طرح مرمت و احیای بازار فرش مشهد به شورای فنی میراث فرهنگی استان می رود

به گزارش مجله اندیشه، در جلسه ای با حضور مدیرکل میراث فرهنگی خراسان رضوی و شهردار منطقه ثامن مقرر شد طرح مرمت و احیای بازار فرش مشهد برای آنالیز و تصویب نهایی در شورای فنی میراث فرهنگی استان مطرح گردد.

طرح مرمت و احیای بازار فرش مشهد به شورای فنی میراث فرهنگی استان می رود

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی، ابوالفضل مکرمی فر در این باره گفت: در جلسه ای که به منظور هماهنگی برای مرمت و احیای بازار فرش مشهد برگزار گردید، گزینه های پیشنهادی مشاور طرح ارائه شد و با توجه به اجماعی که درباره طرح پیشنهادی وجود داشت مقرر شد این طرح در جلسه آینده شورای فنی میراث فرهنگی استان مورد بحث و آنالیز و تصویب نهایی قرار گیرد.

وی ادامه داد: جلسه شورای فنی میراث فرهنگی استان با حضور جمعی از اعضای شورای فنی میراث فرهنگی کشور برگزار خواهد شد.

مکرمی فر اضافه نمود: هم چنین مقرر شد شهرداری منطقه ثامن مشهد علاوه بر لوح فشرده ، نقشه ها و مدارک ارسالی مشاور را به اداره کل میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری استان تحویل دهد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی توضیح داد: هم چنین مقرر شد با توجه به این که شهرداری مقدمات انتخاب پیمانکاررا انجام می دهد میراث فرهنگی پیمانکاران مورد تائید را براساس تجارب پروژه های قبلی برای قرار دریافت در فرآیند انتخاب پیمانکار به شهرداری معرفی کند.

بازار فرش در امتداد بازار بزرگ مشهد بوده که در روند تاریخی خود از صندلی مهمی در نظام اجتماعی و مالی بر خوردار بوده ارتباط دهنده عناصر مهم کالبدی - فعالیتی شهر با حرم مطهر است.

اثر تاریخی بازارفرش در سال 1384 به شماره 13499 در فهرست میراث ملی به ثبت رسیده است.

منبع: میراث آریا
انتشار: 15 مهر 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: andishemag.ir شناسه مطلب: 321

به "طرح مرمت و احیای بازار فرش مشهد به شورای فنی میراث فرهنگی استان می رود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرح مرمت و احیای بازار فرش مشهد به شورای فنی میراث فرهنگی استان می رود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید