طرز تهیه شیرینی کشمشی با روغن جامد مثل قنادی و نان فانتزی

به گزارش مجله اندیشه، شیرینی کشمشی برترین انتخاب برای یک خانواده ایرانی است چراکه از نظر عطر و طعم و قدمت بین دیگر شیرینی ها حرف اول را می زند. در ویترین شیرینی فروشی قیمتش هم نسبت به دیگر شیرینی ها مناسبت تر است و همه افراد توان خرید آن را دارند. دستور تهیه شیرینی کشمشی ساده خانگی را قبلا گفته ایم حال نوبت به طرز تهیه شیرینی کشمشی با روغن جامد می رسد که تهیه آن هم بسیار ساده است.

طرز تهیه شیرینی کشمشی با روغن جامد مثل قنادی و نان فانتزی

مواد اولیه برای تهیه شیرینی کشمشی با روغن جامد

  • پودر قند 200 گرم
  • آرد 160 گرم
  • بیکینگ پودر یک قاشق چای خوری
  • تخم مرغ دو عدد
  • روغن جامد سه قاشق غذاخوری
  • کشمش یک پیمانه سرخالی
  • وانیل نصف قاشق چای خوری

طرز تهیه شیرینی کشمشی با روغن جامد

1. پودر قند، روغن جامد و مایع را با یکدیگر مخلوط کنید

در اولین مرحله از طرز تهیه شیرینی کشمشی با روغن جامد احتیاج است قبل از پیش بردن مراحل پخت، تمامی مواد را از یخچال بیرون بیاورید تا به دمای محیط برسند. یک کاسه مناسب انتخاب کنید و پودر قند را در آن الک کنید. در ادامه روغن جامد و روغن مایع را هم درون کاسه بریزید و خوب با یکدیگر مخلوط کنید. دقت داشته باشید که برای جلوگیری از پخش شدن پودر قند ابتدا تمامی مواد را با قاشق هم بزنید و سپس از هم زن بهره ببرید. مواد را باید آن قدر بزنید تا به رنگ کرمی دربیاید. شیرینی نارگیلی با پیمانه لیوان یکی دیگر از شیرینی های ساده است که در منزل می توانید آن را امتحان کنید.

2. تخم مرغ را اضافه کنید

در دومین مرحله از طرز تهیه شیرینی کشمشی با روغن جامد نوبت به اضافه کردن تخم مرغ ها می رسد. بافت و حالت مواد برای اضافه کردن تخم مرغ ها کامل باید خامه ای باشد. بعد از آن که تخم مرغ اول را به مواد اضافه کردید آن را با قاشق هم بزنید. دقت داشته باشید که در این مرحله برای مخلوط کردن مواد با تخم مرغ از هم زن استفاده نکنید. بعد از آن که تخم مرغ کامل در مواد حل و ترکیب شد، تخم مرغ دوم را اضافه نموده و مجدد با قاشق خوب هم بزنید. اگر از عطر و طعم گردو در شیرینی ها خوشتان می آید حتما طعم کوکی گردویی را هم می پسندید.

3. وانیل و آرد را اضافه کنید

در سومن مرحله از طرز تهیه شیرینی کشمشی با روغن جامد ، بعد از ترکیب شدن کامل تخم مرغ ها با مواد باید وانیل را اضافه نموده و مجدد با قاشق هم بزنید. حال آرد را الک کنید و در سه مرحله به مواد اضافه کنید. هربار بعد از اضافه کردن آرد، مواد را در یک جهت و به صورت دورانی هم بزنید تا شیرینی ترد و لطیفی داشته باشید. برای روزهای عید می توانید طرز تهیه شیرینی کشمشی با آموزش مرحله به مرحله آن را در کتاب کاله بخوانید.

4. کشمش را اضافه کنید

در چهارمین مرحله از طرز تهیه شیرینی کشمشی با روغن جامد باید کشمش ها را به مواد اضافه نموده و به آرامی هم بزنید. کشمش ها را حتما از قبل خوب بشویید و داخل آبکش بریزید تا خوب خشک شوند. برای یک دست پخش شدن کشمش ها در مایه شیرینی می توانید آن ها را با یک قاشق آرد مخلوط نموده و سپس اضافه کنید. کوکی کشمشی ترد و خوشمزه را هم حتما امتحان کنید که مزه آن دست کمی از شیرینی کشمشی ندارد.

5. فر و سینی فر را آماده کنید

در ادامه طرز تهیه شیرینی کشمشی با روغن جامد به سراغ فر بروید و آن را با دمای 150 درجه سانتی گراد روشن کنید. در ادامه داخل سینی فر کاغذ روغنی بیاندازید. حال یک لیوان برداشته و داخل آن قیف مخصوص شیرینی بدون ماسوره بگذارید. قیف را با مایه شیرینی کشمشی پر کنید و با فاصله از هم آن ها را روی کاغذ بریزد. از قاشق هم برای ریختن مایه شیرینی کشمشی روی کاغذ روغنی می توانید بهره ببرید.

6. سینی را داخل فر بگذارید

در آخرین مرحله از طرز تهیه شیرینی کشمشی، سینی را داخل فر از قبل گرم گرم شده با دمای 150 درجه سانتی گراد بگذارید تا در هشت دقیقه شیرینی های خوشمزه تان آماده گردد. فقط برای آن که شیرینی هایتان ظاهری زیباتر به خود بگیرند و ترک دار شوند قبل از گذاشتن در فر، روی آن ها کمی پودر قند بپاشید. هر زمان که لبه های شیرینی تان طلایی شد می توانید فر را خاموش کنید. چند دقیقه زمان دهید تا شیرینی ها خنک شوند تا به راحتی بتوانید از کاغذ روغنی جدایشان کنید. شیرینی ها را در ظرف مخصوص سرو بچینید و روی آن ها را با خلال پسته یا گل محمدی تزئین کنید.

نکات تکمیلی پخت شیرینی کشمشی

طرز تهیه شیرینی کشمشی را ساده تر از آن چه که فکر می کنید می توان پیش برد اما برای داشتن شیرینی لطیف باید هنگام پخت نکاتی را رعایت کنید که در ادامه مطلب به آن ها خواهیم پرداخت.

علت هم زدن مواد شیرینی کشمشی با قاشق

در مرحله ای که تخم مرغ ها را دانه دانه به مایه شیرینی کشمشی اضافه می کنید باید آن را به آرامی و با قاشق هم بزنید تا شیرینی بیسکوییتی مانند و نرم داشته باشید. در صورت استفاده از هم زن در این مرحله شیرینی های کشمشی تان حالت کلوچه ای و بافتی سخت پیدا خواهند کرد.

استفاده از روغن جامد

در طرز تهیه شیرینی کشمشی، روغن جامد را به راحتی می توان جایگزین کره کرد. در طرز تهیه شیرینی کشمشی با روغن جامد حتما این دو نکته را در نظر داشته باشید:

  • 1. روغن جامد را قبل از استفاده بن ماری یا صاف کنید.
  • 2. آرد بیشتری در تهیه شیرینی به کار برده خواهد شد.

عطر و طعم بهتر شیرینی کشمشی

پیشنهاد ما به شما برای داشتن شیرینی خوش عطر و بو استفاده از گلاب و زعفران در مواد اولیه است. شما می توانید میزان کمی گلاب به همراه وانیل به مواد اضافه نموده و هم بزنید. در صورت نداشتن روغن جامد از کره هم می توانید بهره ببرید. استفاده از آن طعم و مزه بهتری به شیرینی خواهد داد. در صورت داشتن گردو، آن را خرد نموده و به همراه کشمش به مایه اضافه کنید تا علاوه بر شکل، طعم بهتری هم به خود بگیرد. در صورت استفاده از مارگارین به جای کره، شیرینی تان تَر و تُرد خواهد شد.

طرز تهیه شیرینی کشمشی رژیمی

یکی از شیرینی هایی که افراد داری روده تحریک پذیر و رژیم های خاص غذایی می توانند بخورند شیرینی کشمشی است چراکه می توان آن را با آرد بدون گلوتن و در تابه های دو طرفه رژیمی درست کرد. پس پیشنهاد ما به شما خواندن طرز تهیه شیرینی بدون گلوتن در کتاب کاله است.

نگه داری خمیر و شیرینی کشمشی

اضافه های خمیر شیرینی را می توانید در یک پلاستیک زیپ دار تا سه ماه در فریزر نگه دارید. برای پخت آن تنها شب قبل در یخچال بگذارید و سپس بقیه مراحل را پیش ببرید. شیرینی کشمشی های اضافه را در یک ظرف دربسته بگذارید تا بتوانید آن را تا سه روز در دمای اتاق نگه دارید. اگر ظرف دربسته شیرینی را در یخچال بگذارید تا یک هفته امکان نگه داری آن را افزایش خواهید داد. در صورت زیاد درست کردن شیرینی، آن ها را باید در کیسه های پلاستیکی زیپ دار بگذارید و تا سه ماه در فریزر قرار دهید. برای سرو شان آن ها را باید در سینی فر بگذارید و با حرارت 200 درجه سانتی گراد به مدت 15 تا 10 دقیقه گرم شان کنید.

نحوه ترک خوردن شیرینی

به خاطر داشته باشید که ریختن پودر قند روی شیرینی ها قبل از پخت تنها راه چاره نیست. سینی فر را در طبقه بالایی بگذارید و دمای آن را بالا تنظیم کنید. سپس سینی فر را با شیرینی داخل آن گذاشته و حرارت را پایین بیاورید. حرارت بالا منجر به پخت قسمت رویی شیرینی و ترک خوردن آن خواهد شد.

کشمش

قبل از آن که کشمش را به مواد اضافه کنید احتیاج است که آن را خوب شسته و خشک کنید. سپس آن را با کمی آرد مخلوط کنید. این کار از ته نشین شدن کشمش در مایه و چسبیده شدن آن ها به کف سینی جلوگیری می نماید. از سویی قسمت های رویی و میانی شیرینی هم کشمش خواهد داشت که به زیبایی آن یاری خواهد نمود. اگر عطر و طعم کشمش را در شیرینی دوست ندارید می توانید شکلات های چیپسی نسوز را جایگزین آن کنید.

بافت شیرینی کشمشی با روغن جامد

هنگام اضافه کردن تخم مرغ ها به مواد نباید آن ها را بیشتر از یک دقیقه هم زد تا بافت تُردتَری داشته باشد. اگر بافتی شبیه کیک می خواهید پس مواد را به همراه تخم مرغ بیشتر هم بزنید. کوکی شکری ساده طعمی مشابه شیرینی کشمشی دارد حتما آن را امتحان کنید.

منبع: کتاب کاله
انتشار: 23 مهر 1402 بروزرسانی: 23 مهر 1402 گردآورنده: andishemag.ir شناسه مطلب: 2325

به "طرز تهیه شیرینی کشمشی با روغن جامد مثل قنادی و نان فانتزی" امتیاز دهید

1 کاربر به "طرز تهیه شیرینی کشمشی با روغن جامد مثل قنادی و نان فانتزی" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه شیرینی کشمشی با روغن جامد مثل قنادی و نان فانتزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید