترک و سلب امتیاز است؛ البته در طول این یک سال به طور مرتب به مشترک اطلاع رسانی می گردد که بدهی خود را پرداخت کند که در غیر این صورت، خط تخلیه خواهد شد.

بیدخام با بیان اینکه تمام این مطالب صرفا در خصوص افرادی است که قبض خود را پرداخت نمی نمایند، اضافه نمود: مصوبه 207 کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات در این مورد است که برای همه کشور یکسان اجرا می گردد ؛ بر این اساس اگر مشترک تلفن ثابت مشمول قطع خط تلفن به دلیل بدهکاری گردد، پس از سپری شدن مهلت پرداخت، شرکت مخابرات ضمن اطلاع رسانی به مشترک می تواند نسبت به قطع و در ادامه جمع آوری و تخلیه خط تلفن اقدام کند.

وی اضافه نمود: در صورت تخلیه خط ، مشترک موظف به ارائه درخواست جدید و پرداخت هزینه اتصال بر طبق مقررات است و شرکت مخابرات، در صورت امکان کوشش دارد تا شماره سابق را در اختیار مشترک قرار دهد.

مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شرکت مخابرات ایران گفت: درحال حاضر با توجه به شیوع ویروس کرونا و در راستای حفظ سلامت شهروندان و عمل به مسئولیت اجتماعی، تمام مراحل دریافت خدمات مخابراتی از جمله تلفن ثابت ، دیتا و دیگر خدمات بدون حضور مشتریان در مراکز مخابراتی صورت می گیرد که می تواند نقش مهمی در کاهش تردد و پیشگیری از شیوع بیماری داشته باشد .

وی با بیان اینکه اغلب خدمات شرکت مخابرات ایران به صورت غیر حضوری در دسترس مشتریان واقع شده است گفت: مشتریان با استفاده از این درگاه ها حتی الامکان از مراجعه حضوری به مراکز مخابراتی خودداری نموده و با استفاده از خدمات الکترونیکی نیازهای مخابراتی خود را رفع نمایند.

بیدخام با تاکید بر پرداخت غیر حضوری هزینه های تلفن و با بیان اینکه مشتریان می توانند برای اطلاع از مبلغ صورتحساب هزینه تلفن با شماره 2000 تماس بگیرند و از همان طریق نیز بدهی خود را پرداخت نمایند، اعلام کرد : وب سایت شرکت مخابرات ایران به نشانی www.tci.ir و کد ussd ستاره 2020 مربع در اختیار تمام مشتریان واقع شده است و مخاطبان در سراسر کشور می توانند ضمن دریافت کارکرد تلفن ثابت خود به صورت لحظه ای، از همان طریق نسبت به پرداخت اقدام نمایند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 2 مهر 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: andishemag.ir شناسه مطلب: 1178

به "فرآیند قطع بدهی خطوط تلفن ثابت اعلام شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرآیند قطع بدهی خطوط تلفن ثابت اعلام شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید