خبرنگاران محدودیت های جدید کرونا در خرم آباد شروع شد

به گزارش مجله اندیشه، خرم آباد - خبرنگاران - فرماندار خرم آباد گفت: محدودیت های جدید کرونا با توجه به تغییر شرایط این شهرستان از زرد به نارنجی، از امروز چهارشنبه برای مشاغل گروه سه و چهار به مدت 2 هفته اعمال می گردد.

خبرنگاران محدودیت های جدید کرونا در خرم آباد شروع شد

به گزارش خبرنگاران جعفر طولابی در جلسه ستاد مقابله با کرونا اضافه نمود: مشاغل گروههای سه و چهار به مدت 2 هفته تعطیل هستند و چنانچه از این مصوبه تخطی نمایند به مدت 15 روز پلمب و پس از تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی می شوند.

وی مشاغل گروه سه را شامل شرکت های خصوصی، بوستان ها، مراکز تفریحی، مهد کودک، تالار پذیرایی، رستوران، آرایشگاه زنانه، سالن زیبایی، موزه، سینما، تئاتر، استخر سرپوشیده و باشگاه ورزش های پربرخورد مطرح نمود و گفت: این مشاغل باید به مدت 2 هفته تعطیل گردد.

وی ادامه داد: مشاغل گروه چهار شامل باغ وحش، شهربازی، مراکز ورزشی آبی و باشگاههای ورزشی و سالنی نیز باید به مدت 2 هفته تعطیل شوند و دستگاه های متولی نیز موظف هستند گروه های نظارتی را فعال نمایند.

فرماندار خرم آباد گفت: به دلیل شرایط شیوع ویروس کرونا بعضی از شهرستان های استان از شرایط زرد به نارنجی و قرمز تغییر شرایط داشتند که در این راستا بروجرد و ازنا در شرایط قرمز، خرم آباد، سلسله، دلفان، الیگودرز و دورود در شرایط نارنجی و بقیه شهرستان های استان در شرایط زرد هستند.

طولابی ادامه داد: با توجه به سیر صعودی ابتلا به کرونا احتمال اینکه شهرستان های نارنجی به شرایط قرمز تبدیل شوند بسیار است.

شرایط خرم آباد تهدیدنماینده است

وی با بیان اینکه شرایط کنونی شهرستان خرم آباد تهدیدنماینده است توضیح داد: تعطیلی کسب و کار و اعمال شدید محدودیت ها دردسر و پیامدهای مالی برای مسئولان، مردم و بازاریان دارد اما برای سلامت شهروندان لازم است.

وی با بیان اینکه برگزاری هرگونه نمایشگاه بین المللی و عمومی نیز در خرم آباد ممنوع شده است گفت: در مورد حمل و نقل درون و برون شهری، ریلی و هوایی باید پروتکل های بهداشتی رعایت گردد.

فرماندار خرم آباد گفت: باید از برگزاری هرگونه تجمع سیاسی و اجتماعی نیز خودداری گردد و فعالیت بقاع متبرکه و مساجد، نماز آدینه در شرایط قرمز و نارنجی نیز ممنوع است.

طولابی ادامه داد: فعالیت های آموزشی و آموزشگاههای رانندگی هم باید تعطیل گردد و برگزاری هرگونه مراسم عروسی و تشیع نیز باید محدود و بدون تجمع باشد.

وی با بیان اینکه پارک خودرو در محل آرامستان ها نیز ممنوع و مشمول اعمال جریمه می گردد گفت: مبادی شهر باید کنترل و از ورود خودرو با پلاک غیربومی و خروج خودروهای بومی از خرم آباد جلوگیری گردد.

فرماندار خرم آباد گفت: براساس مصوبه اخیر ستاد ملی مقابله با کرونا محدودیت هایی برای روز طبیعت نیز اعمال شده است به طوری که هرگونه دورهمی در بوستان ها، فضای سبز و پارک ها ممنوع است و شهرداری باید از فردا پنجشنبه ورودی تمامی پارک های داخل شهر و بوستان ها را مسدود کند.

طولابی از میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان خواست در روزهای پایانی سال بر مناطق گردشگری و طبیعی نظارت داشته باشد و توضیح داد: بازدید از موزه ها و اماکن تاریخی ممنوع است و در روز طبیعت باید از این نوع بازدیدها جلوگیری گردد.

منبع: ایرنا
انتشار: 31 فروردین 1400 بروزرسانی: 31 فروردین 1400 گردآورنده: andishemag.ir شناسه مطلب: 1598

به "خبرنگاران محدودیت های جدید کرونا در خرم آباد شروع شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران محدودیت های جدید کرونا در خرم آباد شروع شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید