توافق وزرای اروپایی برای اعمال تحریم های جدید علیه روسیه

به گزارش مجله اندیشه، وزرای امور خارجه اتحادیه اروپا در نشستی در بروکسل درباره اعمال تحریم های جدید علیه بعضی مقامات روسیه که در بازداشت آلکسی ناوالنی، منتقد سرسخت کرملین دست داشتند، توافق کردند.

توافق وزرای اروپایی برای اعمال تحریم های جدید علیه روسیه

با ما سفر کنید و با تور مسافرتی اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از ان تی وی آلمان، از آنجایی که درخواست های اتحادیه اروپا برای آزادی الکسی ناوالنی، منتقد کرملین تا به حال نتیجه ای نداشته است وزای امور خارجه اتحادیه اروپا امروز (چهارشنبه) در نشستی تحریم های جدید علیه مسکو را در دستور کار قرار دادند.

خبرگزاری آلمان با استناد به اظهارات چند دیپلمات اروپایی گزارش داد که وزرای امور خارجه اتحادیه اروپا طی نشستی در بروکسل توافق کردند که مقدمات لازم برای این تحریم ها را شروع نمایند. این اقدامات تنبیهی قرار است مسدود کردن دارایی ها و ممنوعیت سفر مسئولین بازداشت ناوالنی به اروپا را در برگرفته و در چند هفته آینده اجرایی گردد.

در جلسه امروز وزیران خارجه اروپایی توافق کردند که چهار مقام روسی را در لیست تحریم های این اتحادیه قرار دهند.

این نخستین بار است که بروکسل از رژیم جدیدی از تحریم ها علیه افراد و کشورهای دیگر استفاده می نماید. این ساز و کار جدید مشابه قانون ماگینتسکی آمریکا است و و برای وضع تحریم اعمال می گردد

این ساز و کار 27 کشور عضو را قادر می سازد تا افرادی را که مسئول نقض حقوق بشر هستند را با اقداماتی چون مسدود کردن دارایی ها و همچنین ممنوعیت سفر مجازات کند.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

هایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان هم در آستانه برگزاری نشست وزرای خارجه اتحادیه اروپا در بروکسل از اقدامات تحریمی جدید علیه روسیه حمایت نموده بود. وی تاکید نمود: ما در پرونده مسمومیت ناوالنی این مسئله را آشکار کردیم که حاضر نیستیم نقض قوانین بین المللی را بپذیریم.

ولادیمیر چیژوف، سفیر روسیه در اتحادیه اروپا در گفتگویی با روزنامه دی ولت آلمان به اروپا درباره تحریم های جدید علیه کشورش به دلیل مناقشات بر سر پرونده آلکسی ناوالنی، منتقد سرسخت کرملین هشدار داده و گفته بود: من نمی خواهم در این باره حدس بزنم که آیا شرکای ما دور جدیدی از اقدامات محدود نماینده یکجانبه غیرقانونی را علیه کشور من شروع می نمایند و یا خیر؛ اما اگر این اتفاق بیفتد ما آماده پاسخ خواهیم بود.

وی که این مصاحبه را در آستانه ملاقات وزرای امور خارجه اتحادیه اروپا برای تصمیم گیری درباره تحریم های بیشتر علیه روسیه انجام داد همچنین به تصمیمات شرکای مسکو در اتحادیه اروپا انتقاد وارد نموده و آن را غیر منطقی و فوق العاده سیاسی ارزیابی کرد.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در صفحه اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

ناوالنی در اوایل فوریه به سه سال و نیم زندان محکوم شد و اعتراض وی علیه این حکم روز شنبه رد شد.

آلکسی ناوالنی که در اواسط تابستان گذشته با نشانه های مسمومیت به کشور آلمان اعزام شده بود، بعد از درمان در یکی از کلینیک های برلین، چندی پیش هنگام ورود به فرودگاه مسکو، دستگیر شد و اوایل فوریه به یک سال و نیم حبس محکوم شد. دولت آلمان و بعضی دیگر کشورهای غربی، دولت روسیه را به دست داشتن در شرایط پیش آمده برای این وبلاگ نویس مخالف دولت متهم نموده اند، ولی مقامات مسکو این اتهامات را تکذیب و آن را بی اساس می دانند.

از زمان بازداشت ناوالنی در روسیه مرتبا مقامات اروپایی روسیه را تهدید به تحریم های بیشتر نموده و آزادی وی را درخواست می نمایند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 18 فروردین 1400 بروزرسانی: 18 فروردین 1400 گردآورنده: andishemag.ir شناسه مطلب: 1573

به "توافق وزرای اروپایی برای اعمال تحریم های جدید علیه روسیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توافق وزرای اروپایی برای اعمال تحریم های جدید علیه روسیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید