ارمنستان در تابستان؛ یک تیر و چند نشان

به گزارش مجله اندیشه، از دیرباز ارمنستان یکی از برترین مقاصد توریستی برای گردشگران ایرانی بوده است؛ زیرا همسایگی ارمنستان با ایران باعث شده تا مسافران بتوانند یک سفر مقرون به صرفه قیمت را تجربه نمایند. البته این روزها تور ارمنستان متقاضیان فراوانی دارد. گردشگرانی که تمایل دارند علاوه بر لذت بردن از آب وهوای زیبای این سرزمین، واکسن کرونا را هم دریافت نمایند.

ارمنستان در تابستان؛ یک تیر و چند نشان

با ما سفر کنید و با تور ارزان ارمنستان از کشور جذاب همسایه دیدن کنید و شهر زیبای ایروان را ببینید.

تور ارمنستان در تابستان

شرایط سفر رفتن در این ایام کرونایی برای مسافران تا حدود زیادی متفاوت شده است و اکثریت مسافران، مقصدی را برمی گزینند که شرایط ویژه ای را در این روزها داشته باشد تا علاوه بر آنکه راحتی و ایمنی سفر آن ها را تضمین کند؛ بعلاوه بتوانند از برترین امکانات، به ویژه دریافت واکسن کرونا هم بهره ببرند. تور ارمنستان در حقیقت یکی از برترین مقاصد برای گردشگران ایرانی است که در پی امکانات ویژه مسافرتی هستند.

ارمنستان یک کشور کوهستانی و خوش آب وهوا می باشد که البته در تاریخ چندین هزارساله خود غوطه ور است. همسایگی این کشور با ایران باعث شده که این سرزمین جز گزینه های مد نظر گردشگران ایرانی باشد. همراه این مطلب باشید تا درباره مزیت های تور ارمنستان در تابستان بیشتر بخوانیم.

تابستان، برترین زمان تور ارمنستان

به دور از انصاف است اگر نگوییم که ارمنستان یک سرزمین چهارفصل است. درست است که در فصول سرد سال، هوای این سرزمین رو به سردی و برفی شدن می رود؛ اما جاذبه های تماشای و فستیوال های تماشایی این کشور تمامی ندارد.

اما تور ارمنستان در تابستان به دلیل آب وهوای مطلوب و دل چسب، برترین زمان سفر به این کشور را مهیا می نماید تا گردشگران با خیالی راحت به سرگرمی و گشت وگذار در این سرزمین بپردازند. هم زمان با فصل تابستان، جشنواره ها و فستیوال های گوناگونی برپا می گردد که بساط خوش گذرانی گردشگران را تکمیل می نماید.

بعلاوه این فصل زمان مناسبی برای سرگرمیات آبی است. گردشگران می توانند به مکان های سرگرمیی یا طبیعی ارمنستان بروند و در زیر نور خورشید درخشان از آب بازی لذت ببرند.

لذت بردن از دریاچه سوان

بی شک یکی از لذت های تور ارمنستان که برای هر گردشگری خلق می گردد؛ رفتن به دریاچه چشم نواز سوان است. آب روان و خنک آن در تابستان جانتان را تازه می نماید. در این دریاچه می توانید در آب های خنک شنا کنید، در ساحل آفتاب بگیرید، جت اسکی و موج سواری را امتحان کنید یا در امتداد دریاچه، سوار بر قایق برانید و از منظره ها مشرف به کوه های مرتفع لذت ببرید.

در سال های اخیر، جشنواره های بین المللی موسیقی زیادی در نزدیکی دریاچه سوان برگزار شده است تا گردشگران سوروسات سرگرمیات خود را تکمیل نمایند.

نمایی زیبا از دریاچه سوان

ماجراجویی در پارک Yell Extreme

یکی از برترین مکان ها برای بازدید در ارمنستان در فصل تابستان، پارک Yell Extreme است. این پارک بی نظیر در دهکده ینوکاوان در ساتان تاووش واقع شده است که تقریباً در 140 کیلومتری ایروان واقع شده است.

این پارک بسیار مجهز می باشد و برای استراحت گردشگران، مکان هایی در نظر گرفته شده است که بتوانند ساعاتی را به استراحت بگذرانند.

امکانات سرگرمیی پارک Yell Extreme ارمنستان

مهیج ترین قسمت این پارک، مربوط به زیپ لاینی است که 5 لاین (خط) با طول 135 تا 750 متر دارد. در این قسمت آدرنالین خون گردشگران در بی نهایت ترین حالت خود قرار می گیرد.

از دیگر امکانات سرگرمیی این پارک می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • دوچرخه سواری در کوه
  • اسب سواری
  • پاراگلایدر
  • سنگ نوردی
  • پینت بال

پیاده روی در ارتفاعات

اگر جاذبه های توریستی، تاریخی و سرگرمیی ارمنستان را فاکتور بگیریم؛ ارمنستان مکان رؤیایی برای طبیعت دوستان است. این سرزمین دارای منظره ها خیره نماینده کوهستانی، طبیعتی رؤیایی و مناطقی خوش آب وهوا است. همین عامل، این مکان را برای طبیعت گردی ایده آل می سازد.

ارتفاعات متعدد ارمنستان، مسیرهای بی شماری را برای پیاده روی در مکان های طبیعی و تاریخی فراهم می سازد. دریاچه ها، دهکده ها و قلعه های هم جوار در کوهستان ها، فرصتی عالی برای پیاده روی و لذت بردن از طبیعتی بکر و هوای تازه فراهم می نماید.

فستیوال های تابستانی

هرساله تعداد زیادی فستیوال و رویدادهای تابستانی در ارمنستان برگزار می گردد. با برگزاری این جشنواره ها گردشگران زیادی از نقاط گوناگون دنیا به سمت این سرزمین روانه می شوند و هیجان این رویدادها را صدچندان می نمایند.

محبوب ترین جشن سنتی ارمنی ها Vardavar یا جشنواره آب است که از صبح خیلی زود آغاز شده که تا نیمه شب ادامه می یابد و شرکت نمایندگان بی وقفه به روی یکدیگر آب می پاشند. در این جشن پر هیجان، کوچک و عظیم سال شرکت می نمایند تا حسابی گرمای تابستان را به دست طبیعت بسپارند.

فستیوال آب بازی در ارمنستان

جشنواره BBQ هم که معمولاً در ماه آگوست برگزار می گردد؛ هواداران زیادی دارد. این جشنواره یکی از برترین رویدادهای غذا است که افراد بسیاری هنر آشپزی خود را در معرض تماشا و چشیدن مردم قرار می دهند.

تزریق واکسن کرونا در ارمنستان

این روزها یکی از مهم ترین دلایل سفر گردشگران به اقصی نقاط دنیا شاید دریافت سریع تر واکسن کرونا باشد. به ویژه برای ایرانی هایی که کندی واکسیناسیون داخلی آن ها را نگران نموده و ترجیح می دهند هرچه سریع تر تزریق واکسن کرونا را انجام دهند.

طبق قانون اعلام شده کشور ارمنستان، گردشگرانی که وارد این کشور می شوند، می توانند به صورت رایگان واکسن کرونا دریافت نمایند. واکسیناسیون این کشور مستقیما زیر نظر وزارت بهداشت ارمنستان فعالیت دارد و افراد برای دریافت واکسن تنها ضروری است که پاسپورت همراه داشته باشند.

ازجمله واکسن هایی که دولت ارمنستان برای واکسیناسیون گردشگران در نظر دارد، شامل آسترازنکا، سینوفارم و اسپوتنیک وی می باشد که گردشگران بدون احتیاج به ثبت نام و به صورت رایگان، واکسن را دریافت خواهند کرد.

افرادی که قصد دریافت واکسن کرونا را دارند، می توانند با خرید تور ارمنستان به این کشور سفر نموده و واکسیناسیون خود را انجام دهند.

بیشتر بخوانید:

آیا تور واکسن کرونا ارمنستان حقیقت دارد؟

5 فستیوال پرطرفدار در ارمنستان

آشنایی با قلعه های ارمنستان

لذیذترین دسرهای ارمنی که در سفر به ارمنستان باید بچشید

اطلاعات تازه درباره تور واکسن کرونا ارمنستان برای گردشگران ایرانی

آیا تور واکسن کرونا ارمنستان حقیقت دارد؟

آشنایی با قلعه های ارمنستان

در تور 3 شب و 4 روز ارمنستان از چه جاذبه هایی بازدید کنیم؟

افتخارات آژانس هواپیمایی خبرنگاران

چه ایرلاین هایی از تهران به کانادا پرواز دارند؟

با 10 غذای محبوب در ژاپن آشنا شوید

حمل کدام وسایل در پرواز ممنوع است؟

10 هتل لوکس ایران که باید در آنها اقامت کرد

منبع: ستاره ونک
انتشار: 8 مرداد 1400 بروزرسانی: 8 مرداد 1400 گردآورنده: andishemag.ir شناسه مطلب: 1767

به "ارمنستان در تابستان؛ یک تیر و چند نشان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارمنستان در تابستان؛ یک تیر و چند نشان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید