سند برآورد نیروی انسانی مناطق آمایشی علوم پزشکی نهایی می گردد

به گزارش مجله اندیشه، برش منطقه ای سند برآورد نیروی انسانی کشوری در حوزه علوم پزشکی به زودی نهایی خواهد شد و مناطق آمایشی بر مبنای آن می توانند آموزش خود را گسترش دهند.

سند برآورد نیروی انسانی مناطق آمایشی علوم پزشکی نهایی می گردد

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، محمدباقر لاریجانی معاون آموزشی وزارت بهداشت در نشست مجازی معاونین آموزشی دانشگاه های علوم پزشکی گفت: تربیت نیروی انسانی در برنامه تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی شکل منظمی گرفته و معین شده تا 10 سال آینده چه تعداد نیرو در حوزه علوم پزشکی مورد احتیاج است.

لاریجانی گفت: برای برآورد نیروی انسانی در هریک از رشته ها نشست های متعدد برگزار و پروژه های متعددی اجرا شده است. بسیاری از این محاسبات در شورای گسترش تصویب شده و تکلیف تمامی رشته ها تا خاتمه سال معین خواهد شد.

معاون آموزشی وزارت بهداشت با بیان اینکه حرکت وسیعی در آموزش علوم پزشکی برای محاسبات نیروی انسانی اجرا شده گفت: 24 آبان ماه امسال نشستی در کرمان با حضور روسای کلان مناطق آمایشی برگزار می گردد و برش منطقه ای محاسبات نیروی انسانی نهایی خواهد شد.

وی افزود: در واقع این محاسبات منجر به موافقت های اصولی شورای گسترش می گردد که به مناطق آمایشی اجازه می دهد گسترش های علوم پزشکی را بر اساس این توافق صورت دهد.

لاریجانی گفت: بعضی از مناطق این توافق نامه ها را با دانشگاه ها و دانشکده های زیرمجموعه خود نیز تنظیم نموده اند. انتظار این است که تا 24 آبان سند مناطق آمایشی تنظیم گردد و این برنامه ریزی ها تا سطوح خرد در دانشگاه ها مثل دانشکده ها و گروه های آموزشی نیز صورت پذیرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 27 آذر 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: andishemag.ir شناسه مطلب: 521

به "سند برآورد نیروی انسانی مناطق آمایشی علوم پزشکی نهایی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سند برآورد نیروی انسانی مناطق آمایشی علوم پزشکی نهایی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید