درمان میگرن در بچه ها

به گزارش مجله اندیشه، اکثر سردردها طی بیماری های ویروسی و تب رخ می دهند. با این وجود سردرد می تواند نخستین علامت یک بیماری وخیم نظیر مننژیت یا تومور مغزی باشد. در بعضی بچه ها خواب کمتر از حد معمول و یا پریدن ناگهانی ازخواب منجر به سردرد می گردد. در بعضی بچه ها تشنگی، ضربه به سر، تماشای بیش از حد تلویزیون یا کامپیوتر، عفونت های گوش، سینوزیت، عفونت های ادراری، سرماخوردگی، آنفلوآنزا، عدم خوردن یک وعده غذایی در روز که منجر به پایین آمدن سطح قند خون می گردد، سبب سر درد می گردد.

درمان میگرن در بچه ها

این عارضه یک بیماری پیچیده و زیست شناختی با مولفه های ژنتیکی قوی است. در حقیقت حدود 70 درصد بچه ها و نوجوانانی که به میگرن مبتلا می شوند، حداقل یکی از والدین آنان دچار این بیماری هستند که گاهی اوقات نهفته است.

بیماری میگرن اغلب تشخیص داده نمی گردد و بیمار تحت درمان قرار نمی گیرد، زیرا مبتلایان به این بیماری تصور می نمایند که تنها دچار سردردهای معمول هستند. این موضوع به طور ویژه برای بچه ها صادق است و به رغم اینکه تقریباً 10 درصد از بچه ها و نوجوانان دچار بیماری میگرن هستند، والدین و پزشکان معمولا بیماری را در بچه ها و نوجوانان تشخیص نمی دهند.

از آنجا که بیماری میگرن در بچه ها به آسانی تشخیص داده نمی گردد، ضروری است که والدین در خصوص نشانه ها و علائم آن آگاهی داشته باشند. میگرن معمولاً سه مرحله یا فاز دارد: علائم اولیه بیماری: پیش از شروع سردرد، سردرد و علائم پس از بیماری.

برای کاهشِ احتیاج کودک به مصرف دارو، آگاهی ازعوامل تاثیرگذار در شروع حمله میگرنی اهمیت دارد.

اولین فاز علائمی است که نشان می دهد سردرد در حال شروع شدن است. از جمله علائم آن در بچه ها می توان به حالت تهوع و استفراغ، خستگی شدید، خمیازه کشیدن و حساسیت به نور یا صدا اشاره نمود.

سردرد، دومین فاز در حمله میگرنی است، اگرچه بعضی از علائم اولیه بیماری همچون حساسیت به نور و صدا و حالت تهوع ادامه دارد. سردرد میگرنی می تواند خفیف باشد اما برای بسیاری از بچه ها ناتوان نماینده است که در نهایت به تشخیص بیماری منجر می گردد.

مرحله پس از بیماری نیز مرحله ای از حمله میگرنی است که پس از آن اتفاق می افتد و سردرد فروکش می نماید و می تواند چند ساعت، یک روز یا بیشتر طول بکشد.

برای بچه ها و نوجوانان علائم این مرحله شامل خستگی، احساس تنبلی و گیجی است.

درمان میگرن در بچه ها

احتمال ابتلا به میگرن در دختران و پسران وجود دارد. در پسران سردردهای میگرنی پیش از سن بلوغ بیشتر شایع است، اما دختران پس از سن بلوغ بیشتر درگیر این بیماری می شوند که شاید به دلیل هورمون های مرتبط با دوران قاعدگی باشد که بر شروع بیماری تاثیر می گذارند.

از آنجا که بیماری میگرن در بچه ها به آسانی تشخیص داده نمی گردد، ضروری است که والدین در خصوص نشانه ها و علائم آن آگاهی داشته باشند در صورتیکه والدین احتمال می دهند فرزندشان به بیماری میگرن مبتلا هستند، ضروری است در اسرع وقت به پزشک مراجعه نمایند.

میگرن هم به لحاظ جسمی و هم به لحاظ روانی فرد را ناتوان می سازد و به همین دلیل دریافت خدمات درمانی مناسب برای آنکه کودک بتواند با این بیماری مقابله کند، ضروری است.

گزینه های درمانی مختلفی وجود دارد که انتخاب آن به تشخیص پزشک و شدت حمله میگرنی بستگی دارد.

بعضی از بچه ها به داروهای بدون نسخه واکنش مثبت نشان می دهند، اما بسیاری از آنان ضروری است داروهایی که مخصوص بیماری میگرن است، دریافت نمایند.

عوامل محرک در شروع میگرن

به گزارش یو اس نیوز، برای کاهشِ احتیاج کودک به مصرف دارو، آگاهی از عوامل تاثیرگذار در شروع حمله میگرنی اهمیت دارد.

این عامل شروع نماینده می تواند هر چیزی باشد که موجب می گردد حمله میگرنی شروع گردد. از جمله عواملی که به شروع سردردهای میگرنی در بچه ها و نوجوانان منجر می گردد، شامل موارد زیر است:

-خواب زیاد یا کم

-خوردن بعضی از مواد غذایی

-از دست دادن آب بدن

-گرسنگی

-استرس

-مصرف کافئین

  • -کار زیاد با رایانه و گوشی همراه

منبع: ایسنا

منبع: همگردی
انتشار: 7 مهر 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: andishemag.ir شناسه مطلب: 299

به "درمان میگرن در بچه ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درمان میگرن در بچه ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید