عبدالله: عزل و نصب های جدید دولت خجالت آور است

به گزارش مجله اندیشه، رئیس اجرائی دولت وحدت ملی در واکنش به عزل و نصب های جدید اشرف غنی گفت که این تقرری ها جنبه سیاسی داشته و خجالت آور است.

عبدالله: عزل و نصب های جدید دولت خجالت آور است

به گزارش ، عبدالله عبدالله، رئیس اجرائی دولت وحدت ملی در واکنش به عزل و نصب های جدید اشرف غنی گفت که این تقرری ها جنبه سیاسی داشته و خجالت آور است.

عبدالله امروز دوشنبه (6 جوزا/ خرداد) در نشست شورای وزیران از عزل و نصب های جدید رهبری حکومت سخت انتقاد کرد و گفت که جلو این گونه اقدامات کمپاینی باید گرفته گردد.

وی عزل و نصب های جدید در سطح وزیران را تصیم سیاسی خواند و گفت: طی چهار ماه عمر باقی مانده حکومت وحدت ملی، وزیر جدیدالتقرر نمی تواند حتی با اداره خود آشنایی پیدا کند؛ چطور ما از آنها انتظار ارائه خدمات به مردم را داشته باشیم.

لازم به ذکر است که در یک هفته گذشته، شماری از مقامات دولتی افغانستان برکنار و افراد جدید از سوی اشرف غنی به جای آنها معرفی شده است.

رئیس اجرائی دولت افغانستان بیان داشت که این تقرری ها بدون مشورت با او انجام شده شده و وزیران برکنار شده نیز عزلشان را به وسیله شبکه های اجتماعی باخبر شده اند. وی اضافه نمود: روش کاری و انسانی چنین حکم نمی کند و من منحیث رئیس اجرایی از چنین اجراآتی خجالت می کشم.

وی گفت: وزیرانی که با ما کار نموده و تجربه به دست آورده اند حق دارند که مورد چنین قضاوتی قرار نگیرند و ما باید روش کاری و انسانی را در نظر گرفته و حداقل قبل از برکناری با آنها صحبت داشته باشیم.

رئیس اجرایی بر محدود شدن صلاحیت های رئیس جمهور بعد از اول جوزا/ خرداد نیز تاکیده کرد و گفت: طرز رفتار حکومت بعد از اول جوزا/ خرداد باید متفاوت باشد و نباید از امکانات دولتی در کمپاین انتخاباتی استفاده گردد.

پیش از این، اعضای شورای نامزدان انتخابات ریاست جمهوری نیز دوره کاری حکومت وحدت ملی را مطابق با قانون اساسی کشور انتها یافته دانسته و خواهان ایجاد حکومت سرپرست شده اند. آنها همچنین از آنچه که سوء استفاده از امکانات دولتی برای کمپاین انتخاباتی خوانده اند انتقاد نموده اند.

رئیس اجرائی دولت افغانستان نیز از موضع نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری حمایت و اعلام نموده که باید به تشویش های نامزدان انتخابات ریاست جمهوری توجه جدی گردد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 5 مرداد 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: andishemag.ir شناسه مطلب: 206

به "عبدالله: عزل و نصب های جدید دولت خجالت آور است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عبدالله: عزل و نصب های جدید دولت خجالت آور است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید