جاذبه های گردشگری بندرعباس

به گزارش مجله اندیشه، در بازدید از جاذبه های گردشگری بندرعباس از چشمه آبگرم گنو غافل نشوید!

امروز قصد داریم چند مورد از جاذبه های گردشگری بندرعباس شگفت انگیز را که از چشم بسیاری از مسافران دور می ماند مورد آنالیز قرار دهیم. هر کدام از این جاذبه های گردشگری بندرعباس از ارزش خاصی برخوردار هستند. در شناخت جاذبه های بندرعباس با ما همراه باشید. بلیط هواپیما را مقرون به صرفه بخرید.

جاذبه های گردشگری بندرعباس

چشمه آبگرم گنو در ضلع جنوبی کوه گنو واقع شده است این چشمه به طور کلی در شمال شرقی بندرعباس قرار گرفته است و حدود 30 کیلومتر از این شهر فاصله دارد. البته طی کردن این فاصله برای بازدید ارزشش را دارد. چشمه گنو و بخش های اطراف آن منطقه ای بسیار مناسب برای سرگرمی خانواده ها است. این منطقه به دلیل اینکه در میان کوه ها قرار گرفته است، دارای آب و هوای بسیار معتدل تری نسبت به بندرعباس است. کوه گنو دارای ارتفاع 3000متری است، و این موضوع مانع از عبور بخارهای آب دریا می گردد در واقع چنین مساله سبب شرجی بودن جنوب کشور می گردد.

آبگرم گنو حاوی هیدروژن و کلر است و دمای آب در این چشمه هم بالا است و این موضوع سبب شده که گیاهان و حیوانات بتوانند به راحتی در آن زندگی نمایند. بلیط تهران استانبول

آنالیز مشهورترین جاذبه های بندرعباس

عمارت کلاه فرنگی در قسمت مرکزی شهر بندرعباس واقع شده است و در گذشته محلی برای تجارت های داخلی و خارجی و به نوعی گمرک محسوب می شده است. عمارت گلاه فرنگی به شکل بسیار منحصربفردی ساخته شده است و دارای معماری اروپایی است. بلیط هواپیما تهران آنتالیا

عمارت کلاه فرنگی بندرعباس در اطراف اسکله قدیمی بندرعباس و در بلوار طالقانی واقع شده است. این مکان از مهم ترین جاذبه های گردشگری بندرعباس به تعداد می رود و بازدید از آن برای تمامی مسافران یک ضرورت محسوب می گردد.

یکی از منطقه ها بسیار زیبا که در فاصله نزدیکی به این عمارت واقع شده است، مشهور به حمام گله داری است. این حمام در زمان گذشته یک حمام عمومی به تعداد می رفت. این حمام تنها حمام قدیمی بندرعباس است که تا به امروز به جای مانده است.. حمام گله داری در قرن 13 ساخته شده و امروزه آن را به موزه مردم شناسی تبدیل نموده اند و هر ساله بسیاری از افراد برای بازدید از آن مشتاق هستند. در زمان قاجار، این حمام از سوی مسجد گله داری وقف شده است.

این حمام دو بار بازسازی شد. بستر این حمام از خاک رس است و قابلیت نفوذ پذیری آن به دلیل اشباع از آب دریا بسیار زیاد است. معماری این حمام بسیار ویژه است و دارای 5 سقف کوچک و عظیم است که هر یک به شکل ویژه ای طراحی شده اند.

معرفی قدیمی ترین جاذبه های بندرعباس

محله باستانی و تاریخی سورو در بخش غرب شهر بندرعباس واقع شده است. این محله در کتاب های تاریخی بارها تکرار شده است. محله قدیمی سورو در گذشته دارای نخلستان های بسیار وسیعی بوده است.

در این محله سکه های مختلفی از دوران ساسانی، صفویه و قاجاریه به جا مانده است. این سکه ها امروزه در موزه مشهور بندر عباس نگه داری می شوند و مورد آنالیز محققان قرار می گیرند. محققان پس از آنالیز بر روی این سکه ها حدس زده اند که پادشاهان هرمز ضراب خانه داشتند و علاوه بر سکه های باارزش، مسکوکات طلا هم ضرب می کردند.

بازدید از این منطقه قطعا شما را در فکر فرو خواهد برد. جاذبه های گردشگری بندرعباس با سلیقه بسیاری از افراد سازگار است. بلیط هواپیما تهران مشهد

دیگر جاذبه های گردشگری بندرعباس

موزه مردم شناسی بندرعباس یکی از عظیمترین موزه های مردم شناسی در جنوب کشور است که در محوطه سرگرمیی برکه های باران ساخته شده است. این موزه 3 طبقه دارد . بخش اصلی این موزه در اسفند سال 1386 افتتاح شده است. معماری این موزه یکی از ارزشمندترین معماری های ترکیبی در جنوب ایران به تعداد می رود و برگرفته از معماری سنتی هرمزگان ریشه است. در ساخت این بنا ارزش های هنری به دقت حفظ شده است. هر کدام از جاذبه های گردشگری بندرعباس ارزش مخصوص به خود دارند. خرید بلیط هواپیما

مباحث تکمیلی جاذبه های توریستی بندرعباس

با توجه به اهمیت ویژه موزه مذکور در بخش قبل می خواهیم از ویژگی های منحصربفرد آن سخن بگوییم. طبقه همکف موزه دارای نمایشگاه چند منظوره و کتابخانه های مجزایی است. طبقه دوم آن که به بخش مردم شناسی مشهور است شامل بازار سنتی می گردد که برای بانوان بسیار مجذوب کننده خواهد بود. در طبقه سوم بخش باستان شناسی واقع شده است که تاکید بر تاریخ کهن جنوب کشور دارد.

بازدید از زیباترین جاذبه های گردشگری بندرعباس به نوعی سبب می گردد که دید افراد به مسایل تاریخی وسیع تر گردد. مجله گردشگری خبرنگاران

منبع: مجله دور و نزدیک
انتشار: 13 شهریور 1400 بروزرسانی: 13 شهریور 1400 گردآورنده: andishemag.ir شناسه مطلب: 1812

به "جاذبه های گردشگری بندرعباس" امتیاز دهید

1 کاربر به "جاذبه های گردشگری بندرعباس" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جاذبه های گردشگری بندرعباس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید