روحانی: وام یک میلیون تومانی به یارانه بگیران قرض الحسنه شد ، یک پرداخت هم برای ماه رمضان انجام می گردد

به گزارش مجله اندیشه، حسن روحانی گفت: وام یک میلیون تومانی مثل قبل نیست و 12 درصد سود آن را دولت پرداخت می نماید و این وام قرض الحسنه شده است.

روحانی: وام یک میلیون تومانی به یارانه بگیران قرض الحسنه شد ، یک پرداخت هم برای ماه رمضان انجام می گردد

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، حسن روحانی رئیس جمهور صبح امروز در جلسه مالی دولت، گفت: یک بحث محدودیت هایی است که تحت عنوان فاصله اجتماعی و فاصله هوشمند باید انجام گردد که به تدریج و منظم به اطلاع مردم می رسد که مجازند چه اقداماتی را انجام دهند، چه کسب و کار هایی می توانند فعالیت نمایند یا نمی توانند فعال باشند، بخش های آموزشی همچنان نمی توانند فعالیت نمایند، بحث حمل و نقل و بحث هایی که شرح داده می گردد.

* جزئیات بسته 100 هزار میلیارد تومانی

رئیس جمهور توضیح داد: بسته 100 هزار میلیارد تومانی را در این رابطه مدنظر قرار دادیم که از این بسته 100 هزار میلیارد تومانی، 25 هزار میلیارد مربوط به بخش درمان، دارو و تجهیزات پزشکی و بخشی هم مربوط به صندوق بیمه بیکاری می گردد. این بخش، یاری بلاعوضی است که توسط دولت برای مسائل کرونا پرداخت می گردد.

روحانی خاطر نشان کرد: یک بسته 75 هزار میلیارد تومانی هم است که به صورت تسهیلات به عموم مردم و یارانه بگیران یا به کسب و کار هایی که قبلا اعلام شده در 10 رسته ای که در این ایام تحت فشار بیشتری قرار گرفتند، پرداخت می گردد که حدود 52 هزار میلیارد تومان است. قرار بود23 میلیارد هزار تومان دیگر هم قرار بود به یارانه بگیران با سود 12 درصد بدهیم.

* وام یک میلیون تومانی به یارانه بگیران قرض الحسنه شد

وی با اشاره به اینکه بخشی از جلسه امروز بحث شد که چگونه وام یک میلیون تومانی را فرض الحسنه کنیم، ادامه داد: وام یک میلیون تومانی مثل قبل نیست و 12 درصد سود آن را دولت پرداخت می نماید و این وام قرض الحسنه شده است. کوشش می کنیم تا قبل از ماه رمضان این پول را پرداخت کنیم و از تیرماه به تدریج از یارانه خانوار کم می کنیم.

رئیس جمهور اضافه کرد: همه کوشش ما این است که بتوانیم قبل از روز اول ماه رمضان این یک میلیون تومان در حساب همه یارانه بگیران واریز گردد و آن ها بتوانند باز آن استفاده نمایند.

روحانی با اشاره به اینکه طی چهارچوبی به مردم اطلاع داده می گردد، آن هایی که مایل هستند از این وام قرض الحسنه استفاده نمایند و باید به وسیله پیامک اعلام نمایند، گفت: پولی که به صورت وام در اردیبهشت ماه پرداخت می گردد، از تیر ماه به تدریج از یارانه آن ها کسر خواهد شد.

وی در این باره توضیح داد: یارانه اردیبهشت و خرداد آن ها پرداخت می گردد و از تیر ماه به بعد ماهانه یک مقدار کسر می گردد به خاطر آن یک میلیون وامی که به صورت قرض الحسنه پرداخت شده، رقمی حدود 35 هزارتومان است که برداشت می گردد.

*یارانه ویژه 200 هزار تا 600 هزارتومانی

روحانی بیان داشت: ما اعلام کردیم که به 3 میلیون نفر که در شرایط مضیقه مالی زندگی می نمایند یک یارانه ویژه ای برای 4 ماه، بین 200 هزار تا 600 هزارتومان که در ماه اسفند و فروردین پرداخت کردیم و در ماه اردیبهشت و خرداد هم پرداخت می کنیم که علاوه بر این چهار پرداخت یک پرداخت ویژه در ماه رمضان به این 3 میلیون نفر اضافه پرداخت می کنیم.

روحانی تاکید نمود: 4 میلیون خانواری بود که از قبل اعلام نموده بودیم که به آن ها یک وام یک تا 2 میلیون تومانی به صورت قرض الحسنه یعنی همان چهاردرصد پرداخت می گردد که برنامه ریزی کردیم که علاوه بر این یک میلیونی که به همه خانوار های یارانه بگیر داده می گردد برای بعضی از آن خانواده ها که معین می گردد مقداری اضافه بر آن یعنی بین یک و نیم تا دو میلیون پرداخت می گردد.

وی بیان داشت: با همکاری وزارت خانه های مربوطه کوشش دولت این است که همه اقدامات در اردیبهشت ماه 99 انجام گردد و در اواخر اردیبهشت اعلام گردد و مردم برای دریافت تسهیلات به بانک های عامل مراجعه نمایند و امیدواریم تا سرانجام خرداد این تسهیلات به کسب و کار هایی که مشمول این بسته حمایتی می شوند، پرداخت گردد.

* عدم اخراج کارگران شرط دریافت تسهیلاتی حمایتی از مشاغل

رئیس جمهور گفت: تسهیلاتی حمایتی از مشاغل فقط شامل کسب و کار هایی می گردد که کارگران خود را تعدیل و اخراج ننموده باشند.

وی ادامه داد: اگر یک بنگاه کوچک و متوسط کارگری را اخراج نموده باشد شامل حال او نمی گردد، اما مشاغلی که کارگران خود را با سختی در این شرایط حفظ نموده اند و حقوق آن ها را پرداخت نموده اند مشمول این تسهیلات می شوند. محاسبه و معیار این تسهیلات بر این اساس است که مقداری برای سرمایه در گردش و بخشی هم برای حفظ کارگران در مشاغل است و امیدواریم تا 15 اردیبهشت معینات کسب و کار اعلام گردد تا بر اساس مقررات در اواخر اردیبهشت پرداخت گردد.

*مردم نسبت به ذخایر کالا های اساسی نگران نباشند

وی تاکید نمود: کوشش می کنیم تمام تسهیلات مصوب تا آخر خرداد ماه 99 به همه پرداخت گردد تا برای کسب و کار هایی که در این مدت فعالیت کردند یک تنفس ایجاد گردد.

رئیس قوه مجریه با تاکید بر اینکه مسئله ای در تامین کالا های اساسی نداریم، گفت: حدود 4 میلیون تن کالای اساسی در گمرکات کشور و کالا های روی کشتی ها است. با کوشش های صورت گرفته یک میلیون تن از این کالا ها ترخیص شده است که در بازار تحول بزرگی را ایجاد می نماید.

وی تاکید نمود: سه میلیون تن کالای به جامانده هم تا هفته های آینده ترخیص می گردد و در اختیار مردم قرار می گیرد و شرایط خوبی را در بازار کالا های اساسی به وجود می آورد. برای تمام کالا های مورد احتیاج کشور، هم ذخایر کالا ها و هم خریداری مقدار اجناس و کالای مورد احتیاج و هم تجهیزات پزشکی و دارو تا سرانجام سال برنامه ریزی شده است. مردم نسبت به ذخایر کالا های اساسی تا سرانجام سال نگران نباشند و این کالا ها در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 18 خرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: andishemag.ir شناسه مطلب: 966

به "روحانی: وام یک میلیون تومانی به یارانه بگیران قرض الحسنه شد ، یک پرداخت هم برای ماه رمضان انجام می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روحانی: وام یک میلیون تومانی به یارانه بگیران قرض الحسنه شد ، یک پرداخت هم برای ماه رمضان انجام می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید