هزینه سفر به ترکیه: ترکیه: ما قوی شویم یعنی ناتو قوی شده است

به گزارش مجله اندیشه، به گزارش خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک، خلوصی آکار وزیر دفاع ترکیه امروز شنبه بیان کرد که این کشور فرایند خرید جنگنده های اف-16 (F-16) را از آمریکا شروع نموده است.

هزینه سفر به ترکیه: ترکیه: ما قوی شویم یعنی ناتو قوی شده است

بهترین تجربه سفر را با هزینه سفر به ترکیه در خاطراتتان ثبت کنید. از استانبول زیبا تا آنتالیا رویایی و بالون سواری در شهرهای ترکیه تا کلی تفریح دیگر در انتظار شماست، خاطراتی از مردم مهمانواز ترکیه که همیشه در ذهن شما خواهد ماند.

وزارت دفاع ترکیه به نقل از وی اعلام نمود: کارهای فنی جهت تامین اف-16 ها شروع شد. ما بر این فرایند نظارت می کنیم. تقویت ترکیه به معنی قدرتمند شدن ناتو نیز است.

پیشتر رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه تاکید نموده بود که آنکارا به زودی هزینه 1.4 میلیارد دلاری که برای خرید جنگنده های اف -35 از آمریکا پرداخت نموده بود را پس خواهد گرفت.

اردوغان بعلاوه با اشاره به اینکه اکنون وزرای دفاع ترکیه و آمریکا درباره این موضوع در حال رایزنی هستند، اضافه کرد: گمان کنم در این پفراینده به پیشرفت هایی دست خواهیم یافت. البته درباره این موضوع با جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در نشست گروه بیست در رم (ایتالیا) تبادل نظر و رایزنی خواهم کرد.

این در حالی است که پیشتر اسماعیل دمیر رئیس صنایع دفاعی ترکیه گفته بود که این کشور در صورت توقف فروش جنگنده های اف-16 از سوی آمریکا، می تواند جنگنده های سوخو-35 و سوخو-57 از روسیه خریداری کند.

وی در همین رابطه اعلام نمود: اگر فرآیند (خرید و ارتقاء اف-16) نتیجه ای نداشته باشد، ترکیه بدون جایگزین باقی نخواهد ماند. در صورت لزوم، موضوع (خرید) 35-Su و 57-Su را می توان در هر زمان بیان کرد. صنعت ما برای اطمینان از امنیت مان همه کار خواهد نمود و اگر به چیز اضافی احتیاج باشد، همواره می توانیم راهی برای خروج پیدا کنیم.

اردوغان پس از چند ماه کشمکش میان آنکارا و واشنگتن بر سر پروژه فراوری مشترک جنگنده های اف-35 که نهایتا منجر به کنار گذاشته شدن ترکیه از این پروژه مشترک شد، گفت که واشنگتن به وی پیشنهاد داده تا از مبلغ پرداختی بابت سرمایه گذاری مشترک در فراوری این جنگنده ها، برای خرید جنگنده های اف-16 از ایالات متحده استفاده کند، مطلبی که بعدا به وسیله آمریکا رد شد.

بر اساس قرارداد اولیه میان دو طرف، قرار بود آمریکا بیش از 100 ففرایند جنگنده اف-35 را بابت سرمایه گذاری ترکیه در پروژه فراوری این جنگنده، به آنکارا تحویل دهد که پس از اقدام آنکارا برای خرید سامانه موشکی اس-400 از روسیه، واشنگتن نسبت به کنار گذاشتن آنکارا از این پروژه اقدام کرد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 21 آبان 1400 بروزرسانی: 21 آبان 1400 گردآورنده: andishemag.ir شناسه مطلب: 1890

به "هزینه سفر به ترکیه: ترکیه: ما قوی شویم یعنی ناتو قوی شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هزینه سفر به ترکیه: ترکیه: ما قوی شویم یعنی ناتو قوی شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید