عزم ایران و فرانسه بر تقویت امنیت و چند جانبه گرایی

به گزارش مجله اندیشه، سفیر ایران در فرانسه گفت: دو کشور به رغم تفاوت های فکری بر عزم خود مبنی بر سعی بیشتر در جهت تقویت مبانی صلح و امنیت و ثبات و چند جانبه گرایی تاکید ورزیدند.

عزم ایران و فرانسه بر تقویت امنیت و چند جانبه گرایی

به گزارش ، بهرام قاسمی سفیر جمهوری اسلامی ایران در فرانسه در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: ایران و فرانسه بر عزم خود مبنی بر سعی بیشتر در جهت تقویت مبانی صلح و امنیت و ثبات و چند جانبه گرایی تاکید ورزیدند.

بهرام قاسمی روز سه شنبه در این توییت اضافه نمود: فرارسیدن سال جدید میلادی را به ملت بزرگ فرانسه تبریک می گویم.

قاسمی گفت: سال 2019 در حالی به سرانجام رسید که، چون همواره تاریخ آکنده از اخبار و تحولات خوش و ناخوشایند، امیدآفرین و یاس آور بود. امید بدان داریم که در سال 2020 دنیا شاهد اخبار و رویداد های خوشایند و گوارا برای همه مردم دنیا باشد.

وی تاکید نمود: همگان می دانند و دریافته اند که دنیای تک قطبی و یا یکجانبه گرا که تنها هدف آن اعمال حاکمیت زورمدارانه یک قدرت در دنیا است، دنیای مبتنی بر جنگ، تنش و خونریزی است. در سال پیش رو، باید همگان و هر کس به سهم خود برای تحقق دنیای با ثبات، امن و آکنده از دوستی و برابری و عدالت کوشش نمایند.

سفیر ایران در فرانسه توضیح داد: در سالی که گذشت بخصوص در نیمه دوم آن، روابط ایران و فرانسه از سطح و صندلی مناسب تری به رغم کوشش های بدخواهان روابط دو کشور برخوردار گشت. تماس های متعدد، تبادل پیغام ها و ملاقات های مقام های عالیه دو کشور و تعمیق و آنالیز موضوعات مورد توجه به ویژه در تبادل نظر های میان رییسان جمهوری دو کشور فصل نوینی از درک و فهم متقابل و مشترک را میان دو دولت بنا نهاد.

قاسمی خاطر نشان کرد: دو کشور به رغم تفاوت های فکری و دیدگاه های متفاوت و با ویژگی های خاص جغرافیایی و تاریخی خود، چگونگی کوشش به منظور دست یابی به آرمان های مورد احتیاج جامعه دنیای امروز را به بحث گذاردند و بر عزم خود مبنی بر سعی بیشتر در جهت تقویت مبانی صلح و امنیت و ثبات و چند جانبه گرایی تاکید ورزیدند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 3 اسفند 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: andishemag.ir شناسه مطلب: 691

به "عزم ایران و فرانسه بر تقویت امنیت و چند جانبه گرایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عزم ایران و فرانسه بر تقویت امنیت و چند جانبه گرایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید