شهروندان آلمانی واکسن ترکیبی تزریق نمایند

به گزارش مجله اندیشه، کمیسیون واکسیناسیون آلمان به شهروندان و ساکنان این کشور توصیه کرد تا برای کسب مصونیت بیشتر در برابر گونه دلتا، از ترکیب واکسن آسترازنکا و یک واکسن حامل آران ای پیغام رسان استفاده نمایند.

شهروندان آلمانی واکسن ترکیبی تزریق نمایند

با تور آلمان ارزان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ آلمان دیدن کنید.

به گزارش خبرنگاران، کمیسیون واکسیناسیون آلمان (ستیکو) به شهروندان و ساکنان این کشور توصیه کرد تا برای کسب مصونیت بیشتر در برابر گونه دلتا، از ترکیب واکسن آسترازنکا و یک واکسن حامل آران ای پیغام رسان (فایزر و مدرنا) استفاده نمایند.

مقامات در حال کوشش برای افزایش سرعت و اثربخشی واکسن ها با توسعه نوع بسیار عفونی دلتا هستند. آلمان به همه افرادی که اولین بار واکسن آسترازنکا را دریافت می نمایند توصیه می نماید که برای واکسن دوم خود به نوع دیگری از واکسن ها مراجعه نمایند.

ینس اشپان، وزیر بهداشت آلمان پس از صدور پیش نویس توصیه به وسیله کمیته واکسیناسیون این کشور، روز آدینه با همکاران خود از 16 استان آلمان مشورت کرد.

کمیسیون واکسیناسیون آلمان در بیانیه ای گفت: طبق نتایج مطالعه فعلی، پاسخ ایمنی از مخلوط آسترازنکا با واکسن های حامل آران ای پیغام رسان به طور قابل توجهی برتر از دو دز آسترازنکا است.

به گفته کارشناسان، پس از دریافت دز اول، دز دوم باید 4 هفته بعد تزریق گردد؛ این فاصله بسیار کمتر از 9 تا 12 هفته ای است که کمیته های واکسیناسیون برای فاصله بین دو دز آسترازنکا توصیه می نمایند.

آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان 66 ساله آلمان که دز اول واکسن خود را آسترازنکا دریافت نموده بود، برای دز دوم از واکسن مدرنا استفاده کرد.

سخنگوی وی گفت، این یک کوشش آگاهانه برای تشویق مردم است که اگر به آنها توصیه می گردد واکسن ترکیبی تزریق نمایند نترسند.

این کمیته که با نام اختصاری STIKO (ستیکو) شناخته می گردد ، جزئیاتی را در خصوص اینکه نتیجه گیری آن براساس چه مطالعاتی اجرا شده بیان نکرد. مرکز کنترل بیماری آلمان اشاره نمود که این یک پیش نویس است و یک توصیه نهایی با جزئیات بیشتر و منابع آن صورت خواهد گرفت.

محققان گفته اند، مخلوط کردن واکسن ها احتمالاً بی خطر و موثر است، اما هنوز اطلاعات لازم را برای اطمینان از این توصیه جمع آوری می نمایند.

منبع: فارس

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 3 مرداد 1400 بروزرسانی: 3 مرداد 1400 گردآورنده: andishemag.ir شناسه مطلب: 1757

به "شهروندان آلمانی واکسن ترکیبی تزریق نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شهروندان آلمانی واکسن ترکیبی تزریق نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید